מי ש.....שיקום

הלה מורז

New member
מי ש.....שיקום

שלום עליכם אנו רגילים להגדיר את עצמנו כול אחד ממקומו הכללי אחד אומר אני ישראלי אחד אומר אני יהודי אחד אומר אני יהודי ישראלי וכו יש להבין שעם ישראל כולו מצוי בכול אחד מאתנו וכול אחד מאתנו בעם ישראל שזה מובן עמוק למשמעות כול ישראל ערבים זה לזה בין אם אנו מודעים ובין שלא זוהי הנשמה היהודית מעצם זה שתפקידה =אור לגויים וגויים כולם גם עם ישראל הנו גוי -עם הדבר נאמר במלה יהי אור המגדיר במדוייק את יעודו של עם ישראל יהי אור = יהודי ישראל פדו בן ערבות זאת שהנה במודע ובין שלא הבה במודעות יקום כול אחד מאתנו ופה אחד יאמר אני עם ישראל עם ישראל הנו יהודי ישראל כפי שהובא לעיל יהי אור ובכך יובן שאין כול תהום בין צינות ארץ ישראל ויהדות על פי ויהודי ישראל ניתן לראות שהמלה יהודי קודמת למלה ישראל כלומר על מנת שהאדם יהיה ישר אל חייב שיהא יהודי במובן אור וזאת בשל שהמלה יהודי יש בה הכרה והודיה רק מי שמכיר בבוראו ומברך הנו ישר אל לא ניתן להיות יהודי אם האדם אינו ישר אל בית ישראל שפוי נדתו שאחרת אין משמעות למובן יהי אור במישור זרע אדם לעומת הנקרא זרע נחש על ידי כך מובן אמת מארץ תצמח וצדק משמים נשקף מובנו שהאמת הצומחת המוצמחת על ידי האדם בחלקו בעולם משתקף באופן שהדין פועל חסד שלם לכן חייב שיהא כלול חסד דין אמת שכך האמת במובן הרחב כפי שלא ניתן להיות יהודי במלוא מובן של זה אלמלא היהודי הנו ישר אל כך הגויים אינם חייבים להיות יהודי על מנת להיות ישרי אל ומכירים בבוראם ומודים ממקומם ביציאת מצרים אמרו נעשה ונשמע וכך על הגויים המבקשים יציאת מצרים רוחנית והקשר עולם העשיה תשפנו ראש ישפך עקב והקשרו לעולם העשיה -נשמה ברגליים ומעשים ומובן משמעות ממישור זה למובן יעקב אוחז בעקב עשו שיהא ניצוץ האור שאחרת לא יכול האדם ואין לו תקוה לשוב המובן אור לגויים שכולל מובן עם ישראל הנו גוי- עם והקשר יהי אור הרי שעם ישראל מהיותו גוי קדוש ובכך מובן יהי אור בתוך עם ישראל וביחס לגויים הנו על משקל מובן היות האור עצמו המאיר לכול יהי אור במובן הגויים מכך הנם על משקל מובן אור המאיר לחכמות כלומר חכמתם מוארת לאור תורה הקליפות הרבות ביותר בגוף האדם בגשמי ממש הנו בעקבי הרגליים הדבר מלמדנו בהקשר נשמה ברגליים ממש או כפי שרבי נחמן ודאי היה אומר הקבצן ללא הרגליים והקשרו לגאולה כלומר ביטוי של הנשמה עד לגסה ביותר הרי שישפך עקב והקשרו לקליפות משמעותו שהקליפות הנן חוצץ שלא במובן מבדיל בין מעשי אדם האופן שהולך בעולם וכו מנשמתו או העדרה (איו -איכה ) לדבר ביטוי בשני אפנים בחלוקה גסה מעשי האדם והלכתו וכו אינם בהתאם לנשמה כפי שהשם בראה ; הקליפות משמשות חוצץ במובן הנקרא מעכב כלומר מעכב האדם מלעשות את שנצטווה המופיעה כבר במלה בראשית אשת בראי כלומר כול הבריאה והנבראים הנם כלי מקבל והנם נוקבא ביחס ל השם ל שם אין שותפים בבריאה אולם יש חלק לאדם בבריאת עולמו בעולם היצירה ובכך אשת בראי = ת)כלית אש ברא י כלומר על האדם להשתמש באש היצירה (תנועה פעולה וכו ) בחכמה תבונה שיהא אש שאינה מאכלת כלומר בהתאם לוייצר במלה בראשית טמונה תכליתו של האדם בעולם הגשמי המשרתת לתכלית שזה תכליתות מגוונות אולם לתכלית אחת גילוי השם בעולם אב ראשית = טובה עליונה של האדם ומובן להיטיב לנבראיו בין אם האדם עושה ובין אם מעוכב מעשיה הנו מובן מעכב באם המשמעות הנה ישפך עקב שבהקשר זה משמעותו בחירת האדם בעץ הדעת טוב ורע (חכמה שאינה מאירה ) בהקשר זה תשופנו ראש כלומר תקבל דעת טוב ורע אלא שמצד קליפות אינו מאיר ומובן ישפך עקב שזה המחיר המשלם אדם כאשר "מוכר את נשמתו לשטן "כפי שנקרא לפעמים כלומר אין הנשמה ברגליים ממש ויובן משמעות יעקב אוחז בעקב עשו בין אם האדם עושה מעשים נטולי נשמה עוצם יד על כול סוגיו למשל ובין אם האדם אינו עושה הנצרך שני אלה הנם מעכב זה מתעכב מעשיה וזה מעכב גאולתו (אין לבלבל עכוב מעשיה ועיתוי ) בני ישרא ראשית קבלו התורה לכן יצאו יחד כאיש אחד עם אחד את מצרים נשמה אחת בשל שקבלו התורה יצאו ממצרים לדרך ארץ וקבלו התורה לפני כניסתם לארץ ישראל תורה דרך ארץ תורה ומשמעות יהודי ישראל בסדר זה הנשמה האחת הערבות בין אם אנו מודעים או שלא מבחינה רוחנית יצאנו את מצרים יחד בגאולה אנו יוצאים את מצרים במובן הגשמי יחד -ממעלה מטה עד לעקבים ממש והגויים ממטה מעלה מהעקבים ממש יוצאים את מצרים במובן הרוחני של משמעות יחד שיתוף ועשית טוב בעולם אדם בנשמתו בעקביו ממש אחיזתו של יעקב בעקב עשו היא המאפשרת לכול שידי עשו לא יהיו ללא קול יעקב שלא יבזו את בכורתם כלומר את הנשמה שלהם משמעות ישפני עקב שאין ביטוי לנשמה ממעלה כלומר שהנה בכורה לעולם הגשמי מובן בריאה לפני יצירה וכו על האדם לחיות בעולם העשיה בהתאם למובנו נשמתו כלומר זו בכורתו וזה ביכוריו ומשמעות הכול ילדי השם ויש בן בכור ביחס לבכורות כולן -יעקב ישראל ניצוצות תורה כי מציון תצא תורה ודבר ה מירושלים כול ניצוץ בהקשר זה מצד אור הנו ציון צדיק (אותיות ניצוץ ) והעולם כולו נוי צ גן עדן עלי אדמות בברכה הלה
 
