מי כתב את ספר הזוהר ? עזרה בבקשה

מוטי32

New member
מי כתב את ספר הזוהר ? עזרה בבקשה

כולם אומרים שרשב"י כתב אותו אבל כשאני קורא אותו אני רואה שם מושגים פילוסופיים שלא יכול להיות שרשב"י או התנאים אמרו אותם איך זה? גם מוזכרים שם אמוראים ותנאים מאוחרים שדיברו עם רשב"י איך זה יכול להיות? גם איך זה יכול להיות שהספר הזה לא היה ביד האמוראים והגאונים וכי הם לא ידעו סודות התורה? והלא כל מי שעוסק בתורה לשמה זוכה לסודות? איך בכלל אנחנו מקבלים את הספר הזה כאילו שהוא חז"ל ובאמת אין לנו עליו שום מסורת מחז"ל? גם הלשון שבו אינה לשון חז"ל בכלל בטח שלא לשון תנאים ובטח שלא מהתנאים שבארץ ישראל ובודאי לא לשון האמוראים איך זה יתכן? הרי לשונו היא כמו לשון ספר התיקונין החדשים של הרמח"ל ? האם ייתכן שאיזה מקובל אמיתי כתב את חכמת הקבלה שבידו בשם חז"ל אבל האמת היא שחז"ל לא אמרו זאת ממש אלא שידעו את עיקרי הדברים? יש לי עוד שאלות.אבל לעת עתה אלו טעונות אצלי הבהרה . אודה לכל מי שיעזור לי להגיע לחקר האמת.
 
הזוהר נכתב ע"י.........

הרשה לי להפנות את תשומת לבך לספרים דלהלן ואז תיווכח כי הזוהר לא נכתב ע"י רשב''י. 1 ספר בחינת הדת-לרבי אליהו דלמדיגו משנת רנא מתנגד לספר הזוהר ושאינו לרשב''י 2ספר יוחסין למהר''א זכות בשם הר''י דמן עכו תלמיד הרמב''ן מביא עדות ממקור ראשון כי ספר הזוהר נכתב ע''י שם המפורש ואינו לרשב''י מדובר שם בעד ראיה.!!!!!שים לב 3ספר ארי נוהם לרבי אריה די מודינה מתנגד לאורך כל הספר לייחוס הקדמות לספר הזוהר ואף מגחך על הראיות שהביאו קודמיו.מומלץ לעיין בספרו 4רבי יעקב עמדין בספר מטפחת ספרים מאריך בראיות לסתור את ייחוס קדמות הזוהר מעל לכל ספק וכ''כ גם בהגהותיו על ספר יוחסין.עיין שם. 5רבי שמואל דויד לוריא בספרו ויכוח על חכמת הקבלה מביא ראיות להתנגדותו לספר הזוהר. עד כאן ממה שהזכיר הרב כשר במאמרו שנדפס באתר דעת ושם הביא גם דעת החולקים. 6 נוסף לכך עיין בשו''ת מהרש''ל סימן צ"ח 7 עיין בספר אמונת ה למהר''י קאפח טענות רבות נגד הזוהר ושהוא לקוח מאמונת המזרחיות 8עיין בשו''ת תשובה מאהבה לתלמיד הנודע ביהודה שם טוען טענות חזקות איך בכלל ניתן לקבל את ספר הזוהר אחרי שלא עבר בקורת חכמי הש''ס והמשנה. ישנם עוד מחכמי ישראל שהתנגדו לייחוס הספר לרשב''י וזה לאורך כל הדורות ולא כדבריך שזה רק היה פעם נמנעתי לציין דברי החוקרים כי הבנתי שקשה לכם לקבל את האמת ממי שאמרה.שלא כמנהג החכמים שאוהבים את האמת אפילו יאמרה גוי. אבל תבין דבר אחד בבקשה לא כמות האומרים היא המכרעת את האמת בנידון זה אלא טיב הטענות.ואם תסתכל על עוצמת הטענות המתנגדות לקבל את ספר הזוהר כאילו רשב''י כתבו אם בעל לב אתה אתה תודה כבר על האמת בינך לבין עצמך והשם עד חוקר לבות וכליות שהאמת נר לרגלי לא אהבת הניצוח ולא שום דבר אחר. שאל את עצמך שאלה אחת פשוטה איך לאחר למעלה מאלף שנה מוציא מאן דהוא ספר ואומר שזה מדברי רשב''י? איך אפשר להאמין לו? כמו שהיום יוציא רב חכם איזה ספר ויגיד שאביי כתבו ולא ראו אותו האמוראים...התאמין לו ללא חקירה ודרישה נוקבת וצולבת? הזוהי תמימות או פתיות?היפך התורה שעליה נאמר ''מחכימת פתי'' למען השם וכבוד התורה אל תמהר להשיב עד שתחקור היטב היטב.כי מה שכתבתי לך זו מסקנא של חקר אמיתי ברבות הימים כשאני נכנע אך ורק לאמת ולא לסיפורים והזיות. ולכל דבר בקש ראיה חותכת מופתית ללא ספק.כי בנפשנו הדבר.ולו יהיה אלא ספק.מן היושר הוא להעדיף שלא להאמין מאשר להאמין וליפול באמונה כוזבת.ואתה דע לך הוו מתונים בדין.גם אני אינני חורץ מילה לכולם אלא רק דעתי אני אומר שהיא האמת עד כמה שהשיגה יד ביקורתי.ואם תתעמק אתה תבין את ההשלכות החמורות מכל המסתעף מאמונה של פתיות.אינני רוצה להאריך עליך אבל דע לך שבגלל הפתיות הזאת נפלו רבים בקסמי השוא של מליצת המקובלים לאורך כל ההסטוריה.ועם כל זאת דע שאני מאמין בחכמת הקבלה.אבל אינני מאמין שרשב''י כתב את הספר הזה בשום פנים ואופן.
 

