מי שיש לו נוסטלגיה לאיך שנראו תחנות האוטובוס לפני 2010 הנה מגוון תמונות, שדי מסבירות למה הורידו אותן

EHP12

Well-known member
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/http://www.negishut.com/image/users/55500/ftp/my_files/my%20papers/bus-stop-pictures.pdf

נכון התחנות האלו נתנו מחסה והיו נוחות לישיבה, אך חסמו את המדרכה והקשו על בעלי מוגבלויות.

מה שכן אני מתגעגע לשלטי 505 והמפות שהיו של "דן" בתחנות (לא של אגד. אלו זיו זוועה). עד לפני 15 שנה. עם המספר שמסומן על רקע שחור. ושהיה לך בתחנה אחת 505 של דן בצד ימין של התחנה ו-505 של אגד בצד שמאל. בגלל כמי שגדל בתל אביב הכרתי את קווי "דן" היטב. אבל לא את קווי "אגד" שלא ידעה להנגיש את המידע שלה לנוסעים מזדמנים.
 

Ccyclist

Well-known member
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/http://www.negishut.com/image/users/55500/ftp/my_files/my%20papers/bus-stop-pictures.pdf

נכון התחנות האלו נתנו מחסה והיו נוחות לישיבה, אך חסמו את המדרכה והקשו על בעלי מוגבלויות.

מה שכן אני מתגעגע לשלטי 505 והמפות שהיו של "דן" בתחנות (לא של אגד. אלו זיו זוועה). עד לפני 15 שנה. עם המספר שמסומן על רקע שחור. ושהיה לך בתחנה אחת 505 של דן בצד ימין של התחנה ו-505 של אגד בצד שמאל. בגלל כמי שגדל בתל אביב הכרתי את קווי "דן" היטב. אבל לא את קווי "אגד" שלא ידעה להנגיש את המידע שלה לנוסעים מזדמנים.

התחנות של אז היו עם זכוכית ופרסומות. תחנות המתכת של היום הן עדות מצערת לחוסר הביטחון במרחב הציבורי.

בתחילת שנות התשעים אגד ירושלים פורסמו מסלולי קו בתחנות, כל קו עירוני שעצר בתחנה ומסלולו. מפות רשת לא היו.

ראיתי בפורום מפות דומות של דן מעידן דומה. יש כיום מפות רשת בתחנות דן בתל אביב, אבל ריבוי הקווים וייצוג קווים רבים מדי באותו הצבע מבלבל, כנ"ל התלות במערכות סיבוביות.
 

EHP12

Well-known member
התחנות של אז היו עם זכוכית ופרסומות. תחנות המתכת של היום הן עדות מצערת לחוסר הביטחון במרחב הציבורי.

בתחילת שנות התשעים אגד ירושלים פורסמו מסלולי קו בתחנות, כל קו עירוני שעצר בתחנה ומסלולו. מפות רשת לא היו.

ראיתי בפורום מפות דומות של דן מעידן דומה. יש כיום מפות רשת בתחנות דן בתל אביב, אבל ריבוי הקווים וייצוג קווים רבים מדי באותו הצבע מבלבל, כנ"ל התלות במערכות סיבוביות.
המפות שעשו נתיבי איילון לפני 3 לא רלוונטיות בגלל עבודות נת"ע ששינו את הקווים לגמריי.

לאגד בגוש דן בעשור הראשון של המאה ה-21 לא היו מפות בתחנות, שאני חושב על זה עכשיו קשה להבין איך העובדים הזרים שהיו פה לפני 20 שנה הכירו פה את מערכת האוטובוסים, בלי אינטרנט ובלי יכולת לקרוא עברית.
 
התחנות של אז היו עם זכוכית ופרסומות. תחנות המתכת של היום הן עדות מצערת לחוסר הביטחון במרחב הציבורי.

