מכירה

ozgilboa

New member
מכירה

למכירה מטוס מסוג סופר דריפטר 100 כ"ס 4 פעימות חדש לחלוטין כ 50 ש"ע לגוף וכ- 450 שעות מנוע.
כולל מערכת קשר חדשה וחניה בעין ורד
למכירה 1/2 בעלות
0524-071-071







 
פשוט ביותר ה-"O" מייצגת את האות

הראשונה במילה "בית" באנגלית ( לפי האנגלית של רתא
) בגלל שה-H כבר נתפסה קודם.
בקיצור, "O" עבור מטוסים שנבנו על ידי חובב (אף שלא תמיד בבית. אני למשל בונה במחסן)
 

נתי ניב

New member
בוא ניתן לרתא (ולחברי EAA ) שעמלו קשות, בוא ניתן להם קרדיט

בוא ניתן להם קרדיט של הבנת הנקרא ונואמר שה O הוא מהמלה Owner ביטוי תחליפי די מקובל באמריקה לבנייה ביתית הוא "נבנה ע"י בעליו" או באנגלית " Built by owner "
 
החלטת להתבדח?

ברור, שאני לא ממש יודע מה הולך בארהב לגבי הכינוי, אבל כיצד נבחרה האות הזו בישראל, אני יודע, בעיקר בגלל שהסבירו לי.
 
יאיר צודק.

בזמנו, באנו, נציגי ה- EAA ישראלי, לרת"א לבקש הקצאת אותות קריאה למטוסים בנויים ע"י חובב, ביקשנו לקבל את האות הראשונה בשלישיית האותיות, P וזאת ע"מ שהחיבור של ה-X בקוד המדינה (4X) עם האות P יזכיר את המילה eXPerimental. אולם, כדרכם של פקידים מסויימים, נענינו בשלילה בטענה כי האות P "תפוסה".
מאחר והאות H (האות הראשונה במילה Hombuilt) הייתה תפוסה לאולטראלייטים, אמרנו: " או-קיי, תנו לנו את האות O (מתוך בדיחות הדעת כי מאחר ורבים מפקידי רת"א הם רוסים, "הום בילט או אום-בילט, זה בערך אותו הדבר").
וכך, קיבלנו את האות O.
אלא, שרבים מהבקרים, כאשר מזדהים מולם בקשר עם האות O הם חושבים כי מדובר באולטראלייטים וצריך להסביר להם (ולפעמים זה ממש, ממש לא קל (!) ) כי מדובר במטוס GA.
אז זהו מקור האות אוסקר באות הקריאה של מטוסים בנויים ע"י חובב.
אריאל אריאלי
 

dk1965

New member
שאלה למבינים - רוב מטוסי ה-O שנבנו בארץ, טסים תחת חוקי

האז"מ. מאחר ואתם אומרים שזהו למעזה מטוס GA, הרי וניתן על פי החוקים לטוס עימו לחיפה/הרצליה/שדה דב - ולמעשה מאבדים את היכולת לטוס תחת קטגטריית התעופה הספורטיבית. (נחיתות שטח, וטיסת גובה נמוך בבועות האז"מ).
ידוע לי שמספר מטוסים נהנים משני העולמות. - האם יש צורך ברישום מיוחד, או הוכחת כשירות מיוחדת של המטוס, על מנת לאפשר לו לפעול תחת חוקי האז"מ, או לחילופין - כשירות מסויימת על מנת לאפשר לו להירשם ולפעול כ-GA?
 

רן בג

New member
ישנם מטוסי בנייה עצמית תחת חוקי האז"מ וישנם תחת ה-GA...

תלוי בתכונותיהם. אלה השוקלים עד 600 ק"ג ושיוט 138 מיל יהיו אזמי"ם השאר - הכבדים והמהירים יותר GA.
&nbsp
יש כאן בעית הבנת הנקרא...אף אחד לא אמר "שזה למעשה מטוס GA"...
&nbsp
נהנים משני העולמות כיום:- הפייפר היכול לטוס ולנחות בשדות אז"מ והאייר-קאם.
 
למעלה