מוטי32

New member
אני מכיר את מי שכתב את זה

זה לקוח מאתר שופר ושם כבר הגיב הרב סגל לדברים מה תגובתך על מאמרו שם?
 

Providence

New member
סגל הוא אימבציל חסר תקנה הנוקט בשטה

מיוחדת במנה במתן תשובות. שטתו היא נסיון להטביע את מתנגדיו באשד מלים הנוזל, זב, זולג, מטפטף, דולף מפיו מבעבע הקצף, על סנטרו ולתוך זקנו בו ניתן להבחין בפרטי תפריט משבוע שעבר, תוך התזת שאריות מזון מרקיבות שנלכדו בחדש שעבר בין תותבותיו ומותזות כעת החוצה בלהט אקסטטי. על כל משפט של דעת-אמת או חפש יש לו 39 נמוקים, לא קוהרנטיים. משהו לדעתו יתפוס, או הצופים יסברו שתפס. לא חשוב מה. אם לא נמוק א' אז שליש מנמוק ז' ואם זה לא לענין, אז אולי שביעית מנמוק ט', ואם נרכיב טענה צולעת, על פיסחת, על חיגרת, אז אולי יצא משהו. העקר לנפנף בשפתים ללא הרף, למען ידמו הצופים כי יש לו מה לומר ולא נסתתמו טענותיו, כיוון שלהבין, כבר נואשו מזמן. קרא שוב את הודעתי על קשוריה הפנימיים, והצג לו שש שאלות פשוטות, ברורות, צלולות כבדולח: (1) מי מחכמי ישראל ראה או מזכיר בכתביו את הזוהר כחבור, או כספר בשם זה, לפני 1286? (2) מי מחכמי ישראל העיד שראה את כתב-יד הזוהר אחרי 1286? (3) איך מוסבר איזכור עשרות מנהגים של ימי הביניים בזוהר? (4) אין מוסבר התחביר הספרדי והתחביר הארמי הלא תקין? (5) מדוע תאור ארץ ישראל בזוהר אינו תואם את מציאות, אלא תואם תאורים מספרות קדש? (6) מדוע אין שרשרת מסירה של הזוהר מרשב"י ועד ר' משה דה לאון? אל תאפשר לו לזרות חול בעיניך. דרוש תשובה ברורה לכל אחת משש השאלות, לפי הסדר. שים לב לתשובה שיתן לך סגל האידיוט בקשר לשאלה (1). הוא יציג צטוט מפורסם מכתבי ר' האי גאון. זו כמובן שטות. בזוהר יש הד למוטיב מיסטי יהודי מפורסם עתיק המתגלגל לארך הדורות, ואותו מזכיר החבור של ר' האי גאון. אולם אין ר' האי גאון מזכיר ולו במלה חבור, ספר, או אסופת מאמרים הדומה לזוהר ו/או את הרשב"י. 972357O34IO62
 

מוטי32

New member
אכן שמתי לב

להדחקה שבתשובותיו.אם כי אינני מקבל סגנון עלבונות אישיים.לא יפה. אני ניסיתי להגיב לו שם.אבל ראיתי שאין תקנה.אז עזבתי.
 