בתחילת שנות התשעים אגד ירושלים פורסמו מסלולי קו בתחנות, כל קו עירוני שעצר בתחנה ומסלולו. מפות רשת לא היו.

ראיתי בפורום מפות דומות של דן מעידן דומה. יש כיום מפות רשת בתחנות דן בתל אביב, אבל ריבוי הקווים וייצוג קווים רבים מדי באותו הצבע מבלבל, כנ"ל התלות במערכות סיבוביות.
תחנות הזכוכית היו כחממה ביום קיץ לוהט . שלטי הפרסומות באמצע התחנה צמצמו מקומות ישיבה. ברוך שפטרנו.
 

EHP12

Well-known member
תחנות הזכוכית היו כחממה ביום קיץ לוהט . שלטי הפרסומות באמצע התחנה צמצמו מקומות ישיבה. ברוך שפטרנו.
בתקשורת מביעים געגועים לתחנות האלו כי הן נתנו צל. בטוח הן עדיפות מהתחנות שהחליפו אותן של JDC. מודה שבשנים האחרונות יש לי פחות אינטרקציה עם תחנות אוטובוס כי אני מתזמן את ההגעה שלי אליהן לפי האפליקציות.
 

raya

Well-known member
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/http://www.negishut.com/image/users/55500/ftp/my_files/my%20papers/bus-stop-pictures.pdf

נכון התחנות האלו נתנו מחסה והיו נוחות לישיבה, אך חסמו את המדרכה והקשו על בעלי מוגבלויות.

מה שכן אני מתגעגע לשלטי 505 והמפות שהיו של "דן" בתחנות (לא של אגד. אלו זיו זוועה). עד לפני 15 שנה. עם המספר שמסומן על רקע שחור. ושהיה לך בתחנה אחת 505 של דן בצד ימין של התחנה ו-505 של אגד בצד שמאל. בגלל כמי שגדל בתל אביב הכרתי את קווי "דן" היטב. אבל לא את קווי "אגד" שלא ידעה להנגיש את המידע שלה לנוסעים מזדמנים.
הקישור לא פעיל.., אפשר לשים קישור פעיל? תודה!
 

oshri1987sg

Active member
זה היה בתחנה שבוטלה ברחוב מקווה ישראל ,היה עד תחילת 2012 אולי אחרי ,זאת מפה מעודכנת של קו 92 לשנות התשעים בלבד,הקו בוטל ב1.7.2011
 

קבצים מצורפים

  • P1040946.JPG
    P1040946.JPG
    3.5 MB · צפיות: 15
  • a129-_4.7.00.gif
    a129-_4.7.00.gif
    KB 56.9 · צפיות: 13
  • a94-_1.6.96.gif
    a94-_1.6.96.gif
    KB 99.7 · צפיות: 12
  • a95_Yehud95 1.4.96.jpg
    a95_Yehud95 1.4.96.jpg
    KB 98.4 · צפיות: 14

Ccyclist

Well-known member
זה היה בתחנה שבוטלה ברחוב מקווה ישראל ,היה עד תחילת 2012 אולי אחרי ,זאת מפה מעודכנת של קו 92 לשנות התשעים בלבד,הקו בוטל ב1.7.2011

ההשוואה למפות ה Spider Maps או דיאגרמות התחנות הלונדוניות מראות את ההבדל במנטאליות.

בארץ כל קו הוא קו בפני עצמו. לא היתה אז חשיבה על רשת או תצוגה משולבת. גם כיום בתחנה עם ריבוי קווים - הרשימות הארוכות של משרד התחבורה מחייבות לבדוק קו-קו במקום לתת תמונה ברורה של כיסוי מרובה קווים. אין ניסיון לייצג רשת.

במקום דיאגרמות - ישנה התמקדות גאוגרפית ממש בכל פנייה וצומת. כתוצאה הייצוג מאד משונן ומבולגן. לנוסע בציר או כיוון אחד אין צורך לדעת על כל פנייה או עיקול בכביש. אולי זה חשוב לנהג.

