מכירת רכב בעידן הקורונה - כן או לא?

שלום לחברי הפורום,



יש לי הונדה HRV חדשה למדי - עלייה לכביש 5/2019, מחירון משוקלל של לוי יצחק = 114,000 ש"ח, קילומטראז' נמוך (10,0000). עקב המצב, הסגרים השונים והעובדה שאני לא עובד כבר חודשים ארוכים, הרכב פשוט עומד לו ברחוב שבוע אחרי שבוע וצובר אבק והוצאות - רק השבוע שילמתי אלפי שקלים לביטוח חובה ומקיף, ואני ממשיך לשלם בכל חודש את ההלוואה לרכב עד פירעונה בעוד כ-40 אלף ש"ח...). בחודשים האחרונים אני משתמש ברכב בממוצע 1-2 פעמים בשבוע לזמנים קצרים, וכל הזמן אני רק פוחד שאחד הבנאים באינספור אתרי הבנייה שיש לנו ברחוב ידפקו לי את הרכב. לכאורה, ההחלטה למכור מתבקשת.



אבל יש לי כמה בעיות: ראשית, מי קונה רכב יד שנייה די יקר בעידן הקורונה? אני בכלל אצליח למצוא קונה? שנית ויותר חשוב (כי קונה בסוף יימצא) היא איך אני בכ"ז אתנייד ביומיום. נכון שבעתיד הנראה לעין לא אצטרך להתנייד לעבודה, אבל מה הפתרון לדברים בסיסיים כמו קניות וסידורים? על סמך מה שציינתי קודם ומאחר שבעיר שלי אין גישה למיזמים כגון אוטותל ודומיהם, מה לדעתכם אני צריך לעשות: להשאיר את האוטו עד יעבור זעם? למכור את האוטו עכשיו? אם אמכור, כיצד אתנייד ביומיום - מוניות, השכרת רכב לטווח קצר, ליסינג תפעולי (יש בכלל דבר כזה לאנשים פרטיים), אופציה אחרת שלא חשבתי עליה?



אני די מבולבל ומהוסס, אז כל הצעה, הערה או הארה תתקבל בברכה.
 

frankthe2

Active member
למכור? תוכל למכור.
מחיר הפסד? קרוב לודאי... :confused:
איך להתנייד? לא חייבים רק מוניות או השכרת רכב לטווח הקצר (יקר) . יש לי במשפחה אדם עם אותה סיטואציה. הפתרון היה פשוט ומהיר - הרכב החדיש נמכר (ואני יודע שנמכר במחיר הפסד אבל לא יודע כמה ההפסד היה). הוא קנה במקום זאת מכונית ישנה במצב סביר. העלות של הרכב כולל הטיפולים ליישור הקו - סביב ה 20000-23000 ש"ח. בשביל ה 4000 ק"מ שהוא עשה בשנה האחרונה - הרכב מספיק בהחלט.
יש אנשים שמתאים להם לנסוע במוניות, יש שמתאים להם להשכיר רכב, יש שרוצים מכונית פרטית. עוד רעיון שאני לא יודע כמה רלוונטי - לנסות לבדוק קניה של רכב משומש דרך חברת ליסינג - המחירים נמוכים נשום שהרבה עסקים הוציאו/פיטרו עובדים והרכבים של אותם עובדים הוחזרו לחברות הליסינג והם עומדים עכשיו ללא דורש.
סהכ ההחלטה למכור רכב חדש ויקר כנראה היא החלטה מתבקשת ויש לא מעט אופציות לרכב חליפי.
בהצלחה!
 
למכור? תוכל למכור.
מחיר הפסד? קרוב לודאי... :confused:
איך להתנייד? לא חייבים רק מוניות או השכרת רכב לטווח הקצר (יקר) . יש לי במשפחה אדם עם אותה סיטואציה. הפתרון היה פשוט ומהיר - הרכב החדיש נמכר (ואני יודע שנמכר במחיר הפסד אבל לא יודע כמה ההפסד היה). הוא קנה במקום זאת מכונית ישנה במצב סביר. העלות של הרכב כולל הטיפולים ליישור הקו - סביב ה 20000-23000 ש"ח. בשביל ה 4000 ק"מ שהוא עשה בשנה האחרונה - הרכב מספיק בהחלט.
יש אנשים שמתאים להם לנסוע במוניות, יש שמתאים להם להשכיר רכב, יש שרוצים מכונית פרטית. עוד רעיון שאני לא יודע כמה רלוונטי - לנסות לבדוק קניה של רכב משומש דרך חברת ליסינג - המחירים נמוכים נשום שהרבה עסקים הוציאו/פיטרו עובדים והרכבים של אותם עובדים הוחזרו לחברות הליסינג והם עומדים עכשיו ללא דורש.
סהכ ההחלטה למכור רכב חדש ויקר כנראה היא החלטה מתבקשת ויש לא מעט אופציות לרכב חליפי.
בהצלחה!
פרנק, מה שאתה אומר על חברות ההשכרה היה נכון לזמן קצר במרץ/אפריל. בחודשים האחרונים, בגלל גמגום התחבורה הציבורית והחשש של אנשים מנסיעה באוטובוס ורכבת, הביקוש לרכב משומש, בעיקר זול, הרקיע שחקים. לא רק בארץ, אגב.
 
