מי החברה המוכרת ביותר בעולם הסלולאר? שיאומי?

frankthe2

Active member
 

לוייםLEVIM

Well-known member
זוזו הצידה
שיאומי משתלטת על העולם


בלי הרבה רעש וצלצולים החברה הסינית הפכה ביוני למותג הסמארטפונים הנמכר ביותר בעולם
בין הסיבות: ההתרסקות של וואווי והקורונה שפגעה ביכולות הייצור של סמסונג
האם תצליח לשמור על הכתר ומה מצבה בישראל?


ביום רביעי השבוע ערכה חברת סמסונג הקוריאנית את אירוע ההשקה המסורתי שלה Unpacked שבו הציגה את צמד הסמארטפונים המתקפלים שלה גלקסי Z פולד 3 וגלקסי Z פליפ 3, זה נראה כמעט כמו בימים שסמסונג הייתה מזמינה את התקשורת העולמית להתקבץ באולם ענק בסן פרנסיסקו או ניו יורק ולראות במו עיניהם את הטכנולוגיה שתעסיק אותם באופן אינטנסיבי בחודשים שלאחר מכן, השנה לא היה אירוע מרכזי אלא שורה של אירועי מדינות שההכרזה הרשמית שודרה בהן על מסכי וידאו ענקיים, בישראל ההשקה התקיימה במלון וולדורף אסטוריה בירושלים לעיני נציגי התקשורת הישראלית שבאו להתרשם ולצלם, הייתה התרגשות באוויר בהחלט הייתה

יום לפני כן באופן מוצנע עד כדי סמלי חברת שיאומי הסינית ערכה אירוע השקה משלה, היא הציגה טכנולוגיה מרשימה לא פחות מסמסונג עם טלפון הMIX 4, יש לו מצלמת סלפי סמויה מתחת למסך (CUP) והוא הראשון בעולם שמשתמש במעבד סנאפדרגון 888 פלוס, ההשקה התקיימה בבייג'יננג וחוץ מכמה אוהדים נרגשים ספק אם הציבור בעולם היה מודע לאירוע, לפי גורמים מביני עניין מועד ההשקה הזו נקבע יום לפני סמסונג כדי ששיאומי תוכל להכריז שהקדימה את סמסונג בהצגת מצלמה מתחת למסך ההנאות הקטנות של החיים

יש בשילוב האירועים האלה כדי להמחיש את ההבדלים בין שתי החברות שמובילות כיום את עולם הסמארטפונים, סמסונג יוצאת עכשיו בקמפיין פרסום מאסיבי עתיר תקציבים אנחנו נראה את סרטוני הפליפ והפולד בכל מקום אליו נפנה, מודעות בעיתונים שלטי חוצות ספוטים בטלוויזיה ובהיכל התהילה של הפרסום הישראלי מסך הווידאו הענק בחזית של מרכז עזריאלי בתל אביב, את שיאומי לא נראה שם ואם חושבים על זה מעולם לא ראינו אותה שם מעולם לא ראינו פרסומת שלה כלל אם להיות מדויקים

ואחרי כל זה קשה עוד יותר להאמין כיצד הצליחה שיאומי להרים קמפיין שירוץ קדימה בשוק העולמי ולהפוך ממש עכשיו לחברת הסמארטפונים הגדולה בעולם, עם נתח שוק של 17.1 אחוזים כשסמסונג נאלצת להסתפק ב15.7 אחוזים ואפל משתרכת מאחור עם 14.3 אחוזים, יכול להיות שחוקי המשחק השתנו יכול להיות שהגיע העידן שבו מכשיר סמארטפון פרימיום כבר לא עולה כמו מחצית משכורת חודשית של בן אדם, בעוד סמסונג פונה לאנשים שמוכנים להוציא 1,800 דולר על צעצוע אלקטרוני חדיש שיאומי מכוונת לשוק הכל כך יותר גדול של אנשים שרוצים את אותה טכנולוגיה אבל במחיר שנראה איכשהו סביר

הדיווחים של האנליסטים בתחילת החודש לא השאירו מקום לספק: לפי נתוני Counterpoint Research ביוני שיאומי הפכה להיות החברה המובילה בעולם בייצור סמארטפונים מבחינת היקף משלוחי הסמארטפונים שיצאו את שערי מפעליה, המכירות של שיאומי גדלו ב26 אחוזים לעומת מכירות יוני בשנה שעברה

