מי הסופר/המשורר אוהב עליך?

nati6589884

New member
כן כמובן.

לא חשבתי אחרת. יש כל כך הרבה משוררים /סופרים טובים. אני יכול לומר שאני מרגיש יחסים אוולנטים לאלתרמן. מצד אחד אני מודע לכך שהוא משורר גדול ומצד שני אני לא מתחבר להכל. הוא נראה לי יותר מידי "מלאכותי". יותר מידי מנסה להרשים, לא טבעי כלומר. אבל השיר שאני הכי אוהב שלו הוא כמובן " פגישה לאין קץ" שיר ממש נהדר אפילו גאוני. חוץ מזה את לאה גולדברג אני מאוד אוהב את השיר " האמנם" מרגש בטירוף ומרטיט.

את כל שאר הסופרים העברים גם היותר וותיקים וגם החדשים אני לא מכיר בכלל. קראתי יותר ספרות עברית קלאסית: שלונסקי, רחל, קבק, ביאליק , טשנרחובסקי, רטוש, וכולי.
אני חושב שאני אתחיל לקורא את אב יהושע שמעתי הוא מעולה. קיצור יש עוד הרבה מה ללמוד ואף פעם אי אפשר לקורא הכל לצערנו...
 

nati6589884

New member
אגב ממי הושפעת?

לא ענית. אני אשמח שתגידי לי ממי הושפעת, תודה.
 

nati6589884

New member
אני חושב שאת דומה

המינגווי. את כותבת בצורה מאוד פשוטה ויפה וקולחת. אני לא יודע אם הסגנון דומה. אבל מבחינת המשלב בהחלט שפה פשוטה ויפה.
 
כאחת שאוהבת את

גרוסמן, מעניין אותי מה את חושבת על ״נופל מחוץ לזמן״ שלו.

וחוץ ממך, אני אשמח אם גם אחרים יענו על השאלה הזאת, ינסו להסביר, או וואטאבר.

מ.
 

nati6589884

New member
אני לא קראתי הרבה ממנו.

רק את " הזקן והים". אז שמתי לב שהשפה שלך פשוטה כמו שלו. כמו שאמרת יום יומית שכזאת. זו הכוונה לפשטות. וזה יפה. אני לא מספיק מכיר אותך כדי לדעת אם הסגנון דומה כמו שאמרתי. אבל את בהחלט מזכירה לי אותו במשלב. ועוד דבר אני חושב שאת צריכה לפתח סגנון מקורי. להיות דומה לסופר גדול זה מחמאה. אבל להיות אתה וטוב יותר זה מחמאה הרבה יותר. לכן גם לי אמרו שאני מזכיר כל מיני משוררים גדולים. זה החמיא לי אבל קצת מבאס כי אתה מעין חיקוי. ואני לא רוצה להיות.
 

nati6589884

New member
מי הסופר/המשורר אוהב עליך?

אני פתחתי בזמנו אותו אשכול בפורום המקביל. אבל בגלל שאני חדש פה,ואני לא מכיר את טעמכם. החלטתי לכתוב גם פה. אז השאלות : מי המשורר אוהב עליך?
ממי הכי הרבה הושפעת? ואותו דבר הסופר. ושנית איזה ספר אתה הכי אוהב?
אני עונה: המשורר אוהב עלי הוא שארל בודלר מאבי השירה המודרנית יש ברשותי

את ספר המופת שלו " פרחי הרע" ספר מכונן מבחינתי. וגם הושפעתי ממנו קצת. ועוד אחד הוא דנטה " הקומדיה האלוהית" שקראתי היא מפעימה ובעניי הוא גדול המשוררים אי פעם.משורר עברי שאני מעריך מאוד הוא באליק משורר גאון מת על

השימוש שלו במקרות היהודים על הצליל המיוחד. והתכנים ומשורר מודרני הוא דוד אבידן שאני מאוד מעריך וחושב שהוא גאון השיר אוהב עלי שלו "מלחמה אבודה" מתחבר למילים ממש. כאלו זה נכתב עלי. סופר שאני אוהב עברי : עגנון הוא הסופר אוהב עלי. מתחבר מאוד לשפתו. וסופר אחד הוא רבי נחמן מבסרלב שגם מתחבר

לשפתו, לסגננו, ולתכנים וגם מושפע פחות או יותר. סופר מספרות העולם שאני אוהב הוא ויקטור הוגו "עלובי החיים" ממש יצרה גדולה. התחברתי מאוד בתור משורר אני פחות אוהב אותו. ועוד סופר אחד הוא ארוול " 1984" שממש אהבתי לקורא. חוץ מזה יש עוד.
אבל בפרוזה אלו אוהבים עלי ביותר. זהו מקווה שהיה דיון נעים.
 

nati6589884

New member
כן אני יודע...

זיכרון לא טוב של שמות. אני זוכר אבל באותו רגע שוכח...
 
למעלה