מי רוצה להתווכח איתי?

ברנדל

New member
מי רוצה להתווכח איתי?

אני טוען שהיצירה "הבלדה מס' 1 של שופן" זו היצירה הכי טובה שנכתבה אי פעם לפסנתר. זו פאר היצירה , ולעולם שום יצירה לא הגיעה לרמה כזו. פשוט שיא. אני יודע שרבים יגידו, "אין דבר כזה הכי טוב" , אבל היצירה הזו פשוט שמה את כל השאר הרחק מאחור. כל תו ותו בדיוק מופלא במקום הנכון והיופי שיש בה לא נגמר גם לאחר מאות האזנות.
 
הבלדה הזו היא אכן מדהימה

וגם כמה שהיא מעניינת לשמיעה, היא פי כמה וכמה יותר מעניינת לנגינה. לא הגעתי עד לסופה, רק עד עמוד 11 בערך (אחזור אליה יותר מאוחר בלימודי). אני יכול לשבת על הבלדה הזו שעות בלי להתשעמם, פשוט חומר מרתק, עמוק, ומרגשץ אבל מה שבטוח זה שהיא גם אחת היצירות הקשות טכנית ששופן כתב, בעיקר ,הקודה המדהימה בעוצמתה. אני מאוד אוהב את היצירה הזו, אבל לא הייתי מרחיק לכת עד כדי כך להגיד שהיא היצירה הכי טובה אי פעם לפסנתר. מבחינת מה ששופן כתב לדעתי היצירה הכי טובה שלו היא הסונטה השלישית; מבחינת ספרות הפסנתר בכלל... זה קשה להגיד. אני חושב שהפסנתר המושווה של באך והסונטות של בטהובן הן היצירות הכי חשובות בספרות הפסנתר.
 

ברנדל

New member
מוזר

כנראה הוצאת התווים שלמו שונה. אצלי כל היצירה היא 10 עמודים. בכל מקרה אני מנגן כבר 16 שנים ולפני הצבא נתתי קונצרטים פתוחים בקונסבטריון. אכן גם הסונטה השלישית מדהימה. אם כבר באך אז יש לי חיבה עמוקה לוריאציות גולדברג. בקשר לסונטות. אני לא יודע למה, אני יודע שהן נחשבות לטובות, אבל פשוט חוץ מאור הירח שגם היא לא משהו לעומת שופן, אני פשוט לא סובל שום סונטה שלו. פשוט לא מסוגל לשמוע את זה.
 

ברנדל

New member
האמת שכן...

למרות שאני לא מעריך אותו יותר מדי בתור פסנתרן, השם שלו הצטלצל לי יפה. אם הייתי הולך על הערכה השם שלי היה - הופמן.
 
למעלה