יכול להיות שהמצב הזה זמני בלבד, סמסונג נתקלה בבעיה קשה של אספקת סמארטפונים בכל השווקים בעולם בגלל משבר הקורונה שהביא לסגר בווייטנאם שבה מרוכזים מפעלי הייצור של מעבדי האקסינוס, היקף המשלוחים של סמסונג ירד ב24 אחוזים ברבעון השני של השנה, את החוסרים בסמסונג רבות מרשתות השיווק השלימו עם טלפונים של שיאומי, אבל זה לא רק עניין רגעי מהרגע שבו הבין השוק שחברת וואווי הסינית יוצאת מהתמונה בעקבות החרם האמריקאי השאלה הייתה מי יתפוס את נתחי השוק שלה

סמסונג נראתה כמי שמועמדת לכבוד שכן המוצרים של שתי החברות פנו לאותם לקוחות חובבי טכנולוגיה בעלי כיסים עמוקים, עכשיו מתברר שבשקט בשקט בלי מסעות פרסום והשקות עטורות כוכבים מי שתפסה את פלח השוק המתפנה היתה שיאומי, וזה כבר מצב שעשוי להימשך הרבה זמן קדימה

שנת 2020 היתה שנה נוראית לתעשיית הסמארטפונים העולמית, הקורונה עשתה שמות ביכולת של החברות לייצר מכשירים וגם הביקושים בשווקים השונים בעולם צנחו ענף המובייל העולמי הוא זירת קרבות קשה במיוחד שמשלבת תחרות מחירים בתחרות טכנולוגיה מתובלת בתחרות על נחשקות המותג, היציאה של מותג ענק כמו LG הקוריאנית מהמשחק ממחישה עד כמה השוק מאתגר, ובכל זאת לפי נתוני Counterpoint השוק העולמי גדל ב19 אחוזים לעומת השנה שעברה במספר הטלפונים שסופקו וב25 אחוזים במונחי הכנסות העולם קנה 329 מיליון סמארטפונים בשנה האחרונה

שיאומי נהנתה מהרבעון הטוב בתולדותיה עם יותר מ50 מיליון סמארטפונים שסיפקה, עם גידול רצוף בהכנסות ועם גידול בנתח השוק שלה כמעט בכל מדינה בה היא פועלת: הודו מזרח אסיה רוסיה ספרד דרום אמריקה ועוד וכמובן סין, אפל אמנם מוצאת את עצמה במקום השלישי, אבל היא עדיין השיגה מספר שיא של מסירת אייפונים ברבעון השני לאחר שהצליחה לייצב את אספקת השבבים מהיצרן TSMC ואת העבודה הסדירה במפעלי הייצור שלה פוקסקון בסין

התחרות הזאת תמשיך בחודשים הקרובים במלוא עוצמתה, אחרי ההשקות של השבוע אנחנו מחכים להשקת דגם פוקו חדש של שיאומי ודגמים נוספים של סמסונג גלקסי פולד E וגלקסי S21 FE שאולי יאתגרו את שיאומי מעט יותר בתחום המחיר, אפל תשיק את אייפון 13 ככל הנראה ללא הפתעות מרעישות מה שלא יפריע לאוהדיה להתנפל על הדגם החדש
 
נערך לאחרונה ב:

לוייםLEVIM

Well-known member
גם בישראל

הכניסה של שיאומי לישראל היתה כמעט מקרית בזכות קשרים טובים של האחים אהרוני בעלי חברת הייבוא המילטון עם התעשייה הסינית, הקשרים האלה הביאו את הקבוצה להכנסות שמוערכות במאות מיליוני שקלים בשנה בשוק מכשירי החשמל ולמיצוב הסמארטפונים של שיאומי בצמרת הענף בישראל, ב2014 המילטון הביאה לישראל טלפונים אנונימיים סינים תחת המותג שלה "אקאי" שנמכרו במאות שקלים בודדים, ההצלחה עם המוצר הזה הביאה את שיאומי להתעניין בנציגים מישראל לפני שפרצו לשאר העולם

הפריצה לשוק הישראלי תפסה אותו בהפתעה, תדמית האיכות בתמורה למחיר חסכוני תפסה אצלנו היטב, בלי פרסום כמעט אבל עם הרבה יחסי ציבור המילטון סללה את דרכו של מותג שיאומי לצמרת השוק בישראל, ב2017 המכירות שילשו את עצמן והוכפלו שוב ב2018 ובסופו של דבר לפי חברת מחקרי השוק GfK היא התמקמה במקום שלישי אחרי סמסונג ואפל

