מי יכול להמליץ?

meitar87

New member
מי יכול להמליץ?

מקווה שאני בפורום הנכון. בתי בת ה- 12 וחצי עברה אבחון פסיכודידקטי. בשיחת סיכום נאמר לנו שהיא זקוקה למורה למיומנויות למידה היות ויש לה בעיה בתכנון וארגון ( בנוסף לבעיה של קשב וריכוז שבה אנחנו ממתנינים למבחן tova). אודה אם מישהו יוכל להמליץ על מורה כזו באיזור ראשון לציון או איך אפשר לחפש/להגיע למורה כזו? (היועצת בביה"ס הפנתה לניצן ושם אין להם מקום והם לא מוסרים שמות). כמו כן התחילה תקופת מבחנים והיא לא מסוגלת לשבת ללמוד. יש למישהו רעיון איך אני יכולה לעזור לה בלי "לאבד את השפיות"? תודה.
 
הוראה מתקנת ותמיכה בתקופת מבחנים

לגבי שאלתך הראשונה, בכל מקומון יש מדור "שיעורים פרטיים" - שם תוכלי למצוא גם מודעות של מורות להוראה מתקנת. בנוסף, כדאי לבדוק האם יש באיזור ראשון מרכז למידה שעובד אחה"צ ונותן סיוע, כולל הוראה מתקנת ואסטרטגיות, במקצועות הלימוד השונים. באיזור השרון יש מרכזים מסוג זה, בכל אופן. באשר לשאלתך השניה. אתמול נתקלתי במאמרים שעשויים לעניין אותך, באתר של "מקום מיוחד". להלן שמותיהם: 1. כיצד יכולים הורים לעזור לילדיהם בבחינות - חלק א': שיטת חמשת השלבים (החלק התיאורטי). מאת פרופ' מלכה מרגלית ואיריס גולדפרב. 2. כיצד יכולים הורים לעזור לילדיהם בבחינות - חלק ב': חמש תחנות בזמן (החלק המעשי). מאת פרופ' מלכה מרגלית ואיריס גולדפרב. בהצלחה.
 

meitar87

New member
תודה, אבל..

תודה על ההפניה למאמרים. אני בספק אם זה יעזור אבל שווה לנסות (היא פשוט לא מצליחה לשבת יותר מ- 10 דקות רצופות מבלי לנדוד לנושאים אחרים...כי לדבריה החומר למבחן לא מעניין...ואותי זה מתיש). כאמור היא איננה מטופלת תרופתית עד ל- tova. על-פי שיחת הסיכום עם הפסיכולוג שערך את האבחון, יש הבדל בין הוראה מתקנת למיומנויות למידה בכל אופן במקומונים ישנן מודעות של שיעורים פרטיים על פי מקצועות ולא שיעורים במיומנויות/אסטרטגיות למידה.
 
הפסיכולוג צודק.

אכן יש הבדל בין הוראה מתקנת לבין הקניית אסטרטגיות למידה. ועם זאת, לעיתים מורות מסויימות מציגות עצמן כמורה להוראה מתקנת (במודעה), למרות שהן מתמחות גם בהקניית אסטרטגיות למידה. א. שווה להתקשר אל אותן מורות, ולשאול האם הן עוסקות בהקניית אסטרטגיות למידה ב ש י ל ו ב תכנים לימודיים (ספרות, מקרא וכו'). אפשר לשאול גם בדרך אחרת - האם אותה מורה שאליה טלפנת מלמדת תלמידי כתה ז' ומעלה, ומהי שיטת עבודתה. ב. באין ברירה, אולי יש מקום לפרסם מודעה בסגנון: "דרושה מורה המתמחה בהקניית אסטרטגיות למידה במקצועות הלימוד השונים". אם שמת לב, הדגש הוא על הקניית אסטרטגיות שאינן מנותקות מן החומר הלימודי, כדי שהלמידה תהיה יעילה והלומד יוכל ליישם את הידע שרכש במקצוע זה או אחר באופן ע צ מ א י ! שיהיה בהצלחה.
 
חומר לא מעניין...

בתך מגדירה את החומר למבחן כ"לא מעניין". אם ההגדרה הזאת שבה וחוזרת על עצמה ברוב המבחנים, יתכן שאין לה כלים איך ללמוד למבחנים. אולי היא חרדה מכמות החומר הגדולה שעליה ללמוד, ואין לה מושג "מאיפה בעצם מתחילים", איך קובעים את לוח-הזמנים, כיצד מארגנים את החומר, ואלו שיטות מקלות על זכירתו. כאשר תמצאי מורה מתאימה, כדאי לבקשה ללמד את בתך גם את נושא "אסטרטגיות הלמידה לקראת מבחן". בהצלחה.
 
שלחתי לך במסר

שיהיה
 
למעלה