הכל יפה וטוב...

אבל מה פירוש: בני ישראל קיבלו את התורה? מהי התורה? בשביל מה שה' יברא עולם שלם, ויבחר רק בעם אחד שיעבוד אותו? בשביל מה הכח העליון שהוא כל יכול, צריך שיעבדו אותו? שאלה אחרונה: למה אתם מגשמים את היהדות, הרי נאמר "לא תעשה לך כל פסל ותמונה", למה אתם מאנישים את האלוקים? יום טוב.
 

הלה מורז

New member
כול הטוב יפה

שלום מתגובתך נראה שאלו הבנת לעומק את הדברים שהובאו הרי ששאולתיך אלה לא היו למשל שאלה ששאלת : ": בשביל מה הכח העליון שהוא כל יכול, צריך שיעבדו אותו? אלו אכן קראת והבנת את הדברים שהובאו הרי ששאלה זו לא היתה נשאלת שכן התשובה לכך כבר הובאה למשל : "במלה בראשית טמונה תכליתו של האדם בעולם הגשמי המשרתת לתכלית שזה תכליתות מגוונות אולם לתכלית אחת גילוי השם בעולם אב ראשית = טובה עליונה של האדם ומובן להיטיב לנבראיו " אגב מי זה אתם ומי את ביחס לאתם הזה? בברכה הלה
 

הלה מורז

New member
אם הבנתי נכון אז......

