גם בישראל
הכניסה של שיאומי לישראל היתה כמעט מקרית בזכות קשרים טובים של האחים אהרוני בעלי חברת הייבוא המילטון עם התעשייה הסינית, הקשרים האלה הביאו את הקבוצה להכנסות שמוערכות במאות מיליוני שקלים בשנה בשוק מכשירי החשמל ולמיצוב הסמארטפונים של שיאומי בצמרת הענף בישראל, ב2014 המילטון הביאה לישראל טלפונים אנונימיים סינים תחת המותג שלה "אקאי" שנמכרו במאות שקלים בודדים, ההצלחה עם המוצר הזה הביאה את שיאומי להתעניין בנציגים מישראל לפני שפרצו לשאר העולם
הפריצה לשוק הישראלי תפסה אותו בהפתעה, תדמית האיכות בתמורה למחיר חסכוני תפסה אצלנו היטב, בלי פרסום כמעט אבל עם הרבה יחסי ציבור המילטון סללה את דרכו של מותג שיאומי לצמרת השוק בישראל, ב2017 המכירות שילשו את עצמן והוכפלו שוב ב2018 ובסופו של דבר לפי חברת מחקרי השוק GfK היא התמקמה במקום שלישי אחרי סמסונג ואפל
השנה האחרונה עושה טוב למכירות של שיאומי בישראל, לפי נתונים של חברת קנאליס מ2020 נתח השוק של החברה עמד על 29 אחוזים בעוד אפל מחזיקה רק ב28%
האם עכשיו באמצע 2021 שיאומי עושה את הקפיצה הנוספת וחולפת על פני סמסונג במכירות בישראל? מקורות בענף יודעים לספר על המשך צמיחה מרשים במכירות שיאומי עם שיא מכירות בחודש יולי וגידול של 53 אחוזים במכירות סמארטפונים בשנה האחרונה, לדברי מקורות אלה בעיות האספקה שהיו לסמסונג בחודשים האחרונים הביאו את מפעילות הסלולר להגדיל רכישות משיאומי וכך הביאו אותה לראש טבלת המכירות בחודש יוני האחרון
על הנתונים האלה יש כמובן חולקים, מקורות נוספים בענף מסבירים שהגידול בכמות הטלפונים שמוכרת שיאומי אינו מתבטא במכירות בהיקף שמשתווה לזה של סמסונג פשוט כי מחירי הטלפונים שלה זולים בהרבה, לפי מקורות אלה ישראל היא מדינת פרימיום ועיקר המכירות ממשיכות להתחלק בין אפל לבין סמסונג ונתח השוק של שיאומי נותר באזור ה20 אחוזים בלבד, אלה פערים גדולים ברור שהאמת קרובה יותר לאחת משתי הגרסאות
גדעון לופז מנכ"ל חברת מחקרי השוק IDC ישראל אומר שהשוק בישראל ממשיך להיות מוחזק בידי החברות הקיימות והחזקות סמסונג אפל, אבל גם שיאומי על מקומה הבולט של שיאומי בשוק הישראלי אין ערעור לדבריו, אבל היא עדיין לא עברה את נתח השוק של סמסונג, השוק הישראלי נותר שוק של שלוש חברות גדולות
חברת שיאומי חגגה לאחרונה עשור להקמתה, בזמן הזה היא הצליחה לספק 800 מיליון סמארטפונים לעולם מספר מרשים בהחלט, בתחילת הדרך העולם לא ידע איך לאכול אותה אהבו להציג אותה כאפל הסינית אבל זו היתה השוואה כל כך שגויה, אפל מוכרת שיק ומשכנעת את כת מאמיניה שהוא מצדיק את המחיר שמבוקש עליו שיאומי מוכרת שוק ומשכנעת את אוהדיה הנלהבים שאפשר לקבל תמורה מצוינת בעבור הפרוטות שלהם כך זה לפחות היה בהתחלה
שיאומי קנתה את שמה כמי שמציעה טלפונים חזקים במחיר נמוך, סדרת Redmi שלה שפונה לשוק הנמוך הצטיירה תמיד כטלפונים שמציעים יותר מהמתחרים בקטגוריה, סדרת Poco שמכוונת לשוק הביניים רכשה לעצמה שם של טלפונים למביני עניין שלא מוכנים לשלם פרמיה נוספת עבור תדמית נוצצת, תדמית פחות עניינה את ליי ג'ון מייסד שיאומי שהקים את החברה עם עוד שישה שותפים ועם קונספט יוצא דופן: להראות לעולם שמכשיר סיני זול אינה בהכרח מכשיר נחות, וואווי שקדמה לשיאומי הלכה בדרך שונה היא רצתה להראות לעולם מכשיר סיני יוקרתי שיכול להתחרות גם בטכנולוגיה וגם בתדמית של סמסונג ואפל, אבל איפה וואווי ואיפה שיאומי היום
היה עוד חידוש ששיאומי הכניסה ובהצלחה רבה: כדי למכור טכנולוגיה מתקדמת במחירי מינימום עם רווח של דולרים בודדים על כל מכשיר היא הייתה צריכה להפחית למינימום את ההוצאות שלה, זו הסיבה שהיא וויתרה על שיווק באמצעות רשתות של חנויות ייעודיות, שיאומי מכרה באמצעות האינטרנט והוכיחה שאפשר להפתיע את השוק במקומות שהוא לא צופה היא גם הובילה באגרסיביות את תופעת הפרסומות בסמארטפונים שלא זכתה לחיבת הקהל
בשנים שלאחר מכן השתנו פני הדברים, שיאומי הקימה רשת של חנויות משל עצמה שם מכרה קטלוג עצום של מכשירים אלקטרוניים מכל הסוגים תחת מותג שיאומי או מותג "משפחת שיאומי" אלה מוצרים של חברות סיניות אחרות כששיאומי גובה אחוזים בודדים על התיווך, בליל המוצרים הזה זמין גם בחנויות איקומרס ותורם נתח משמעותי להכנסות הקבוצה
במקביל קרתה עוד תופעה: החברה השקיעה יותר ויותר במחקר ופיתוח והביאה אפילו חדשנות שומו שמיים לעולם הסמארטפונים, חדשנות כבר עולה כסף והסמארטפונים שלה בקצה העליון של הסקאלה כבר לא ממש זולים, כשMi 11 החדש מציע תכונות שוות לגלקסי S21 ספינת הדגל של סמסונג במחיר כמעט זהה
לפני ארבע שנים שיאומי הונפקה בבורסה בהונג קונג. ב2018 היא כבר כבשה את המקום הרביעי במכירות סמארטפונים בעולם עם נתח שוק של 9.3 אחוזים והכנסות של יותר מרבע טריליון דולר, ב2020 שנת בציר גרועה לעולם הסמארטפונים, שיאומי עקפה לראשונה את וואווי בהיקף המכירות ודורגה כבר במקום השלישי ואלה היו הסימנים הראשונים להשפעת החרם האמריקאי, סמסונג עדיין מכרה פי שלושה ממנה ודורגה ראשונה כשאפל אחריה
בתחילת 2021 חטפה שיאומי מהלומה כשממשל טראמפ הכריז שהוא מתכוון להטיל מגבלות וחרמות על שיאומי בין השאר כי מנכ"ל שיאומי קיבל פרס על "מצוינות בבניית סוציאליזם בעל מאפיינים סינים" ובגלל ההשקעות שלה בבינה מלאכותית ובתקשורת 5G, אבל מאז האיום הוסר כבר, בית משפט בארה"ב ביטל את הסנקציות והשוק האמריקאי נפתח בפני שיאומי והשאר היסטוריה