מכל התגובות - לא הבנתי

מכל התגובות - לא הבנתי

לגבי טיסה בלילה... אז למי שיש הגדר מכשירים מותר/אסור/באיזה תנאים לטוס בלילה
 
אז ככה:

ע"מ לטוס בתוך הCTR בלילה מספיק לעשות 3 שעות טיסה עם מדריך. ע"מ לטוס CVFR בלילה מחוץ לCTR צריך CVFR לילה. ע"מ לטוס מכשירים ביום או בלילה צריך מכשירים. ע"מ להגיע לחיפה בלילה יש קטע (מעתלית לחיפה) שחייבים לטוס CVFR. וכמובן כמו שרק ישראלים יכולים, זה מסתבך בהמשך.
 
לילה

העיקרים: למי שעשה הגדר מכשירים או הגדר טיסת מרחב לילה, מותר לטוס בלילה לטיס פרטי אסור לטוס בלילה למעט בתחום CTR זה לא כל כולה של האמת, נותר לפרט את המגבלות הנוספות לשם שמירת "היכולת" כגון מינימום טיסה ותחזוקת רשיונות.
 
מצטערת יורם...

שוב טעות בידיך, בכדי לטוס בלילה חייבים הגדר לילה , הגדר מכשירים לא יעזור
 
כמה שעות..

יש מינימום של שעות ע"מ להיות זכאי הגדר לילה? מה הדרישות (כמה טיסות,מבחנים וכו´) תודה מראש... מארק
 

deutsch

New member
דרישות....

10 שעות הדרכה, מבחן במנהל, ומבחן מעשי עם בוחן.
 

גד יצחק

New member
טיסת CVFR IFR

הסרת ההגבלה לטיסת לילה ברשיון טיס פרטי מקנה זכות להקפות בלבד הגדר CVFR NIGHT מקנה זכות טיסה בלילה בנתיבי תובלה בלבד בנתיב ובגובה המופיע בנתיב ואין לסטות מחוץ לנתיב (חוץ משטחי אימונים ) הגדר מכשירים מאשר טיסה גם ביום וגם בלילה רק בנתיבי IFR ולא מאשר טיסת לילה בנתיבי תובלה אלא באם יש הרחבה לCVFR NIGHT זה ההסבר המלומד שקיבלתי בחיפה. בעת חידוש מכשירים בשבוע שעבר הבוחן וידא שיש לי הגדר לילה מאחר וטיסה חזרה לחיפה מחיבת קטע של CVFR
 
תשובה נכונה

סוף סוף, מכל הקישקושים שנאמרו פה יצאה תשובה נכונה. רק להוסיף שלמחזיקי הגדר מכשירים, קבלת CVFR לילה כרוך רק בטיסת ניווט בנתיב עם מדריך (ראשי) ומשלוח מכתב ממנו למנהל. לא חייבים בוחן, בחינה ו 10 שעות.
 
קשקושים

1) לא הזכרתי את העברית שלך או של אף אחד אחר 2) לגבי קשקושים, על ראש הגנב בוער הכובע...... אין חובה להוציא הגדר לילה. ניתן לפסוח על 3 שעות לילה במסגרת רשיון פרטי ולהמיר אותם בהגבלה ברשיון האומרת "לא מאושרות טיסות לילה". כמובן שאחר כך התהליך כרוך באגרות והרבה ביורוקרטיה במידה ומועניינים לשנות ולהוריד את ההגבלה.
 
אני אמרתי שחובה הגדר ?

לא כתבתי דבר כזה. תקרא שוב את כל מה שכתבתי ואם עדיין לא תבין אני אצייר לך את זה. כל שאמרתי הוא שכדי לטוס בלילה במדינת ישראל חייבים הגדר לילה ולמרות שיש לך הגדר מכשירים עדיין זה לא מספיק. אני חושבת שרוב האנשים לא עושים הגדר לילה לרשיון הפרטי. לגבי ה- 3 שעות אני לא יודעת (אני לא קומבינטורית כמוך). מה שכן ה- 3 שעות לילה האלו לא נותנות לך הגדר לילה ועל זה לא היה הדיון.
 