שלום אם אני מבינה נכון את שאלתך ובכן למדתי קורס מבוא לקבלה אגב האם לאחר הדוגמא שהבאתי לך בהקשר שאלה שהתשובה כבר מצויה הבנת גם את התשובה ליתר שאלותיך ? בברכה הלה
 

הלה מורז

New member
בטח לומדת

שלום ברשותך עולה רצון מלפני להרחיב קמעא את נושא משמעות למוד חכמת הקבלה על פני השטח נראה כאלו יש תהום בין חכמת הקבלה לבין תורה שבעל פה אין הכוונה לתהום במובן תהום ממש במישור זה של הדברים שכן זו תורה וזו תורה ושניהם מהתורה אלא שמובן שכביכול הנם שני תחומים נפרדים בעוד אין הדבר כך כלל וכלל פשט דרשת רמז (לך) סוד פשט דבקת סוד ראית סוד ראית דברך פשט הפרדס מצוי בפרדס כולו מתן תורה הנו קבלתה עם ישראל כולו קבל את התורה חכמת הקבלה שכפי שהובא אף תורה שבעל פה הנה חכמת הקבלה הנה למוד אינסופי כלומר מרגע שהאדם קבל שניתן לו הרי חכמת אשר קבל מתגלה במהלך החיים כולו וכול אחד ממקומו אלא שאותה אמת ואין סתירות אמת בה במובן זה הרי שאין מי בישראל אשר לא קבלת התורה כלומר חכמת הקבלה שאחרת איזו משמעות יש לנתינתה והוראתה באם אין לאף אחד החכמה לישמה אם כך אין מי בישראל שאין בו חכמת הקבלה השאלה הנה האם לומד את החכמה שקבל את התורה כול אחד ממקומו משמעותו זה באופן של פשט זה באופן של דרוש וכו זה בישיבה וזה בלמוד הקבלה וזה במדעים וכו ויש כאלה שאינם הנקראים תלמידים חכמים כלעיל במובן למוד חכמת הקבלה כפי שנדמה לי שאת שאלת ומובן מדבריי שלמשל איזה קורס בחכמת הקבלה אינו נקרא למוד הקבלה שכן למודה הנו אינסופי לראות אור אינו היינו הך כלהיותו מכיון שהכול במקומו ומכיון שלכול ניתנה קבלת התורה משמע נתנה גם חכמת הקבלה (השם אינו מבקש מהאדם מבלי לתת לו את הכלים הכישורים לכך בהתאם לכלי שהנו וכו ) הרי שלשאלתך האם אני לומדת חכמת הקבלה במישור זה תשובתי "שונה" מתשובתי הקודמת כלומר התשובה הנה כן אלא שממקומי מנסיוני על מנת שהאדם היהודי אשר קבל את התורה כלומר חכמת הקבלה בו /בה מובן ישר אל = חסיד השם חרד לדברו האידיאולוגיה של יהודי ישראלי אשר אכן למד חכמת הקבלה כלומר להכיר את אשר ניתן לו לאדם מובנו ציוני שאין זו אידיאולוגיה זאת מבין באם ישנו למוד של חכמת הקבלה במובן רגיל של המלה אלא מובנה שהנה על פי האידיאל על משקל מובן ערכים על פי הערך (השם אינו ערך אולם ממנו -מוסר השם ) הולך בדרך ארץ נוי צ = הנוה (נוי - יוד =הה -הנוה ) זה אלי ואנוהו אלהי אבי ארוממנהו והולך בדרך ארץ בשל ש תורה דרך ארץ תורה וכפי שאין תהום כלל בין תורה שבעל פה לבין למוד חכמת הקבלה הרי שאין תהום כלל בין תורה ודרך ארץ על כול יהודי ישראלי לשאול עצמו האם אני לומד את חכמת הקבלה ממקומי זה בלמוד של קורס ים זה ב למוד בישיבה זה בלמוד באוניברסיטה וזה מנקה הרחובות ובכול אשר הולך האדם כולם קבלו וצריך ללמוד החכמה לאשר קבלו הבלתי משתנה והמתחדש ואת ארץ ישראל הרי קבלו מהקדוש ברוך הוא באם האדם אינו חסיד ה משמע אינו לומד את חכמת הקבלה באם האדם אינו חרד לדבר השם משמע אינו לומד את חכמת הקבלה אם האדם אינו ציוני משמע אינו לומד את חכמת הקבלה שהכול כלול כפי חסד דין אמת שכך האמת וכך האמונה השלמה באמת "כול הלמוד הזה" של מישור זה אינו אלא כדי שהאדם יוכל לשוב ולשמוע "ולראות " במובן יראה =ראיה ובכך להבין את התורה כפי שהשם אומרו שזה הפשט שבלעדי כך אין האדם חי חיים הנקראים ראויים כפי שאמונתי שלמה ב שם יתברך כך אמונתי למישור אדם הנה שלמה למובן דברי חזל" כלומר למודי את חכמת הקבלה באופן שהובא ממקומי תוך כדי החיים עצמם בכול רגע בין אם בקורס של למוד הקבלה ובין אם במטבח ביתי הרי שבכול פעם באם יקרה שימצא איזו סתירה של אמת כפי שהובא משמעות סתירה באמת שלפחות 1 הנו שקרי שמלמודי ממקומי נראית כסתירה לדברי חזל " הרי נהיר לי לחלוטין שדברי חזל" קובעים -חכמתם זו לעד כלומר שאני סטיתי מאמת ושאמח לתקון שאחרת אינו למוד חכמת הקבלה תודה שהקשבת בברכה הלה
 

