מכונת דרכי העפר החדשה שלי

steiff

New member
מכונת דרכי העפר החדשה שלי

או בשמה הלועזי - gravel.

סגנון חדש יחסית. שלדת כביש עם מרווח צמיגים גדול שמאפשר הרכבת צמיגים בשרניים עד 40 מ׳מ, גלגלים חזקים, מערכות כביש עם יחס העברה מותאם לעליות, גיאומטריה קרבית. מעצורי דיסק. טובים לכביש ולשטח. דרכי כורכר מהודקות הן קלאסה בשביל האופניים האלה.

בחרתי ניינר BSB (ראשי תבות של ״דם-יזע-ובירות״) בקונפיגורציה שמבוססת על מערכות אולטגרה 6800 וגלגלים איסטון EA70sl.

2699 דולר אצל ג׳נסון. משלוח בחינם לבוסטון. הגעה ארצה בטיסה איתי בקרטון המקורי. עוד 1650 ש׳ח מע׳מ במסלול האדום של נתב׳ג.

בסיס גלגלים קצר. BB גבוה. בחרתי מידה 56 והגובה שלי נמצא בדיוק על הגבול בין מידות 56 ל-59. לא היתה במלאי המידה הגדולה, מה שפתר את ההתלבטות. נוחים מאד, אבל הגיאומטריה הקצרה מצריכה הסתגלות. מגיעים עם צמיגים 33 מ׳מ שסופגים את הדרך לא רע.

הרכיבות לאורך הנהר צ׳ארלס בעיר בוסטון מישוריות למדי. קראנק קומפקט 36/46 וקסטה 11-32 מכסה את כל הטווח הנחוץ. כשהרכבתי את האופניים מחדש בארץ והתחלתי לטפס את העליות בסביבה המוכרת בבית - חסרים לי הילוכים בעליות. השלב הבא יהיה החלפה של הקסטה ל-11-36 (יש סראם 1170 ו-1130 עם יחסי העברה כאלה) ואולי החלפה של הפלטה מ-36 ל-34.
 

Old School2

New member
מכונה מטוס קרב

למה העדפת אותם על פני ה-RLT?
הייתי מוסיף לרשימה צמיגים רחבים ככל שניתן להכניס בשילדה. אין אצלנו באמת גראבל כמו בניכר, דרכי העפר הלבנות אצלינו הן לרוב כורכר גס מתובל בחריצים ובורות שדורש צמיגים יותר רחבים אם לא רוצים שיפלו הסתימות.
 

steiff

New member
כי בעצם חיפשתי משהו יותר לכביש מאשר לשטח

עם מעצורי דיסק ואפשרות לקצר הביתה דרך השדות לפעמים.

יש לי אופני שטח בשביל השטח.

האמת שבאמת התלבטתי בינם לבין ה-RLT ובסופו של עניין המחיר הכריע. המבצע היה מפתה מכדי לפסוח עליו.

גם הגלגלים שמגיעים עם ה-bsb קצת יותר בריונים, לטובת הכרס שלי.
 
למעלה