השנה האחרונה עושה טוב למכירות של שיאומי בישראל, לפי נתונים של חברת קנאליס מ2020 נתח השוק של החברה עמד על 29 אחוזים בעוד אפל מחזיקה רק ב28%

האם עכשיו באמצע 2021 שיאומי עושה את הקפיצה הנוספת וחולפת על פני סמסונג במכירות בישראל? מקורות בענף יודעים לספר על המשך צמיחה מרשים במכירות שיאומי עם שיא מכירות בחודש יולי וגידול של 53 אחוזים במכירות סמארטפונים בשנה האחרונה, לדברי מקורות אלה בעיות האספקה שהיו לסמסונג בחודשים האחרונים הביאו את מפעילות הסלולר להגדיל רכישות משיאומי וכך הביאו אותה לראש טבלת המכירות בחודש יוני האחרון

על הנתונים האלה יש כמובן חולקים, מקורות נוספים בענף מסבירים שהגידול בכמות הטלפונים שמוכרת שיאומי אינו מתבטא במכירות בהיקף שמשתווה לזה של סמסונג פשוט כי מחירי הטלפונים שלה זולים בהרבה, לפי מקורות אלה ישראל היא מדינת פרימיום ועיקר המכירות ממשיכות להתחלק בין אפל לבין סמסונג ונתח השוק של שיאומי נותר באזור ה20 אחוזים בלבד, אלה פערים גדולים ברור שהאמת קרובה יותר לאחת משתי הגרסאות

גדעון לופז מנכ"ל חברת מחקרי השוק IDC ישראל אומר שהשוק בישראל ממשיך להיות מוחזק בידי החברות הקיימות והחזקות סמסונג אפל, אבל גם שיאומי על מקומה הבולט של שיאומי בשוק הישראלי אין ערעור לדבריו, אבל היא עדיין לא עברה את נתח השוק של סמסונג, השוק הישראלי נותר שוק של שלוש חברות גדולות

חברת שיאומי חגגה לאחרונה עשור להקמתה, בזמן הזה היא הצליחה לספק 800 מיליון סמארטפונים לעולם מספר מרשים בהחלט, בתחילת הדרך העולם לא ידע איך לאכול אותה אהבו להציג אותה כאפל הסינית אבל זו היתה השוואה כל כך שגויה, אפל מוכרת שיק ומשכנעת את כת מאמיניה שהוא מצדיק את המחיר שמבוקש עליו שיאומי מוכרת שוק ומשכנעת את אוהדיה הנלהבים שאפשר לקבל תמורה מצוינת בעבור הפרוטות שלהם כך זה לפחות היה בהתחלה

שיאומי קנתה את שמה כמי שמציעה טלפונים חזקים במחיר נמוך, סדרת Redmi שלה שפונה לשוק הנמוך הצטיירה תמיד כטלפונים שמציעים יותר מהמתחרים בקטגוריה, סדרת Poco שמכוונת לשוק הביניים רכשה לעצמה שם של טלפונים למביני עניין שלא מוכנים לשלם פרמיה נוספת עבור תדמית נוצצת, תדמית פחות עניינה את ליי ג'ון מייסד שיאומי שהקים את החברה עם עוד שישה שותפים ועם קונספט יוצא דופן: להראות לעולם שמכשיר סיני זול אינה בהכרח מכשיר נחות, וואווי שקדמה לשיאומי הלכה בדרך שונה היא רצתה להראות לעולם מכשיר סיני יוקרתי שיכול להתחרות גם בטכנולוגיה וגם בתדמית של סמסונג ואפל, אבל איפה וואווי ואיפה שיאומי היום

היה עוד חידוש ששיאומי הכניסה ובהצלחה רבה: כדי למכור טכנולוגיה מתקדמת במחירי מינימום עם רווח של דולרים בודדים על כל מכשיר היא הייתה צריכה להפחית למינימום את ההוצאות שלה, זו הסיבה שהיא וויתרה על שיווק באמצעות רשתות של חנויות ייעודיות, שיאומי מכרה באמצעות האינטרנט והוכיחה שאפשר להפתיע את השוק במקומות שהוא לא צופה היא גם הובילה באגרסיביות את תופעת הפרסומות בסמארטפונים שלא זכתה לחיבת הקהל

