מכירות, מוסר ומה שביניהם

omer73

New member
מכירות, מוסר ומה שביניהם

מזה שנה אני עובד במוסך בתור יועץ שירות ומוסר כלי רכב חדשים.
מכיוון שאני חיי את עולם הרכב המון פעמים אני פשוט מרחם על הלקוח, מהסיבה הפשוטה
שאני יודע בכמה אפשר להשיג את החלק ומה העבודה הדרושה. ברור שהבנאדם משלם על ידע
ועל ביצוע עבודה שהוא עצמו לא יודע, וכו'. יש מקרים שאני רומז ללקוח שיש אפשרות להשיג חלקים בעלות נמוכה יותר במקום אחר (לדוג' פירוקיות),
אבל לא תמיד זה אפשרי. אבל המון פעמים אני מוצא את עצמי בין הפטיש לסדן,
מצד אחד הבעל בית מצפה להגדיל הכנסה באמצעות הגדלת העבודה (כמובן בצורה ישרה), אבל מצד שני
יש את ההזדהות עם הצד השני שזה הלקוח...

אז איך אתם מתמודדים עם הדילמה הזו?
 
כשאתה הולך לקניון אתה יודע

שחצי מהדברים תוכל להשיג באינטרנט בחצי מחיר...
אין סוף לדברים
רוב האנשים מעדיפים ללכת למקום רציני ונגיד בעתיד משהו מתקלקל
יש לאן לחזור...
 

omer73

New member
נכון

בגלל זה כיום אני כמעט כל דבר קונה דרך האינט'. זה הרבה יותר נוח וזול.
פשוט אני מסתכל על הדברים מנק' מבט שדבר שבשבילי נורא פשוט
לביצוע עולה לאנשים כ"כ הרבה.
ד"א, אתמול הגיע בחור ממש נחמד , שכל מה שאמרתי לו שצריך לעשות (הדברים היו באמת נחוצים ולא סתם "דחפתי" דברים) והוא פשוט אמר "בסדר" ,בלי להתווכח או משהו.
ואני אישית הרבה יותר מתחבר לאנשים מסוג הזה, אז לפני שהוא חזר הלכתי לעוזרת של הבעל בית שתאשר לי לתת לו הנחה הכי גדולה שאפשר, כי ידעתי שהוא ישלם את החשבון ולא יתווכח.
 

nofi1456

New member
אין מה לרחם

אם הייתי ממליצה לכל אחד לחפש מקום יותר זול כנראה שלא היו נשארים לנו לקוחות כי כולם היו מוצאים מקומות יותר זולים חח
דבר מסוים יעלה במקומות שונים מחיר שונה.
כל עוד אתם מוציאים חשבונית למי שמבקש, הדרך היא ישרה והכל בסדר, אף אחד לא גונב או מרמה את הלקוח.
מי שיודע איפה אפשר למצוא חלקים זולים כנראה מבין בדברים האלה ולא יצטרך את השירות.

אגב, מה שמנחה אותי יותר מכל במכירות זה שאני מקבלת עמלה..
אתה לא מקבל עמלה או איזשהו בונוס?
אני בטוחה שאז היית פחות מרחם על הלקוח ובטח לא רומז לו שיקנה במקום אחר..לא?
 

omer73

New member
אז ככה:

אני מקבל עמלה על מכירה, אבל לא על כל דבר.
אבל בלי קשר לעמלה, בחלקים של רכב יש מקרים שחלק עולה כמה אלפים
טובים, ובפירוק ניתן למצוא בחצי מחיר רק בלי אחריות.
אצלנו הכל נעשה בצורה ישרה (חשבונית, העבודה הדרושה), אבל עדיין,
כשאני חושב בכמה אפשר לבצע את העבודה לבד, ובמיוחד כשמדובר באנשים שקטים/ עדינים, אז אני מרחם.

רק כדי לסבר את האוזן. כשהייתי צריך להחליף ברכב שלי תושבת מנוע, החלק עלה לי 400 ש"ח והחלפתי לבד. במוסך מורשה דרשו 1600 ש"ח.
 
לעבוד במכירות זה עסקת חבילה

זה הדיל - גם אם אתה יודע שהלקוח משלם יותר ממה שהוא אמור או קונה משהו שהוא לא באמת חייב, בתור המוכר האינטרס שלך הוא למכור, ולא לחסוך ללקוח על חשבון המכירה שלך.

אם אתה עובד במקום בו אתה מרגיש שהלקוח "מרומה" (מילה קצת חזקה אבל לא מצאתי אחרת מתאימה), אז אולי כדאי שתשקול לעבור מקום עבודה... אני יכולה להעיד שמתי שעבדתי במכירות, תמיד האמנתי במוצרים שמכרתי, ובפעם היחידה שביקשו ממני למכור מוצר שאני לא מאמינה בו יידעתי שאני לא מוכנה לעשות את זה.
 

omer73

New member
אצלנו דווקא

המוסך עובד בצורה ישרה והוגנת. אמנם הוא לא זול אבל הכל נעשה בצורה ישרה ואין שם את הסטיגמה
של המוסך הקלאסי שסתם דוחף דברים , אומר שתיקן משהו שלא נגע בו וכו'.
מבחינת המוצרים עצמם, מכיוון שיש לי את הידע (למדתי מכונאות+ חשמל רכב) אז הרבה יותר קל
לי להסביר ללקוח למה הוא צריך את זה.
מה שכן, ליבי יוצא בעיקר ללקוחות השקטים, אלו שלא מתלהמים או מבקשים הנחה. לא יודע למה,
אבל כשמגיע אליי לקוח כזה אני מנסה לעזור לו עד כמה שאפשר במחיר.
 
למעלה