מי ברחה למי, מתי ולמה

מי ברחה למי, מתי ולמה../images/Emo35.gif ../images/Emo12.gif

טוב, כידוע לכולנו, בתחילת השבוע בעז שיחרר לרדיו כסינגל שני את "פריז בחורף"
וזה זמן מעולה לפתח עליו דיון, אתם לא חושבים? אז הנה כמה שאלות הנחיה: על מה מדבר השיר לדעתכם? בעז הודיע לא אחת שבזמן כתיבת השיר הוא עדיין מעולם לא היה בפריז (זה תוקן מאז, אל דאגה
) מה שמעלה את התהייה- איזו תמונה התרוצצה לו בראש בזמנו והאם יש אופציה להתגעגע לדבר שמעולם לא ראית/ חווית (
)? איזו שורה בשיר אתם אוהבים במיוחד? לאיזו שורה אתם מתחברים במיוחד? האם הייתם משנים משהו בשיר? עם מי הייתם רוצים שבעז יבצע דואט לשיר הזה אם מכלל? האם יש אמן אחר שהייתם רוצים לשמוע ביצוע שלו לשיר הזה ומי הבר מזל? מה אתם אומרים על צאתו של השיר כסינגל שני? אם יש לכם עוד משהו לומר על השיר - אתם יותר ממוזמנים:
 
פריז בחורף....

על מה מדבר השיר לדעתכם?
לא יודעת בדיוק על מה בעז דיבר..... בעז הודיע לא אחת שבזמן כתיבת השיר הוא עדיין מעולם לא היה בפריז (זה תוקן מאז, אל דאגה ) מה שמעלה את התהייה- איזו תמונה התרוצצה לו בראש בזמנו והאם יש אופציה להתגעגע לדבר שמעולם לא ראית/ חווית ()? שוב- לא יודעת בדיוק, אבל תמונה של משהו שהוא רצה אבל התפספס איך שהוא. אולי. וגם אולי יש אופציה להתגעגע לדבר שמעולם לא ראית/חווית, אבל אני מעולם לא התגעגעתי לדבר שכזה. כלומר, הרגשתי ציפייה דרוכה ביותר למשהו כזה, אולי יהיו כאלה שיקראו לזה געגועים. בקיצור, זה עניין של טרמינולוגיה. איזו שורה בשיר אתם אוהבים במיוחד? לאיזו שורה אתם מתחברים במיוחד? "הוא קם בבוקר ונשבע לא לאבד את הכח להמשיך" האם הייתם משנים משהו בשיר? אולי. עם מי הייתם רוצים שבעז יבצע דואט לשיר הזה אם מכלל? נעם רותם, גבע אלון האם יש אמן אחר שהייתם רוצים לשמוע ביצוע שלו לשיר הזה ומי בר המזל? כנ"ל מה אתם אומרים על צאתו של השיר כסינגל שני? אממ... רעיון טוב. האמת היא שעוד לא חשבתי על זה. אם יש לכם עוד משהו לומר על השיר - אתם יותר ממוזמנים: עוד מעט מתחיל החורף
ואני רוצה לחזור לפריז
אתם באים גם לקפוא איתי שם ביחד???
 
אני איתך! ../images/Emo99.gif

ישר אחרי אמסטרדם וניו יורק
וגבע? פריז?
לא חשבתי על זה..
למרות שלדעתי גבע יכול להתמודד עם כל שיר, זה לא הראשון שהייתי חושבת עליו בשבילו
 
השיר הזה די מתסכל אותי!

אני מניחה שהבנתם את זה מהשאלות
על מה מדבר השיר לדעתכם? אין לי צל צילו של מושג! אחרי חפירות בלתי נגמרות החלטתי שבגלל שפריז נחשבת לעיר הכי רומנטית בעולם מאיזושהי סיבה אז אולי השיר מדבר בעצם על רומנטיקה שנעלמה והוא מתגעגע אליה? איזושהי רמה של אינטימיות.. אולי הכוונה היא לאידיאל שפריז מייצגת כי זה לא סתם פריז, זה פריז בחורף.. שזה התקופה הכי רומנטית במקום הכי רומנטי.. בקיצור לקחתי את זה למקום של צורך בקרבה, געגועים לקרבה פיזית, לאינטימיות.. וכיציאה נגד האידיאל הזה של פריז.. משהו בסגנון של- גם במקום הכי רומנטי ובתקופה הכי רומנטית אפשר להרגיש לבד ובודד ושהכל מתפרק ונעלם.. נראה לי שזה מה שהוא ניסה לומר.. אולי.. בעז הודיע לא אחת שבזמן כתיבת השיר הוא עדיין מעולם לא היה בפריז (זה תוקן מאז, אל דאגה ) מה שמעלה את התהייה- איזו תמונה התרוצצה לו בראש בזמנו והאם יש אופציה להתגעגע לדבר שמעולם לא ראית/ חווית? שוב, נראה לי שהגעגועים כאן הם לקרבה ואינטימיות ולא לפריז.. אני מניחה שקרבה ואינטימיות הוא חווה גם לפני כתיבת השיר.. וזו גם התמונה, של איזשהו קשר שהיה לו בעבר והיה טוב והוא התגעגע.. (אקסית מיתולוגית?
) למרות שהוא אמר בהופעה בתמונע שלדעתו זה כן הגיוני להתגעגע לדבר שלא ראית או חווית אז נראה לי שלקחתי את השיר למקום שונה לחלוטין מבעז
איזו שורה בשיר אתם אוהבים במיוחד? לאיזו שורה אתם מתחברים במיוחד? "עכשיו בבית סערות על הקירות הוא ממשיך לטפס. כשאמא באה לבקר הוא מבין שמשהו התפספס"
האם הייתם משנים משהו בשיר? כן!!! "אחד בתוך שניים לא יכול להיות שלם"! המשפט הזה מציק לי ממש! אני בעד להקליט את השיר שוב עם שינוי במשפט הספציפי הזה..
(מצד שני, זה ידחה את יציאת האלבום אז אני אתמודד עם המשפט הזה כמו שהוא בשקט ואניח שיש בו משהו שאני לא רואה פשוט
) עם מי הייתם רוצים שבעז יבצע דואט לשיר הזה אם מכלל? אחרי שיעלי אמרה חשבתי על נעם רותם שיכול להיות שילוב נפלא עם בעז באופן כללי.. האם יש אמן אחר שהייתם רוצים לשמוע ביצוע שלו לשיר הזה ומי הבר מזל? כנ"ל, נעם.. מה אתם אומרים על צאתו של השיר כסינגל שני? מעולה, אני הייתי בעדו גם כסינגל ראשון לפני שידעתי שזה "תנופה"
אם יש לכם עוד משהו לומר על השיר - אתם יותר ממוזמנים: נראה לי ששפכתי כאן כבר את כל תסכוליי בעניין
 