Providence

New member
"אינני מקבל סגנון עלבונות אישיים"

סליחה! לא מדובר בעלבון אלא בהתבוננות בסגל, ובהסקת מסקנה העושה שמוש במונח קליני. הנה הבט בפרוש ל- imbecile: a mentally deficient person; especially : a feebleminded person having a mental age of three to seven years and requiring supervision in the performance of routine daily tasks of self-care
 

מוטי32

New member
נא לקרוא את תגובת איש אמת שם

שדחה את כל המאמר שמה וכן עוד בשאר מקומות שם נ"ב הטיעונים של הרב סגל מוכרים מאד לכל מי שבדק את קדמות הזוהר והם נדחו בשתי ידיים גם אני יכול להוסיף עוד כהנה וכהנה דחיות לטענותיו. די לעיין במאמרו של י תישבי בספרו משנת הזוהר בהקדמת חלק א כדי להבין שדברי הרב סגל אינם יותר מאשר ריטוריקה אחר אלף מחילות מכבודו. הוא בעצמו יודע שדבריו אינם מוכרחים.ובהחלט אין ראיה חותכת כי הספר הוא קדמון. אולי אני נשמע מתנשא אבל זו האמת.הרב סגל לא דחה שום ראיה אחת לעניין. אתן לך דוגמא קטנה.כל הספרים שהוא ציין נמצאים כבר במאמרו של הרב כשר באתר דעת. ודבריו כבר נדחו ופוררו כעפרא דארעא. לדוגמא מה שהביא משם ספר מצרף לחכמה להיש"ר מקנדיא שהוכיח קדמות הזוהר . אני ממליץ לך לקרוא את עצם הספר הנ"ל ולראות מה הוא רומז שם שהוא יכול להוכיח גם את ההיפך והוא נצרך לכתוב את הראיות לקדמות הזוהר בגלל שכך הוא נדרש .ואחר כך הוא שוב אומר שהוא יכול להוכיח שהפילוסופים צודקים. ומסייים בנתינת כלל שלעולם לא תוכל לדעת מה כוונת כל מחבר ומחבר שהוא אינו מגלה את האמת וכולי... תעיין שם. ואם בכל זאת תתעקש ולא תאמין למה שאזניך שומעות.ראה נא באגרתו של היש"ר מקנדיא הנקראת "אגרת אחוז" איך שדוחה את חכמת הקבלה. ואם גם לזאת לא תאמין ראה נא מה שכתב עליו החיד"א בספר שם הגדולים שאין לקבל את דבריע היש"ר מקנדיא במה שדיבר על חכמת הקבלה. על כל פנים אתה כבר הבנת כי דברי הרב סגל אינם מדוייקים אחר נשיקות עפר רגליו.והוא העתיק בלי להבין לעומקם של דברים. כל מה שמצא העתיק.מתוך ההנחה שמשהוא יתפוס.אין זאת דרך החכמה. לסיום אני מודיע לך שאני מאד נזהר בכבודו ומעריכו ומכבדו.אבל האמת מכובדת מן הכל.
 

דוד1000

New member
קדמות הזוהר

לדוד שלום! תודה לשאלתך. קדמות הזוהר נידונה בספרים רבים ונערכו מחקרים מקיפים המוכיחים שאמנם הזוהר הקדוש נכתב ע"י התנא שמעון בר יוחאי, כפי שמובא בזוהר עצמו. אין באפשרות מכתב להקיף מחקר זה. אציין 2 מקרות מקוצרים לעיון (אם כי, כאמור, נכתבו ספרים נרחבים אודות תחום זה ספציפית). תולדות האמונה היהודית / קויפמן. דעת סופרים / רבינוביץ. המחקרים האמורים מקיפים, כאמור, את השאלות שהוזכרו במכתבך. בהצלחה! צוות "ערכים" -----Original Message----- From: דוד [mailto:benpoeratdavid@hotmail.com] Sent: Tuesday, December 17, 2002 9:55 PM To: מאתר ערכים Subject: על הזהר Importance: High
 

מוטי32

New member
מה כתוב בספרים הנ"ל ? תן ראיות

האם הובאו שם ראיות שעדיין לא נידונו במחקרים האחרונים. האם יש שם חזרה מדוקלמת גרידא של טענות ישנות? הספרים הללו אינם ברשותי אבל בטרם ארכשם הייתי רוצה לדעת מכבודו האם באמת יש שם משהו שעדיין לא ידענו??.? או שזוהי רק דחיה בקש?
 
למעלה