מכינים את ה"קופסה" להערכה

אור302

New member
מכינים את ה"קופסה" להערכה

אם מישהו חשב שהכנת המועמדות לקבלת המשרה היא השלב האחרון בטופסייאדה הזו - טעות מרה בידו. בימים אלה אני עומל על מה שנראה כמו תחביב מעוות של עובד ארכיון נוירוטי. קופסת פלסטיק שחורה ובה חלוקה למדורים ותת מדורים, על כל אחד מדבקה מודפסת ובראש תוכן עניינים, הכול הכול כדי לרצות את וועדת הביקורת הארבע שנתית בסקירתה את עבודתי. ומה בקופסה: מאמרים, סילבוסים, משובי תלמידים, חומרי הוראה, מכל טוב ממש, והשיא, איך לא, הצהרה של הערכת-עצמי. עשרה עמודים שלקח לי שלושה שבועות לכתוב ועוד לא קיבלתי משוב מעמיתים עליה. מה בהצהרה? מה עשיתי מה למדתי מה לימדתי במה חטאתי כיצד כיפרתי במה תרמתי ללומדים ולמוסד ובמה תרומתי העתידית. כלומר, הוכחות לרוב, כמאמין בתא הווידוי, שלא לומר חבר מפלגה במשפט שדה, ש"אני משלנו" ולכן יש לקדם אותי לשלב הבא. בשנה הבאה סיבוב אחרון לביקורת אחרונה ואז אני חוצה את הקווים לצד השני ואני כבר אשב בוועדות האלה.

והכול עדיין על נייר. שלושה עצים בברזיל כבר הדפסתי פה. ומה על הקופים הקטנים שגרו שם?
 
קודם כל, בהצלחה

ואינשאללה גם בשנה הבא זו לא תהיה הפעם האחרונה. מה עם קידום ל Full Professor?
 
ואגב, אצלנו עברו להגיש הכל בקבצי PDF

אלא אם אחד הבודקים/ חברי הוועדה מבקש עותק מודפס
 

אור302

New member
Full זה אופציונלי,

וגם בפחות לחץ, אט אט. מי יודע, אולי עד אז אזכה בלוטו.
 

3rd CYR

New member
בהצלחה, אני בטוחה שיעבור בשלום וזה הכי חשוב


ואם זה מעודד אותך -- אצלנו זה פורטפוליו דיגיטלי וזה לא יותר מוצלח משיטת הניירת. מה שהכי מעצבן בו זה שבוודאות אלו שמבצעים את ההערכה לא שולטים במערכת וצפויים לפספס חלקים נרחבים ממנה. אני עושה קישורים בין לבין והפניות ממקום למקום בתקווה שהם ימצאו את הדברים החשובים ביותר.
&nbsp
אגב, בנוסף למסמכים הרבים, ולחיבורים ארוכים (אחד על מחקר, אחד על הוראה ואחד על שירות) אצלנו הם אוהבים שהמועמדים יכינו גרפים יפים (למשל, של המדדים השונים של הכתבי עת, של התפלגות הציונים בקורסים כנגד סקרי שביעות הרצון של הסטודנטים, וכו' - עמית אחד הגדיל ראש והציג GROWTH CURVE MODEL שמדגים איך ההוראה שלו השתפרה לאורך זמן בשליטה על משתנים מגוונים כגון רמת הקורס, האם הוא סגור למייג'ורים וכו').
 

אור302

New member
אכן, יש יתרון לנייר

אם כי לא סביר שמדובר במערכת מורכבת - בסך הכול מדובר בקבצי טקסט. אבל אני רואה את המערכת שלנו להערכת מועמדים למשרה (אני כרגע בוועדת איתור) וכבר שם יש מקום לבלבולים למיניהם. אולי עדיף נייר. מה שקורה זה שיש חלק של הקופסא שניתן בכמה עותקים: קורות חיים, הצהרה, ועוד איזה סיכום של הערכות קורס. זה לחלוקה לחברי הוועדה. השאר בקופסא הממוקמת באיזה משרד ואנשים נכנסים וקוראים. לא סיפור בסופו של דבר. גם לקרוא על מסך זה לא נוח. אצלנו יש חיבור אחד שכולל את כל המדדים - שירות הוראה מחקר. את סקרי הערכות הקורס המזכירה מספקת אבל יש לי עותק כמובן ואני יכול וצריך להתייחס אליהם. לציונים אין מקום בכלל. הוועדה יכולה לזמן לעצמה את הנתונים מהרשם, אבל לא נראה לי שהם עושים את זה. זה פשוט לא חלק מהתהליך. ונניח שאצלי הציונים גבוהים מדי. על זה מונעים קביעות? לא, ולכן אין טעם להסתבך עם זה. מה שכן יש מכתבים שהם מבקשים מסטודנטים ואני יכול להגיב אליהם, אבל לא היה צורך במקרה שלי. מסתבר שתמיד טוב שיש תלמידים שמתלוננים שהקורס קשה ותובעני מדי וגם טוב שיש נכשלים.
 

3rd CYR

New member
לא הבנת את מטרת ההתפלגות

הם רוצים לראות שהמרצה הוא גם קשוח ומחלק ציונים על כל הסקאלה ולא רק A וA-, ומצד שני עדיין אהוד (מעל 4.2 על סולם 1-5 בכל אחד מהקורסים, לא כממוצע רב-שנתי, ואם יש "נפילה" חד פעמית או ממוצע ציונים גבוה במיוחד עלי לכתוב חיבור מיוחד להסביר זאת).
&nbsp
לגבי הטיעון המוזר שלך שהועדה יכולה לזמן את המידע על התפלגויות זהו טיעון מוזר בעיני. בעיקרון הם יכולים גם לעשות עלי גוגל סקולר ולראות כמה פרסומים וציטוטים יש לי. אבל זו העבודה שלי לשים את כל המידע בפורפוליו, כולל את הציונים והמשובים, ודוגמאות של הסילבוסים והמבחנים, המאמרים שכתבתי ואת הביקורות על הספרים שכתבתי...
&nbsp
בקיצור, המסקנה שלי היא שאצלכם הם עושים עבודה חפיפניקית בהשוואה אלינו

&nbsp
סתאם.
שיהיה בהצלחה לשנינו
 
למעלה