לא נכון ../images/Emo3.gif

אני גם באופן כללי לא באמת מבינה על מה השיר מדבר ואיך הוא החליט להתגעגע למקום שהוא לא היה בו.. אבל החצי משפט משמעותי הרבה יותר, אני מודה
נ.ב: סתם כהבהרה- זה השיר שאני הכי אוהבת מהמייספייס, או לפחות הכי אהבתי עד שהקליטה הגיע
דווקא זה שהוא מתסכל אותי הופך אותו להרבה יותר מעניין וטוב בעיניי.. אם רק לא היה בו חצי משפט של בלעדייך אני חצי בנאדם
 
נו, אבל תיסכול זה

כשאת לגמרי לא מסכימה עם משהו. חוץ מהחצי משפט הזה את מסכימה עם הכל רק כשזה באינטרפרטציות שלך. בעז לא אמר לך איך לראות את השיר גם אם הוא התכוון למשהו אחר, אז אין כאן מה להיות מתוסכלת.
 
תיסכול

אצלי יכול להיגרם מכל דבר שיש לי לגביו חוסר וודאות. אם כבר- החצי משפט הזה לא מתסכל אותי, הוא סתם מציק אותי כי הוא לא מסתדר לי עם בעז..
הקונספט הכללי מתסכל אותי כי אני לא מצליחה באמת להבין אותו נראה לי
אבל נעזוב את זה שלא ניפול לדיוני פרשנויות למילים, זה באמת יתסכל אותי כבר
 

TEENAGER1

New member
בטח שאפשר להתגעגע למקום שלא היית בו!

ונראה לי שב"אחד בתוך שניים לא יכול להיות שלם" הוא התכוון בדיוק ההיפך מ"בלעדייך אני חצי בנאדם" לא?
 
לא רק נראה לי שהוא התכוון לההפך,

אני אפילו בטוחה מהכרות קצרצרה, פשוט עדיין לא ממש הבנתי איך
רוצה לנסות לעזור לי? אולי זה יעזור לי להגיע לתובנות..
איך אפשר לראות את זה הפוך?
 

TEENAGER1

New member
נראה לי

ואני מדגישה - נראה לי - שהוא התכוון שאם אדם בונה מערכת יחסים לא בריאה שבה כביכול חלקים ממנו נמצאים אצל האחר, אז הוא לא יכול להיות אדם שלם... זאת אומרת שהמערכת יחסים הזו פוגעת בו בסופו של דבר... הצלחתי להסביר את עצמי?
 
טוב אז אני הטיפשה! ../images/Emo6.gif הבנתי!!! ../images/Emo99.gif

אם הבנתי אותך (וגם אם לא, נראה לי שהפעם הבנתי את עצמי, שזה חידוש
) התכוונת שאתה לא יכול להתקיים בעצם ברגע שאתה חי לטובת דברים שהם כביכול גדולים ממך (כמו זוגיות, קריירה וכו'..) ושברגע שאתה מקדיש את עצמך לטובת בנייה של קשר או קריירה או כל דבר אחר אתה לא יכול להתקיים יותר בצורה שלמה. ועכשיו דברים מצליחים גם להסתדר לי בראש סופסוף.. באמת שחודשים זה הציק לי ולא חשבתי על זה עד עכשיו
עכשיו זה אפילו מסתדר לי עם בעז סופסוף!!!
סחתיין עלייך מיכלי
 

TEENAGER1

New member
זה מה שהתכוונתי

זה עובד גם מבחינה מתמטית
אם אתה מקדיש חלקים ממך למישהו/משהו אחר, אתה לא שלם יותר... צריך להישאר אדם שלם ולהשקיע בדברים חיצוניים מבלי שזה יפגע בך, כי זה יוצר מצבים ממש לא טובים.
 
יפה לך!

אחד בתוך שניים --- לא יכול להיות שלם ולחילופין: כשהאחד לא בתוך שניים --- אז כן יכול להיות שלם וואלה
 

ady18

Well-known member
עונה

איזו שורה בשיר אתם אוהבים במיוחד? לאיזו שורה אתם מתחברים במיוחד?עוד לא ממש שמעתי מספיק האם הייתם משנים משהו בשיר? לא מדהים עם מי הייתם רוצים שבעז יבצע דואט לשיר הזה אם מכלל?בלי דואט האם יש אמן אחר שהייתם רוצים לשמוע ביצוע שלו לשיר הזה ומי הבר מזל? מה אתם אומרים על צאתו של השיר כסינגל שני?מעולה מאוד שמחה אם יש לכם עוד משהו לומר על השיר - אתם יותר ממוזמנים:שיר מדהים
 
למעלה