אולי
המילים "אלה - דבריך" אכן היו מטעות, אך היה ברור למדי כי חבר של כולם אך עושה פרפרזה על דבריך. ובאמת, מה ההבדל בין מספר ביצועים לאותו שיר ומספר ריקודים לאותו שיר? שאלתי ואף ואשיב: אנחנו תופסים את המבצעים כזמרים שכל תרומתם מסתכמת בתרומת קולם לביצוע שיר שפעמים רבות מילותיו נכתבו ע"י אחר ולחנו הולחן ע"י אחר, ורבים הם אלה שלא רואים את המבצעים כמוסיפים תרומה משמעותית לשיר. אבל כאן יכולה להתגלע אותה מחלקת בדיוק כמו בדיון על מחבר מול יוצר - יהיו שיגידו שהביצוע מוסיף הרבה יותר מסתם קול מסויים, זמר מביא איתו אוירה, אמירה, רגש וכו´, ולכן יהיו שיאמרו שגם כשזמר רוצה לצאת בביצוע חדש לשיר שביצע אחר - ראוי שיבקש קודם את רשותו של המבצע הקודם (בנוסף למלחין ולכותב), ונדמה לי שאכן עושים זאת. ונחזור לעולם הריקודים - על אותו הגיון, בהנחה שיוצר/מחבר רוצה ליצור/לחבר ריקוד חדש למנגינה שיש לה כבר ריקוד, ומבקש רשותו של היוצר/מחבר הקודם ואף מקבלה, האם אז זה בסדר שיהיו ריקודים כפולים? דרך אגב, אם זה לא היה ברור - אהבתי את הפרפרזה שעשה חבר של כולם, כך שאשמח לשמוע את דעתכם בעניין, וגם אשמח לשמוע, אם דעתכם שונה בעניין ביצועים שונים לשיר וריקודים שונים לשיר, מה ההבדל כפי שאתם רואים אותו.