ייצוג כל התחנות מראה על הבדל גדול בתפקיד האוטובוסים. בארץ הם עדיין המערכת הראשית, בלונדון הם מערכת משלימה. במפות הלונדוניות ישנם 3 אזורי קנה מידה: אזור התחנה עצמה - לחיפוש תחנות לקווים אחרים בצירים שונים סביב אותו המוקד, אזור מפורט בקנה מידה אחיד - לנסיעות משלימות בטווח סביר מהתחנה, אזור בפירוט מופחת של תחנות עיקריות בלבד וקנה מידה לא גאוגרפי - לאזורים מרוחקים יותר בקצות הקווים.

ההתעקשות על הצגת שני הכיוונים במפות התל אביביות מאד מעמיסה עליהן. במפות הלונדוניות תחנת חזור ברחוב מקביל תופיע במפה של אזור התחנה, המסלול ישאר דיאגרמות ונקי. יתכן ששמות תחנות הרכבת והמוקדים עוזרים לניקיון הלונדוני כי זה מאפשר לאשכול תחנות שלם להשתמש בשם יחיד. בתל אביב "האופרה" יכול לכסות מגוון תחנות עם שמות הצטלבות כמו הירקון / אלנבי , הרברט סמואל / אלנבי שהם אפקטיבית אותה התחנה על צירים מקבילים.
 

קבצים מצורפים

  • c8b1a0f960237162b0128492e732a44e.jpg
    c8b1a0f960237162b0128492e732a44e.jpg
    KB 20.2 · צפיות: 5
  • 6218986902_24b07e889b_z.jpg
    6218986902_24b07e889b_z.jpg
    KB 100 · צפיות: 5
  • 4692956508_33b0cb17e8_b.jpg
    4692956508_33b0cb17e8_b.jpg
    KB 194.1 · צפיות: 4
  • Spiderdiagram.jpg
    Spiderdiagram.jpg
    KB 15.5 · צפיות: 4

Ccyclist

Well-known member
ההשוואה למפות ה Spider Maps או דיאגרמות התחנות הלונדוניות מראות את ההבדל במנטאליות.

בארץ כל קו הוא קו בפני עצמו. לא היתה אז חשיבה על רשת או תצוגה משולבת. גם כיום בתחנה עם ריבוי קווים - הרשימות הארוכות של משרד התחבורה מחייבות לבדוק קו-קו במקום לתת תמונה ברורה של כיסוי מרובה קווים. אין ניסיון לייצג רשת.

במקום דיאגרמות - ישנה התמקדות גאוגרפית ממש בכל פנייה וצומת. כתוצאה הייצוג מאד משונן ומבולגן. לנוסע בציר או כיוון אחד אין צורך לדעת על כל פנייה או עיקול בכביש. אולי זה חשוב לנהג.

ייצוג כל התחנות מראה על הבדל גדול בתפקיד האוטובוסים. בארץ הם עדיין המערכת הראשית, בלונדון הם מערכת משלימה. במפות הלונדוניות ישנם 3 אזורי קנה מידה: אזור התחנה עצמה - לחיפוש תחנות לקווים אחרים בצירים שונים סביב אותו המוקד, אזור מפורט בקנה מידה אחיד - לנסיעות משלימות בטווח סביר מהתחנה, אזור בפירוט מופחת של תחנות עיקריות בלבד וקנה מידה לא גאוגרפי - לאזורים מרוחקים יותר בקצות הקווים.

ההתעקשות על הצגת שני הכיוונים במפות התל אביביות מאד מעמיסה עליהן. במפות הלונדוניות תחנת חזור ברחוב מקביל תופיע במפה של אזור התחנה, המסלול ישאר דיאגרמות ונקי. יתכן ששמות תחנות הרכבת והמוקדים עוזרים לניקיון הלונדוני כי זה מאפשר לאשכול תחנות שלם להשתמש בשם יחיד. בתל אביב "האופרה" יכול לכסות מגוון תחנות עם שמות הצטלבות כמו הירקון / אלנבי , הרברט סמואל / אלנבי שהם אפקטיבית אותה התחנה על צירים מקבילים.

