קצת היסטוריה
כשאני למדתי באונ´ משפטים, למדו 4 שנים כאשר השנה הרביעית היתה משותפת הן לסטז´ והן ללימודים. האוני´ התלוננו, המאמנים התלוננו, והסטודנטים התלוננו. לכן, שינו את השיטה - למדנו 1/2 שנה והסטז´ ארך שנה וחצי. ואולם כדרכם של דברים, כבר במחצית השנה הרביעית, כולנו עבדנו בטרום התמחות. כך ששוב האוניברסיטאות לא היו מרוצות. הוחלט לצמצם את הסטז´ לשנה.כדי שהסטודנטים ילמדו היטב באוניברסיטה. אני יודעת, שגם היום יש טרום טרום טרום טרום התמחות עוד מבי"ס תיכון , ורב הסטודנטים בהיותם לחוצים למצוא מקום לסטז´ יוצאים לעבוד עוד בשנה א´. העובדה שרב השנה מוקדשת לריצות, היא בין היתר נעוצה בעובדה, שבשנה קשה ללמודה הרבה. זו האמת. אחד מבני משפחתי, ד"א עשה סטז´ שנה, כך שיש לי למי להשוות, גם יש לי את דעתו הסוביקטיבית בהשוואה אלי. כאשר הוא יצא לשוק העבודה, עוה"ד ששכר אותו, הודיע לו, שלנוכח אורך הסטז,, הוא מיחס אליו כאל מתמחה לעוד שנה. בדיעבד זה התברר כנכון. יכול להיות שיש הבדל בפרספקטיבה שלנו אבל לא במטרה. גם את גם אני רוצים שעו"הד יהיו טובים. השאלה איך מגיעים לזה.