הציטוט שהבאת מהכתבה מציין שמשרד התחבורה משקיע בכבישים רק
בלית ברירה כי הפרוייקטים של התחבורה הציבורית הם מסובכים לתכנון ולביצוע. כתוב במפורש שמדיניות משרד התחבורה היא להעדיף תחבורה ציבורית על פני הרכב הפרטי.
הכתבה צודקת. יש כרגע תכנון מקיף של קווי רכבת חדשים בכל הארץ, של תוספת של מסילות לקווים קיימים, של הארכת מסילות, של הקמת חניוני "חנה וסע" עם נתיבים מהירים ושל נת"צים חדשים.
הבעיה היא שכל פרוייקט שכזה הוא מאד יקר ומסובך לביצוע. בינתיים, משקיעים בפרוייקטים שמשך ביצועם הוא קצר - השלמת חיבור האיילון, הארכת כביש 6, כבישים חדשים, מחלפים חדשים, תוספת נתיבים, מנהרות וגשרים.
הכתבה מציינת שמשרד התחבורה יוזם הורדה בתעריפי הנסיעות בתחבורה הציבורית כדי לעודד את השימוש בה.
בעניין מיסי הדלק, הכתבה מציינת שהם גבוהים מאד בארץ , אבל למרות זאת רוב אזרחי המדינה מעדיפים לשלמם ולנסוע ברכב פרטי.
הכתבה לא מציינת זאת, אבל בכל מדינות העולם שבהן יש תחבורה ציבורית מפותחת מאד עם קווי רכבת תחתית ועילית לכל מקום, עדיין יש פקקי תנועה ענקיים. כלומר, אין קשר בין הפקקים לאיכות ולזמינות של אמצעי התחבורה הציבורית.
בשעות הבוקר ואחה"צ, תמיד יהיו פקקי תנועה בכל העולם בגלל הצורך של כל האזרחים להגיע באותה השעה לעבודה/ללימודים ובאותה השעה לחזור מהם הביתה.