ייצוג אזור קמשן טאון במפת אוטובוסים לונדונית:

אזור קמדן טאון הוא מערכת סיבובית אחת גדולה ומספר קטנות.. הרחוב הרשאי צפונה, Camden High Street הוא חד כיווני מתחנת מורנינגטון קרסנט שמדרום עד לרחוב שמצפון לשוק ה Lock - כמעט קילומטר. יש מספר רחובות חד כיווניים לכיוון דרום וממערב לכל הסיפור יש גם מערכת סיבובית שמאפשרת פנייה מערבה.

במקום לייצג את כל זה בדיאגרמת קווים מסובכת - האזור נחשב לתחנה אחת עם קרוב ל 30 תחנות אוטובוס בתחומו. כתוצאה - דיאגרמה של מרכז אחר תייצג אותו כנקודת ביניים אחת או שתיים על הדיאגרמה שלה, הקווים דרך האזור ייוצגו כרצף קווים ישרים ומקבילים מבלי להסתבך עם כל הסיבובים הפיזיים שלהם במערכת הדרכים שם. צירפתי דיאגרמה מאזור שכן כדי להדגים זאת.

תחנות הרכבת התחתית עושות את ההבדל המנטלי לפיו צריך להתייחס למקבצי תחנות כאזור ולא כתחנות בודדות. העיקרון תוך לא רק סביב תחנות רכבת שבהן ברור שהרכבת היא האמצעי הרשאי והאוטובוסים משניים - הוא תקף גם בצמתים ומרכזי שכונות הנסמכים על שירות אוטובוסי בלבד.

החולשה של השיטה הלונדונית היא שלמעט מפה של קווי האוטובוס העיקריים במרכז העיר - אין בה מפת על של כל 675 קווי האוטובוס בעיר. אינני חושב שזה בר ביצוע ולכן הלכו על אופציית המפות לפי מוקדים. הדבר הקרוב ביותר למפות על היו מפות קווי הלילה, אך אלו עברו שינוי והם בנויים לפי מוקדים ולא לפי אזור גאוגרפי בעיר כבעבר.

ציון לשלילה: באתה ה Spider Maps של TFL המפות מסודרות לפי 33 העירייות שבתוך לונדון רבתי. לתייר שמגיע לעיר ולא מכיר את החלוקה הפנימית שלה - זה עשוי להיות מאד מבלבל. אפשר לחפש בשורת חיפוש לפי שמות אזורים.

בהעתקה לגוש דן, שקנה המידה שלו מאפשר מפה של האוטובוסים העירוניים:

אם אפשר לאחד תחנות ברחובות מקבילים של מערכת סיבובית לשם אחד - זה ישפר את הדיאגרמה. בתחנות עצמן אפשר לפרט איפה הסככה המדויקת של כל קו. במקרה של רחובות הירקון והרברט סמואל שמות תחנה כמו חסן-בק, האופרה, גן לונדון יהיו ישימים לתחנות ברחובות מקבילים ויאפשרו ייצוג דיאגרמטי פשוט יותר.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20241121_095347_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20241121_095347_Adobe Acrobat.jpg
    KB 806.5 · צפיות: 4
  • Screenshot_20241121_095306_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20241121_095306_Adobe Acrobat.jpg
    KB 794.8 · צפיות: 2
  • Screenshot_20241121_095245_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20241121_095245_Adobe Acrobat.jpg
    KB 486.8 · צפיות: 4
  • Screenshot_20241121_104547_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20241121_104547_Adobe Acrobat.jpg
    KB 639 · צפיות: 3
למעלה