ANewTapuzUserQ
New member
מכניקה של תיבות הילוכים
כל תיבת הילוכים, בין אם של רכב ובין אם של אופניים תפקידה לקחת תנועה סיבובית בעלת סל"ד משתנה (אך תחום בגבולות סגורים) ולחלק אותה לתחומי עבודה שונים, כאשר מצד אחד יהיה מומנט גבוה ומהירות סיבובית נמוכה ומהצד השני הפוך. ככל שהמהירות עולה, תשאף תיבת ההילוכים להגדיל את יחס שבין סל"ד הפלט של המנוע לסל"ד מערכת ההינע (הגלגלים לצורך העניין) ובכך תתאפשר הגדלה נוספת של המהירות. מה שאני לא מצליח להבין זה, למה אי אפשר להוסיף עוד ועוד גלגלי שיניים (להגדיל את היחס יותר) ובכך להמשיך ולהאיץ תוך שימוש באותו מנוע? ברור לי שאני מפספס פה משהו בסיסי, אנא האירו את עיני
כל תיבת הילוכים, בין אם של רכב ובין אם של אופניים תפקידה לקחת תנועה סיבובית בעלת סל"ד משתנה (אך תחום בגבולות סגורים) ולחלק אותה לתחומי עבודה שונים, כאשר מצד אחד יהיה מומנט גבוה ומהירות סיבובית נמוכה ומהצד השני הפוך. ככל שהמהירות עולה, תשאף תיבת ההילוכים להגדיל את יחס שבין סל"ד הפלט של המנוע לסל"ד מערכת ההינע (הגלגלים לצורך העניין) ובכך תתאפשר הגדלה נוספת של המהירות. מה שאני לא מצליח להבין זה, למה אי אפשר להוסיף עוד ועוד גלגלי שיניים (להגדיל את היחס יותר) ובכך להמשיך ולהאיץ תוך שימוש באותו מנוע? ברור לי שאני מפספס פה משהו בסיסי, אנא האירו את עיני