הלה מורז

New member
אורים ותומים

שבת שלום ביד חזקה ובזרוע נטויה אותות ומופתים פסל לך לוחות אורים ותומים אפשר לומר שהלוחות הראשונים נכתבו בדבור דבר השם הלוחות השניים באצבע השם כלומר בידו והלוחות השלישיים הנם ביד אדם לכתבם פסול לך לוחות האדם פוסל לו לוחות בין כה וכה שאין הדבר בידו האם אשר כותב על אותן הלוחות הנן בהתאמה למובן בצלם כדמות הרי הנו כותב כמלך ומובן שעל מלך לכתוב משנה התורה כאשר האדם בצלם כדמות ואלה הלוחות שהנו פוסל מובנו כמלך האופן שכותב את התורה במובן פסול לך לוחות ושאין זה בידי אדם שחייב לפסול לוחות ליטול חלקו בעולם הרי שבאופן שהנו חי כך מובן הקשקשת של אדם וחוה קשקושו =כתיבתו את התורה האופן שפוסל הלוחות בשל שבמו ידיו פוסל את הלוחות כותב את דבר השם דבר התורה ממקומו הרי שמוטב לאדם שדברו יהא בהתאמה לדבר השם וידיו יהוא בהתאמה ליד השם המובילה האדם הלב בעקבות הרגליים או הרגליים בעקבות הלב כדוד משה שבר את הלוחות מיד השם האדם השובר את הלוחות השניים במובן הרוחני או כותבן בידו כלומר בשפתו מקומו האדם שובר הלוחות השניים במובן הרוחני = התנתקות הניצוץ מהמקור =חופש הבחירה של עץ הדעת טוב ורע =אינו בן חורין מנפץ או יותר נכון מבקש לנפץ את הלוחות השניים הרי השם מנפצו כחרס המעלה חרס בידו של המבקש לנפץ ומת מצמא התנתקות מהמקור = התנתקות ממים חיים = התנתקות מאשת בראי במובן אש ליצירה והנו אש מאכלת שלא כסנה בכך פוסל לוחות שהנן מובן פסל ותמונה לוחות ראשונים בדבור ה בחכמה ( יוד ידו )כלומר בידו קוצו של יוד באצבע השם ביד חזקה בזרוע נטויה = בדבר השם =מפי הגבורה פסול לך לוחות במובן בצלם כדמות למישור אדם מלך = מותר מן הבהמה =גובר על יצרו פסל לך לוחות מצד עושה פסל ותמונה בביטויים של כך במישורים השונים = עוצם יד גבורה מצד הקליפה וכו ובסופו משמעות מעלה חרס אדם נגד עצמו פסל לך לוחות כאשר הנם במובן אור דבר השם יד השם = אורים ותמים שעל לבו שעל אהרון את התורה קבלנו אורים ותומים במשמעות כפי שהובא בחירות גאולה שלמה על האדם לפסול לוחותיו אורים ותןמים שזה קשקושו בחיים קשקשתו סנפירו (כנפיים) נס החיים סנפיר פי ישר (דבור האדם בהתאם לדבר השם ) =נס קשקשת וסנפיר במובן זה שהאדם דג כשר שהילוכו בחיים אינם חמץ והנו צדיק כשר שימני כחותם על לבך של מובן הלוחות הראש שהנו לב השמן היורד על זקן אהרון =הלב שהנו ראש פסול לך לוחות אורים ותומים =חכמי לב במשמעות העמוקה של כך ו = אמנות החיים מקשה אחת בצלאל בן אורי מלא רוח אלהים בחכמה ובתבונה ובדעת ובכול מלאכה לחשב מחשבת לעשות בזהב בכסף ובנחושת ובחרשת אבן ובחרשת עץ לעשות בכול מלאכה " שהם וישפה הקשרם לגאולה שמה יש פה ומובן יהלום =יוד הלום ידו הלום =שמה יש פה פסול לך לוחות שהנם במובן אורים ותומים המחוייב כל אדם לגאולה אותות ומופתים ניסים ונפלאות החיים ביציאת מצרים ובמעמד הר סיני מובן העולם כולו עד הנצרך לזכרון הקולקטיבי לכול הניסים ונפלאות היו עד לרובד הגסה ביותר כלומר שהעין הגשמית ממש יכולה לראות את הנס באופן גשמי בגאולה הכללית יציאת מצרים הניסים ונפלאות הנם פקיחת העין הרוחנית לראות הניסים המתרחשים בכול רגע ורגע בחיים ולכך נצרך האדם לעשיה של חלקו בית המקדש של מעלה נבנה למטה על ידי עשיה של האדם לוחותיו באופן של אורים ותומים הדברות כולן נמצאות במלה א בראשית למשל אנכי =אב ראשית לא תרצח=בית ישראל שפוי נדתו לא תגנוב =אב ראשית ברא יש תכליתי כלומר משלו הכול ממנו שמירת השבת -ירא שבת כבד את אביך ואמך - ממעלה מטה בראשית =אשרי בת ממטה מעלה קמו בניה ויאשרוה בעלה ויהללה וכך כול הדברות אורים ותמים במישור "נוסף" מוסר אביך דבר ה יד ה אורים ותורת אמך (מובן פסל לך לוחות ) תומים =אשת בראי כאשר האדם מפסל לוחותיו מצד קליפה הרי שבראשית = שלוחותיו הנן שבר את יוד (במו ידו בחלקו ) =אשת ריב = האדם במקום היותו ראש בית במובן כמלך הנו אבר תיש כאשר אשת בראי בהתאם למובן ירא שבת הרי שבראשית =ראי שבת תחתונים כעליונים ומובן בצלם כדמות עולם היצירה בהתאם לבריאה והאדם במובן וייצר אמת מארץ תצמח וצדק משמים נשקף שבת שלום חג שמח וכשר בברכה הלה
 

