שילוב
אני אחת העותרות לבג"צ. אבדוק אם אפשר להעביר לכם את התשובה הכתובה של משרד החינוך לעותרים. בהתחלה, משרד החינוך נתן הסבר כללי איך ומדוע משלבים. הם טוענים שמנהלי בי"ס ומוריו, הם אלה הגורמים המקצועיים המשלבים והם אלו שיצטרכו להיות האחראים על כלל הילדים בבי"ס, ובכלל זאת, הילדים המשולבים. מה שיוצא מדבריהם, שבעצם כל הבי"ס יצטרך להיות ערוך לקבלת הילדים. שזה עולה הון. הסייע/ת ששוהה עם הילד, הם כח עזר לא מקצועי. ועוד כהנה וכהנה שטויות. משרד החינוך מנסה בדרך מעוותת לקצץ שעות סייעת ולתת 10- 15 שעות שבועיות וגם זו לאחר מלחמה. איך יתכן??? ילד שזקוק לסייעת זקוק לה כל הזמן. ילד אוטיסט שזקוק לסייעת, אי אפשר יהיה לקבוע מתי הוא יהיה זקוק לה. אי אפשר לתכנן את ההזדקקויות שלו, ולקבוע מתי הסייעת יכולה להיות איתו. הסייעת היא הקביים של הילד שלנו. וכמו שילד נכה בכסא גלגלים אי אפשר להוריד אותו מהכסא בחלק מן היום, כך אי אפשר להוריד סייעת. לסייעת משלמים כפי שאתם יודעים משכורת מינימום. ועל כן הסייעות שאנו מקבלים מהמדינה, לא מתאימות לתפקיד וזה בלשון המעטה. האמת היא שהסייעת היא זאת שצריכה לשלב את הילד. לא המורה והמנהלת.וגם לא התלמידים. הסייעת מתווכת בין המורים לילד ובין הילד לתלמידים הרגילים. הטיפול במסגרת המיוחדת עולה הון למדינה. לכל ילד מיוחד צריך שיהיה טיפול המתאים לו ושילוב יחידני צריך להיות אחד הטיפולים שצריכים להיות במסגרת החינוך המיוחד, אם זה מתאים לילד ויכול לעזור לו, וזה הטיפול בשבילו. שילוב מלא עם סייעת עולה הרבה פחות ממה שהילד היה עולה בחינוך המיוחד. באופן אישי אני חושבת שיש אפליה רבה בין ילדים הלומדים בחינוך המיוחד לבין כאלה הלומדים בחינוך הרגיל. 1.ילד מיוחד הלומד בחינוך הרגיל, לא מקבלים עבורו 2 נקודות זיכוי. אל תשאלו אותי למה. 2.ילד הלומד בחינוך הרגיל, מסיים ללמוד בשעת צהרים. אין אפשרות להכניס אותו לצהרון מכיוון שהוא לא מסוגל ללא סייעת, ובגלל זה גם ילדים עם אוטיזם הלומדים בחינוך המיוחד, מקבלים יום חינוך מלא. אני אמא לילד אוטיסט צריכה להפסיק ולעבוד ולאסוף אותו יום יום ב-12.45. יש לי סייעת מטעמי, ועל כן יש לי פתרון, אך המחיר שאני משלמת הוא רב. לא ארחיב ואלאה אותכם בכל השאר. אחרי שתהיה החלטה של הבג"ץ אני אשלח את תשובת משרד החינוך, ולדעתי לא תאמינו איזו תשובות אידיוטיות קיבלנו ממערכת שהמחויבות שלה היא לעזור לכל הילדים לקבל חינוך ללא משוא פנים. הבן שלי כך נטען, לא צריך סייעת מבחינה חינוכית, רק שהם שכחו לכתוב שהוא צריך סייעת, בגלל שהבעיה שלו היא קודים חברתיים ולא יכולת למידה. אני יכולה להמשיך ולהמשיך. אני אמורה להתראיין בערוץ 1, ודחיתי את זה השבוע. לא ידעתי על הכתבה (אין לי טלויזיה) אבל עכשיו אני חושבת שאלך בכל זאת. עמליה