אוריאל וקסלר
New member
מי עדיף שינהל את הכספים בעסק?
בעל העסק מכיר את עסקו טוב מכל אדם אחר. הוא מכיר את התחום, את הלקוחות והתנהלותם, מכיר את הספקים, הענף ואת המתחרים. הוא התגבר על אינסוף משברים ומשברונים של העסק בעבר, בין היתר בהתנהלות בנושא הכספים מול הבנקים, מול הלקוחות ומול הספקים של העסק.
עתה, בשעה טובה, יש גידול בפעילות העסקית! בעל העסק מוצא עצמו יותר ויותר טרוד עם לקוחות חדשים: פגישות, הצעות מחיר, פתרון בעיות טכניות, תיאומים של הגעת פועלים להתקנות אצל לקוחות ועוד ועוד...
אבל לדבר המשמח הזה יש גם סוג של 'בעיה': צריך עוד הון חוזר לממן הפעילות, התווספו עוד שני עובדים לאחרונה ועוד מעט לא יהיה אפשר להסתדר בלי עובד נוסף כי כולם כבר על סף קריסה...
בנוסף, יש יותר חשבוניות ויותר גבייה לבצע, יש פעולות בנקאיות וכניסות ויציאות הכספים מתחילות להיות מורכבות.... מה עושים?
האם עושים הדברים הללו לבד, כי אני בעל העסק, יודע הכי טוב והפקיד/ה במשרד לא מבין/ה שום דבר חוץ ממה שהיא/הוא עושה בשוטף? אבל יש בעיה - יש רק 24 שעות ביממה ואז אי אפשר לראות מספיק לקוחות, והדבר מאט את ההתפתחות של העסק, וכבר לא כ"כ צעירים וזה שוחק...
הדילמה הזאת קיימת אצל הרבה בעלי עסקים. עד שלב מסויים ניתן להתגבר על ההיקפים של כלל הפעילות. מהיקף מסויים נדרש להקדיש יותר זמן וגם נדרשת יותר מומחיות לעשות דברים.
קשה להגדיר למנהל/ת הבנק מה בדיוק צריכים, קשה להשגיח על מסגרות הבנק ולנהל את פעילות היבוא, צריך תזרים מסודר וגם טיפול בעמלות הבנק. בנוסף, חייבים לתת יותר תשומת לב ניהולית - איך נראות המכירות? כמה מרוויחים על המוצרים? איך צפוי להיגמר החודש? האם אנחנו ערוכים לתשלום המשכורות וגם תשלומי מט"ח או שקלים לספקים, באילו סכומים אנחנו פתוחים מול הלקוחות והאם אנחנו גובים בזמן?
אלו רק חלק מהשאלות, והתשובות עליהן כרוכות בהכנסת איש מקצוע מיומן לעסק, בד"כ לא כעובד אלא כנותן שירות במיקור חוץ, שיהיה חשב/מנהל כספים של העסק וינהל בעצמו ובעזרת הצוות האדמיניסטרטיבי בעסק את נושא הכספים. בעל העסק לא 'משחרר' בקלות את המושכות בעניין הכספים, אבל מי שמצליח לשחרר מרוויח בגדול: זמן להרחבת פעילות העסק, מקצועיות בניהול הכספים ונקודות זכות מול הבנקים, ובעיקר שקט נפשי.
בעל העסק מכיר את עסקו טוב מכל אדם אחר. הוא מכיר את התחום, את הלקוחות והתנהלותם, מכיר את הספקים, הענף ואת המתחרים. הוא התגבר על אינסוף משברים ומשברונים של העסק בעבר, בין היתר בהתנהלות בנושא הכספים מול הבנקים, מול הלקוחות ומול הספקים של העסק.
עתה, בשעה טובה, יש גידול בפעילות העסקית! בעל העסק מוצא עצמו יותר ויותר טרוד עם לקוחות חדשים: פגישות, הצעות מחיר, פתרון בעיות טכניות, תיאומים של הגעת פועלים להתקנות אצל לקוחות ועוד ועוד...
אבל לדבר המשמח הזה יש גם סוג של 'בעיה': צריך עוד הון חוזר לממן הפעילות, התווספו עוד שני עובדים לאחרונה ועוד מעט לא יהיה אפשר להסתדר בלי עובד נוסף כי כולם כבר על סף קריסה...
בנוסף, יש יותר חשבוניות ויותר גבייה לבצע, יש פעולות בנקאיות וכניסות ויציאות הכספים מתחילות להיות מורכבות.... מה עושים?
האם עושים הדברים הללו לבד, כי אני בעל העסק, יודע הכי טוב והפקיד/ה במשרד לא מבין/ה שום דבר חוץ ממה שהיא/הוא עושה בשוטף? אבל יש בעיה - יש רק 24 שעות ביממה ואז אי אפשר לראות מספיק לקוחות, והדבר מאט את ההתפתחות של העסק, וכבר לא כ"כ צעירים וזה שוחק...
הדילמה הזאת קיימת אצל הרבה בעלי עסקים. עד שלב מסויים ניתן להתגבר על ההיקפים של כלל הפעילות. מהיקף מסויים נדרש להקדיש יותר זמן וגם נדרשת יותר מומחיות לעשות דברים.
קשה להגדיר למנהל/ת הבנק מה בדיוק צריכים, קשה להשגיח על מסגרות הבנק ולנהל את פעילות היבוא, צריך תזרים מסודר וגם טיפול בעמלות הבנק. בנוסף, חייבים לתת יותר תשומת לב ניהולית - איך נראות המכירות? כמה מרוויחים על המוצרים? איך צפוי להיגמר החודש? האם אנחנו ערוכים לתשלום המשכורות וגם תשלומי מט"ח או שקלים לספקים, באילו סכומים אנחנו פתוחים מול הלקוחות והאם אנחנו גובים בזמן?
אלו רק חלק מהשאלות, והתשובות עליהן כרוכות בהכנסת איש מקצוע מיומן לעסק, בד"כ לא כעובד אלא כנותן שירות במיקור חוץ, שיהיה חשב/מנהל כספים של העסק וינהל בעצמו ובעזרת הצוות האדמיניסטרטיבי בעסק את נושא הכספים. בעל העסק לא 'משחרר' בקלות את המושכות בעניין הכספים, אבל מי שמצליח לשחרר מרוויח בגדול: זמן להרחבת פעילות העסק, מקצועיות בניהול הכספים ונקודות זכות מול הבנקים, ובעיקר שקט נפשי.