הלה מורז

New member
למה? ככה!

שבת שלום ניתן לומר שהחכמה הלוחות הראשונים הלוחות השניים חכמת הקבלה פסל לך לוחות למוד חכמת הקבלה למוד חכמת הקבלה השאלה הנה למה ?(מישור פילוסופיה ) והתורה החכמה עונה ככה 1)פילוסופיה ( ניצוצות ) שואלת למה תורה עונה ככה ובכך הולכות ופוחתות שאלות למה והשאלה הנה איך 2) אדם אשר קורא את התורה ומפסל לוחותיו כפי שהשם אומרם שאלתו איך תורה עונה ככה ועונה לשאלות הלמה = מאיר לגויים ככול שהאדם מבין ככה כך שאלות הלמה הולכות ופוחתות והשאלה של למוד חכמת הקבלה הנה איך איך לתקן ? איך לחיות מבלי לקלקל וכו והתורה עונה ככה ושאלת איך-איכה אינה נצרכת להשאל כפי שהאדם אינו נצרך לשאול האם יש אלהים שהשם אינו מסתיר פניו בעולם והאדם יודע את עצמו מקומו בברכה הלה
 

הלה מורז

New member
ככה זה אורים ותומים

שבת שלום חג שמח איך לחיות נכון ? ככה! כף כף הא= יד השם מובילה יד האדם בחייו על פני האדמה בהתאמה בניקיון כפיים אדם בתוך העץ אמנם בגן אולם הגן נסתר ממנו וודאי שהשם נסתר ממנו הנני לשאלת איכה (איך) האדם אינו בתוך העץ הגן אינו נסתר ממנו והשם אינו מסתיר פניו ממנו שכן השם שם משכנו בגן דירה בתחתונים ממש כל כך דירה בתחתונים עד שבתוך האדם ממש ומאירות האותיות שעל לוח לבו אורים ותמים באותות ובמופתים בברכה הלה
 
למעלה