לילה

לפני שאת תוקפת, תקראי מה שאת כתבת בעצמך בהודעה הנקראת "אין חובה" אין חובה,ו יעל רוזן ו√ החובה היחידה זה 3 שעות הקפות לילה שמקנה לך הזכות לטוס ב- CTR של השדה בלבד. הגדר לילה לטייס שאין לו הגדר מכשירים זה קורס בפני עצמו וצריכים לעבור מבחן עם בוחן מהמנהל אני אומר שאין חובה לעשות את 3 שעות הלילה הללו. מעבר לזה אם הבנת הנקרא בחוקה ובתוכנית הלימוד נקרא להיות קומבינטור, אז אני אבא של הקומבינטורים (מומלץ גם לך לנסות).
 
הדיון לא היה בכלל על השעות האלו

הדיון היה הגדר לילה. אז אם אתה רוצה לציין שאני מקשקשת בנוגע ל- 3 שעות האלו, אז נכון קשקשתי שטויות. SORRY I STAND CORECTED אני מקווה שלא קישקשתי בנוגע להגדר לילה. לא מכירה עדיין את האדם שהעדיף לחסוך 3 שעות לילה ולהמיר את זה מהגבלה ברשיון.
 
אם כבר...

אם כבר עלה הנושא אז בכלל... איך מתעדכנים בשינויי חוקה שהרי זה לא יבוא עם שום AIP. למשל: בספר חוקה משנת 2000 הושמט כל נושא הגדר לילה...
 

sagiari

New member
שעות לילה

למיטב ידיעתי, כיום, המנהל מחייב כל מתלמד לטוס שלוש שעות בלילה ע"מ לקבל את התחושה והמשמעות של טיסה בלילה. ללא שעות אלו לא ניתן לגשת למבחן מעשי. בזמן שאני הוצאתי רשיון לא היתה חובה כזו וברישיון שלי נרשם שאינני רשאי לטוס בלילה. בהסבר שקיבלתי לאחרונה מדובי פרי (מדריך טיסה ) שלוש השעות מקנות אישור לטוס בתחום הCTR של השדה. לדעתי יש חשיבות במיומנות ולו חלקית של טיסה/נחיתה בלילה לכל צרה (שלא תבוא כמובן ). זה משפר את מיומנות הטיסה.
 
צודק,

אני גם טענתי כך.. אך יש תמיד את אלופי הקומבינות שתמיד נדפקים בסוף !!
 
Night CVFR.

Hi Guys, I am in NY so write in English. I wrote about this many times. you can see the letter from the Minhal, Engelman. You see the HOKA. it says there that for PPL one MUST fly 3 hours at night!!!! So, all the people that got licencies in the past without the 3 night hours did not have the right to get a licence!!! there are many people like that in Irael!!! that is way the MINHAL is now checking it again, Engelman wrote the letter, and now everyone must do the 3 hours, like it should have been done before!!! so many people in Israel have iligal licencies!!! now, Night CVFR is another rating. (Edoard says it is not a rating because it is not in the list of ratings for pilots in the begining of the HOKA). but 218 calls it HEGDER TISOT, so it is a rating... it says in 218 that you need 15 hours cross country, training of 10 hours and so on... I spoke to Milman (the terible) in the past and he said that all ARKIA pilots, including his dougther the captain Shuli, fly from Atlit to Haifa CVFR iligaly! They need to do a check flight, signed and a letter to be send to the MINHAL. Anyway, now I am in NY, training some Israeli pilots, and all you need is 3 hours at night and then you can fly cross country VFR (not CVFR) over 8/8 of clouds at night. America... I agree with Sagiari that good night training is very important. so in any case do this training. and ofcourse, 3 hours in the CTR is a must to just get your PPL and be legal!!!!! the licence the MIHAL gave to people is an iligal licence... Shlomo Zelkine 207561-055 sms [email protected]
 
שלמה-מדברים CVFR !!!!!!!!!!!!!

אין VFR לילה בישראל. תתאושש מדברים כאן על הגדר טיסות לילה =CVFR לילה בלבד וכבר כתבנו כאן מה צריך. מה שהיה בזמן מילמן נגמר.יש הנחיות חדשות.
 
למעלה