מי קובע את מקצב הנגינה?
מי שמכיר את הסימפונייה התשיעית של פראנץ שוברט, (הגדולה), שד"א נדמה לי שראיתי שבראהמס אמר עליה שהיא מלאת אור ושמחה, ישנם כמה סוגי ביצועים לסימפוניה הזאת, אני בפעם הראשונה שמעתי אותה בביצועה של התזמורת הפילהרמונית של ברלין, שמבצעת אותה במנוריקה, ובעקבות זה יש שם ממש כמה קטעים שנשמעים כל כך טראגיים או ליריים אם תרצו, וכשהתחלתי להכיר אותה חייתי כל היום סביבה - היא שיגעה אותי. אבל לפני זמן קצר שמעתי ביצוע אחר שלה שהוא הרבה יותר מהיר במקצב, והוא הופך כל מיני קטעים שהיו נשמעים לי בביצוע הראשון כל כך ליריים ומשתפכים לסוערים ורוגשים, וממש לא הכרתי את היצירה, היא היתה נשמעת לי אחרת והרבה פחות מושכת. אני מאמין שאם זה היה הפוך היינו שהייתי שומע קודם את הביצוע השני ואחר כך את הראשון הייתי בא בטענות אל מנצח של הביצוע הראשון, אך שאלתי האם כל מנצח יכול להחליט בכל קטע מוזיקלי איזה זהוא באיזה מקצב לבצע אותו, הרי זה יעשה תוהו ובוהו בבניין היצירות ובנגינתן..?
מי שמכיר את הסימפונייה התשיעית של פראנץ שוברט, (הגדולה), שד"א נדמה לי שראיתי שבראהמס אמר עליה שהיא מלאת אור ושמחה, ישנם כמה סוגי ביצועים לסימפוניה הזאת, אני בפעם הראשונה שמעתי אותה בביצועה של התזמורת הפילהרמונית של ברלין, שמבצעת אותה במנוריקה, ובעקבות זה יש שם ממש כמה קטעים שנשמעים כל כך טראגיים או ליריים אם תרצו, וכשהתחלתי להכיר אותה חייתי כל היום סביבה - היא שיגעה אותי. אבל לפני זמן קצר שמעתי ביצוע אחר שלה שהוא הרבה יותר מהיר במקצב, והוא הופך כל מיני קטעים שהיו נשמעים לי בביצוע הראשון כל כך ליריים ומשתפכים לסוערים ורוגשים, וממש לא הכרתי את היצירה, היא היתה נשמעת לי אחרת והרבה פחות מושכת. אני מאמין שאם זה היה הפוך היינו שהייתי שומע קודם את הביצוע השני ואחר כך את הראשון הייתי בא בטענות אל מנצח של הביצוע הראשון, אך שאלתי האם כל מנצח יכול להחליט בכל קטע מוזיקלי איזה זהוא באיזה מקצב לבצע אותו, הרי זה יעשה תוהו ובוהו בבניין היצירות ובנגינתן..?