בשנים שלאחר מכן השתנו פני הדברים, שיאומי הקימה רשת של חנויות משל עצמה שם מכרה קטלוג עצום של מכשירים אלקטרוניים מכל הסוגים תחת מותג שיאומי או מותג "משפחת שיאומי" אלה מוצרים של חברות סיניות אחרות כששיאומי גובה אחוזים בודדים על התיווך, בליל המוצרים הזה זמין גם בחנויות איקומרס ותורם נתח משמעותי להכנסות הקבוצה

במקביל קרתה עוד תופעה: החברה השקיעה יותר ויותר במחקר ופיתוח והביאה אפילו חדשנות שומו שמיים לעולם הסמארטפונים, חדשנות כבר עולה כסף והסמארטפונים שלה בקצה העליון של הסקאלה כבר לא ממש זולים, כשMi 11 החדש מציע תכונות שוות לגלקסי S21 ספינת הדגל של סמסונג במחיר כמעט זהה

לפני ארבע שנים שיאומי הונפקה בבורסה בהונג קונג. ב2018 היא כבר כבשה את המקום הרביעי במכירות סמארטפונים בעולם עם נתח שוק של 9.3 אחוזים והכנסות של יותר מרבע טריליון דולר, ב2020 שנת בציר גרועה לעולם הסמארטפונים, שיאומי עקפה לראשונה את וואווי בהיקף המכירות ודורגה כבר במקום השלישי ואלה היו הסימנים הראשונים להשפעת החרם האמריקאי, סמסונג עדיין מכרה פי שלושה ממנה ודורגה ראשונה כשאפל אחריה

בתחילת 2021 חטפה שיאומי מהלומה כשממשל טראמפ הכריז שהוא מתכוון להטיל מגבלות וחרמות על שיאומי בין השאר כי מנכ"ל שיאומי קיבל פרס על "מצוינות בבניית סוציאליזם בעל מאפיינים סינים" ובגלל ההשקעות שלה בבינה מלאכותית ובתקשורת 5G, אבל מאז האיום הוסר כבר, בית משפט בארה"ב ביטל את הסנקציות והשוק האמריקאי נפתח בפני שיאומי והשאר היסטוריה
 
נערך לאחרונה ב:

JEK12345JEK

Well-known member
שיאומי מבטלת את הMI בשמות דגמיה
אחרי תקופה של כמעט עשור בה שיאומי קוראת למכשירים שלהם בצורה זהה, החברה החליטה לרענן את השורות ולשנות את שמות המכשירים שלה בסדרת הMi


אנחנו מכירים מותגים שונים של שיאומי ואלו הם הRedmi שהפך לעצמאי והמותג POCO שגם הוא עצמאי כששניהם מוציאים מכשירים ללא השם Xiaomi מצורף אליהם

מכשירים אשר יוצאים דרך שיאומי בעצמה כמו סדרת הMi נקראו עד היום לדוגמה Xiaomi Mi 11, מעכשיו הדגמים יקראו כעת Xiaomi MIX 4 ולא Xiaomi Mi MIX 4 כפי שהיה מצופה, גם המכשיר המתקפל אותו היא הציגה זכה לשם Xiaomi MIX Fold ולא Xiaomi Mi MIX Fold

את השינוי מאשר נציג החברה לאתר XDA ומספר כי כל המכשירים הבאים מבית שיאומי יגיעו ללא המילה Mi לפניהם, סדרת הדגל של החברה תגיע עם שם קצר במיוחד Xiaomi 12 ולא Xiaomi Mi 12, בעבר חשף מנכ”ל החברה ליי ג’ון כי המילה Mi מהווה ר"ת של המילים: Mobile Internet וMission Impossible מה שאומר לעשות את הבלתי האפשרי

לעומת שמות המכשירים, לא אמור להיות שינוי למוצר נוסף שעושה שימוש במילה Mi כאשר מדובר בממשק המשתמש שלה אשר נקרא MIUI, למעשה הממשק המדובר הוא המוצר הראשון אותו היא הציגה טרם מכשיריה יצאו לשוק בכלל, ואפשר היה אפשר להתקין אותה על מכשירים רבים בתור ROM צד שלישי שבזמנו נחשב לאחד מהאפשרויות היותר מומלצות בעולם ההתאמה האישית של הסמארטפון
 
למעלה