מי המבצע של השיר?

roieal1

New member
מי המבצע של השיר?

מי שר את השיר ´שארם-א-שייך´ ו- ´שיר הבוקרים´?
 
יש ביצועים שונים ואת/ה לא מפרט/ת

ביצועים של שארם-א-שיך שהופצו על ידי רוקדים: 1. רן אלירן, 2. העמרנים ביצועים של שיר הבוקרים (ערבה): 1. שלישיית ערבה, 2. דקלון, 3. שושנה דמארי, 4. ישראל יצחקי, 5. גאוה גיל, 6. הכל עובר חביבי, ועוד..
 
אותו שיר - כל כך הרבה מבצעים

מה היה קורה אצלנו אם על אותה מנגינה היו כל כך הרבה ריקודים. כמו שעל כל שיר יש כל כך הרבה מבצעים. גם פה יש תחרות. מי שאהב את השיר כלניות - ביקש "שושנה דמארי" גם אצלנו בריקודים היו מבקשים : שים דקלון, העמרנים שלמה ארצי, ולפי סדר הדרכת הריקודים הבנו את הרמז. היום הכל השתנה. פעם שיר זוהה לפי מבצעו. היום הזמרים פולשים איש לתחומי רעהו, כמו בריקודי עם סדנא דארעא חד הוא
 
איני מסכים איתך

מצויין שלכל שיר יש הרבה מבצעים וטוב מאד אם יש לנו אפשרות לגוון את ההקלטות בהרקדות ובחוגים. מי אמר שצריך לשמוע תמיד את אותו הזמר. ומה הקשר לריבוי ריקודים על אותה המנגינה? הצרה היא שהיום הרבה ריקודים מחוברים לפי ביצוע מסויים, ז"א יש צעדים על העיבוד המוסיקאלי ובכך מגבילים את אפשרות ההשמעה בחוגים לביצוע יחיד בלבד.
 
בקו המחשבה שלך

מצוין , שלכל מנגינה יש הרבה ריקודים, וטוב מאוד אם יש לנו אפשרות לגוון את ההרקדות. מי אמר שצריכים לרקוד כל הזמן את אותו ריקוד עם אותו שיר. כמה טוב שאפשר לרקוד על כל מנגינה 10 ריקודים שונים אלה - דבריך
 
חבר של....

קרא שוב ותקן הודעתך. או שאני לא מסביר טוב? קראתי שוב את הודעתי והכל ברור ואילו אתה הבנת דבר אחר לחלוטין! הכיצד?
 
אני רק שבצתי במשפטים שלך

במקום שירים ריקודים, וראה מה יצא. בקיצור רציתי לומר גם בין הזמרים יש תחרות על שירים יפים. הרי אם השיר מבוקש - מוכרים הרבה תקליטים ומרויחים הרבה כסף. כל הזמרים רוצים להתפרסם ולהרויח על אותו שיר. עד כאן הכל מובן. כך קורה גם בריקודים. שיר יפה מעלה את ערך הריקוד. (אנשים מתלהבים מהריקוד החדש - בגלל השיר ולא הצעדים) ועל כן הרבה מרקדדים (מחברי-יוצרי ריקודים) מתנפלים עליהם. ועל כל מנגינה יש כמה ריקודים יש מבין עכשו.
 
אז למה כתבת בסוף

"אלה - דבריך" אלה בפירוש לא דברי וההשלכות שאתה עושה אינן נכונות ומבלבלות את מי שרוצה להעמיק במחשבה על הבעיה.
 
אולי

המילים "אלה - דבריך" אכן היו מטעות, אך היה ברור למדי כי חבר של כולם אך עושה פרפרזה על דבריך. ובאמת, מה ההבדל בין מספר ביצועים לאותו שיר ומספר ריקודים לאותו שיר? שאלתי ואף ואשיב: אנחנו תופסים את המבצעים כזמרים שכל תרומתם מסתכמת בתרומת קולם לביצוע שיר שפעמים רבות מילותיו נכתבו ע"י אחר ולחנו הולחן ע"י אחר, ורבים הם אלה שלא רואים את המבצעים כמוסיפים תרומה משמעותית לשיר. אבל כאן יכולה להתגלע אותה מחלקת בדיוק כמו בדיון על מחבר מול יוצר - יהיו שיגידו שהביצוע מוסיף הרבה יותר מסתם קול מסויים, זמר מביא איתו אוירה, אמירה, רגש וכו´, ולכן יהיו שיאמרו שגם כשזמר רוצה לצאת בביצוע חדש לשיר שביצע אחר - ראוי שיבקש קודם את רשותו של המבצע הקודם (בנוסף למלחין ולכותב), ונדמה לי שאכן עושים זאת. ונחזור לעולם הריקודים - על אותו הגיון, בהנחה שיוצר/מחבר רוצה ליצור/לחבר ריקוד חדש למנגינה שיש לה כבר ריקוד, ומבקש רשותו של היוצר/מחבר הקודם ואף מקבלה, האם אז זה בסדר שיהיו ריקודים כפולים? דרך אגב, אם זה לא היה ברור - אהבתי את הפרפרזה שעשה חבר של כולם, כך שאשמח לשמוע את דעתכם בעניין, וגם אשמח לשמוע, אם דעתכם שונה בעניין ביצועים שונים לשיר וריקודים שונים לשיר, מה ההבדל כפי שאתם רואים אותו.
 

עוז 2002

New member
ואולי...

תראו, כל עוד אין גוף רשמי, שאמור לבחון, להעריך ולתת גושפנקא, אני לא רואה סיבה מדוע שיר או מנגינה נהדרת צריכה להיקבר לכל החיים אם איזה מישהו זריז חיבר לה ריקוד לא פופולרי או לא קליט. קחו למשל את "חופשי ומאושר" - עצוב לי לחשוב שגדי היה צריך להימנע ולא לחבר את הריקוד הנהדר שלו לשיר הקצבי והאנרגטי הזה... אז אני מסכים שכדאי שיהיה סדר בבלגן ושהריקודים יהיו על רמה ויעמדו בסטנדרטים מקצועיים וכו, וכו´. אבל כל עוד השוק הזה פרוץ, אני לא רואה סיבה לחסום שירים רק בגלל הזריזות של איזשהו יוצר או חובב. עוז
 
למעלה