דוגמא מצוינת, מאתמול, לרכישת רכב שהופיעה אתמול בפייסבוק
ואם הנתונים נכונים, אז מאפשרת מכונית די חדישה, מתאימה לצורכי פותח השרשור,
עם מעט ק"מ ובמחיר שמותיר בידו כסף (בכוונה לא הוספתי את פרטי המוכר ואיני מכירו כלל):
למכירה בהזדמנות !!!
פיאט 500 לאונג’ מפוארת הכי שמורה בארץ !!! עלתה לכביש 9.2014 יד ראשונה פרטית, עשתה בסך הכל 27990 קמ !!!
ללא תאונות או פגיעות , טסט עד 09.21 מחיר סופי - 36000 ש"ח.

בברכה - רפי לין
 

boriska1

Member
לפני - יומיים קראתי כתבה, שנכסו לארץ הרבה מאוד רכבים חדשים. מקשרים את זה, בין היתר, לשינויים במיסוי. זה אומר שגם לשוק המשומשות יגיעו הרבה כלי רכב נוספים, מעבר לרגיל. אכן זמן לקנות רכב משומש.
בזמן הסגר הקודם, ראיתי הצעה לרכב משומש, עם קילומטרז" נמוך מאוד, פחות משנה על הכביש, במחיר שני שליש מחדש. אמנם "גירד לי באצבעות" , לא עשיתי את זה....אי וודאות.... לא יודעים מה יילד יום
 

elik1223123

New member
תנו דוגמאות אמיתיות למציאות אמיתיות - אשמח לרכוב רכב משפחתי (טיוטה קורולה, קיה ספורטאג, יונאי טוסון: שנתונים 2016 ומעלה כמובן שבהזמדנות טובה)

תודה
 

yehuda7K

New member
ההחלטה תלויה מאוד גם במצבך המשפחתי והכספי, בגילך ובדעתך האם רכב הוא רק צורך מעשי או שיש גם חשיבות לתדמית הרכב ולהנאה מנהיגה בו וכו'.
התשובה מתיחסת רק למקרה שהרכב הוא צורך מעשי בלבד.
אם אתה צעיר ומצבך הכספי לא דחוק, מוצע שתחזיק את הרכב עד לגיל 10 עד 14 שנה, אז ערך הרכב יהיה נמוך מאוד וחסר חשיבות לצורך הדיון.
תיהנה מרכב מוצלח, אמין ושמור, ותישא בירידת ערך שנתית של כ
11.4 ש"ח בשנה = 10 / 114

אם מצבך הכספי דחוק ואתה מבוגר, עדיף למכור את הרכב בהפסד ולקנות רכב משומש זול.

קשה מאוד עד בלתי אפשרי למצוא רכב משומש ומבוקש במצב טוב ובמחיר נוח. וגם, לרכב ישן בגיל 12 עד 16 שנה יהיו מדי פעם תקלות מעבר לטיפולים שוטפים, למשל אלטרנטור, משאבת מיים, מעבה או מאייד מזגן, בולמי זעזועים ועוד. אמנם כספית עדיין כדאי להחזיק רכב כזה למרות התקלות, אבל הטרחה, הדאגות ואולי אפילו צורך נדיר בגרירת הרכב, לא מתאימים לכל אחד ולכן כדאי לא לקנות רכב משומש ישן מדי.
מוצע להיעזר בקניה באנשים שהתמחו בקנית רכב משומש עבור קונה פרטי, או ישירות בטרייד-אין של היבואן, אך זכור שגם אצל היבואן המוכרים לא יתנדבו לספר לך על בעיות ברכב.

אם אתה רוצה רכב אוטומטי, מציע לקנות רכב בשווי עד 50 אלף ש"ח רק אם יש לו גיר אוטומטי פלנטרי מתוצרת יפן.
אם רכב ידני יספיק, אפשר למצוא רכב טוב, מדגם מבוקש, במחיר של עד 40 אלף ש"ח.
ירידת הערך תהיה כ 4 אלף לשנה ובהמשך תקטן מעט.

בהצלחה
 
למעלה