SupermanZW
Well-known member
בתנ"ך מוזכר מספר פעמים עם בשם עמלק, אבל יש רק עמלקי אחד שהתנ"ך נוקב בשמו - המן בן המדתא האגגי. האגגים היו אחת מהחמולות העמלקיות. מדינה בשם עמלק לא מוזכרת בתנ"ך, והעמלקי היחיד שהתנ"ך נקב בשמו חי בפרס. העמלקים, אם כן, על פי התנ"ך, היו עם ללא מדינה, אפשר היה למצוא אותם בפרס, איפה עוד קשה לדעת.
המן, גם בתקופתו, לא היה העמלקי היחיד, גם כל משפחתו הייתה משפחה עמלקית, וסביר להניח שחיו עוד משפחות עמלקיות בפרס בתקופתו, לפני תקופתו, וגם אחרי, אבל הם לא היו פרסים, אלא עם קטן, אחת מקבוצות המיעוט בפרס. איזה מהם? אין שום אינדיקציה.
בוריס טען שהאוקראינים הם העמלקים, והביא פסוק מהתנ"ך שעליו הוא מסתמך בטענתו שיש למחות את זכר עמלק, מה שלא הביא, הוא פסוק שמזהה איזהו אותו עם המכונה בשם עמלק, אך הוא החליט באופן שרירותי שהעם האוקראיני הוא עמלק, מבלי שיש לו בדל ראיה להציג.
בגמרא מסופר שמבני בניו של המן היו תלמידי חכמים שלמדו תורה, זה לא מסתדר עם התנ"ך, אשר על פיו כל עשרת בני המן הוצאו להורג (זאת בזמן שכולם היו בני ביתו, דהיינו טרם נישאו, טרם הביאו ילדים), דהיינו שושלתו של המן נגדעה ואין לה זכר. אבל נניח שהתנ"ך טועה והגמרא צודקת, הרי אין הגמרא קוראת להשמיד את בני בניו של המן, למרות היותם עמלקים, אם כן, מבטלת למעשה הגמרא את הדרישה למחות את זכר עמלק, שאם לא כן הייתה מחילה עונש מוות גם על בני בניו של המן, אך אינה עושה כן.
גם בגמרא, אין שום סימנים איזה עם הוא העם העמלקי, ומכיוון שלא ניתן לזהות את העמלקים, גם אם רוצים לקיים את המצווה למחות את זכר עמלק אי אפשר, פשוט כי לא יודעים מיהם העמלקים.
המן, גם בתקופתו, לא היה העמלקי היחיד, גם כל משפחתו הייתה משפחה עמלקית, וסביר להניח שחיו עוד משפחות עמלקיות בפרס בתקופתו, לפני תקופתו, וגם אחרי, אבל הם לא היו פרסים, אלא עם קטן, אחת מקבוצות המיעוט בפרס. איזה מהם? אין שום אינדיקציה.
בוריס טען שהאוקראינים הם העמלקים, והביא פסוק מהתנ"ך שעליו הוא מסתמך בטענתו שיש למחות את זכר עמלק, מה שלא הביא, הוא פסוק שמזהה איזהו אותו עם המכונה בשם עמלק, אך הוא החליט באופן שרירותי שהעם האוקראיני הוא עמלק, מבלי שיש לו בדל ראיה להציג.
בגמרא מסופר שמבני בניו של המן היו תלמידי חכמים שלמדו תורה, זה לא מסתדר עם התנ"ך, אשר על פיו כל עשרת בני המן הוצאו להורג (זאת בזמן שכולם היו בני ביתו, דהיינו טרם נישאו, טרם הביאו ילדים), דהיינו שושלתו של המן נגדעה ואין לה זכר. אבל נניח שהתנ"ך טועה והגמרא צודקת, הרי אין הגמרא קוראת להשמיד את בני בניו של המן, למרות היותם עמלקים, אם כן, מבטלת למעשה הגמרא את הדרישה למחות את זכר עמלק, שאם לא כן הייתה מחילה עונש מוות גם על בני בניו של המן, אך אינה עושה כן.
גם בגמרא, אין שום סימנים איזה עם הוא העם העמלקי, ומכיוון שלא ניתן לזהות את העמלקים, גם אם רוצים לקיים את המצווה למחות את זכר עמלק אי אפשר, פשוט כי לא יודעים מיהם העמלקים.