מכס ומס קנייה עבור תאי/מארז סוללות ליתיום?

Thunder Storm1

New member
כל כך הרבה שאלות+פירוט ממישהו שהוא בסה"כ אורח בפורום


אם אתה כל כך מתעניין בנושא, למה אתה לא נרשם כאן כמשתמש מלא?
 

Thunder Storm1

New member
מכס ומס קנייה עבור תאי/מארז סוללות ליתיום?

שלום,
אני מעוניין להזמין מחו"ל סוללה מוכנה (כולל BMS) או להזמין תאים בנפרד ולבנות את הסוללה בעצמי.
מהם חוקי המכס ומס הקנייה בעניין?
לא מצאתי מידע בנושא באתרי הממשלה, אך השמועה אומרת שיש מס קנייה של 30% בנוסף ל- 17% מע"מ. זה נכון?
ואם אני רוכש תאים בסכום שאינו עולה על 75$, האם אני פטור ממע"מ ומס קנייה כמו (ברוב) המוצרים האחרים?
 
מכס על סוללה לאופניים חשמליים

שלום,
ככלל, קשה מאוד ויש איסור גורף להעלות סוללת ליטיום במשלוח אוירי. אם אתה שולח את זה במשלוח ימי כמובן הזמן הוא בין 3 שבועות ויותר. לקחת בחשבון שזה יזרק בבטן אוניה ששם הלחות, החום ותנאים נוספים לא ישמרו על הסוללה בתנאים אופטימליים ואף יזיקו לה.
דבר נוסף המכס והמעמ- על כל סוללה ובמיוחד על סוללה לאופניים חשמליים
יש מכס, מע"מ ומס קניה. אפשר לעיין הקישור הבא.

דבר אחרון זה הטיב - לא בטוח שהסוללה תחזיק במידה והבקר אינו מסונכרן בצורה טובה ויעילה איתה. דבר ההופך את השימוש למסוכן מאוד ואף נפיץ.
זרם או מתח לא יציבים, בקר לא באיכות טובה ועוד יגרמו לסיכון ואף שריפה.

אני חושב שאם הסוללה נועדת לשימוש רחב וליום יום, יש לשקול לקנות בחנויות בארץ לנסות להתמקח. בסוף ההפרש לעומת האחריות והבטיחות לא כזה גדול.
http://62.219.95.10/TaarifHistory/MisimList.aspx?valuedate=20160824&helek=16&pratmeches=850760307
 

Thunder Storm1

New member
התייחסויות

קודם כל תודה על התשובה.
אני מודע להגבלות האוויריות, ולכן אני קונה מחברות שיש להן כבר סוללות מוכנות עם רגולציה תעופתית להטסת חומרים מסוכנים באופן מסחרי (ובנפחים גדולים). (לא כל סוללת ליתיום יון חדשה מקבלת מיד תקן תעופתי, אם בכלל!).
לגבי המשלוח הימי אני חולק עליך - אתה מציג את זה כמו לפני 200 שנה, עם כבשים ופרות. זה לא בהכרח חייב להיות ככה גם היום :)
ואם מדברים על איכות - אז הרושם שלי מחנויות בארץ שמוכרות סוללות, הוא שהן לא רציניות בעליל, ואולי אפילו מנסות לרמות אותי. דוגמאות?
קודם כל הם לא מבינים בתחום - רושמים קיבול כ"אמפר" במקום "אמפר-שעה". במפרט הטכני יש שפע של טעויות לא הגיוניות כגון "זרם פריקה מקסימלי 10 אמפר, זרם טעינה מקסימלי 50 אמפר". אני נתקל בזה בכל חנות בארץ שמתעסקת בתחום. (עד כה - אשמח לדוגמאות מתקנות).
כמו כן גם המפרט הטכני עצמו מוגבל - אין מידע על סוג התאים עצמם, ה- BMS, כלום! "קיט מנוע עוצמתי 1000 וואט 48 וולט! הכי חזק בארץ!". הייתם קונים מאחד כזה שלא מבין בציוד שהוא מוכר? אני מעדיף לשלוח את הסוללה מחו"ל עם כבשים ופרות, ושגם ישפכו עליה מים מדי פעם...
זאת הסיבה למה לצערי אני לא מעוניין לרכוש את זה בארץ. (בנוסף למחיר היוקרתי שאשלם - ולקוות שלא קיבלתי זיוף)
לגבי תאימות מול הבקר: זה מחזיר למה שכתבתי מקודם - אם חנויות בארץ יתנו מפרט מלא לגבי התאים ויכולתם, אוכל לשפוט האם הם מתאימים לבקר זה או אחר. את האלקטרוניקה שמסביב הזמנתי מקנדה - EBIKES.CA המפורסמים. אני לא דואג בעניין הזה לרגע.
הסתכלתי על הקישור ששלחת. לא רשום שם מע"מ, אלא מכס כללי ומס קנייה. האם מכס כללי שקול למע"מ? או שהוא בנוסף לו?
כלומר אני צריך לעשות מע"מ+מכס כללי+מס קנייה?
כמו כן, לא הבנתי מהמסמך האם אני פטור באם סכום הקנייה נמוך מ- 75$. (כמו ברוב המוצרים האחרים שמזמינים מחו"ל)
ולגבי "רכב מנועי" - אני מניח שאם אני קונה סוללה במארז זה נכנס לקטגוריה, נכון?
מה לגבי תאים בתפזורת? מה הדין לגביהם?

שוב תודה על המענה,
רועי
 
ייבוא סוללות לאופניים חשמליים באופן עצמאי

שוב שלום,
צר לי שעושים הכללות למאות חנויות בארץ. רוב הרשתות הממותגות והפרוסות בארץ חייבות להיות מקצועיות ולכן הדברים שרשמת אינם רלוונטים לפרסום כזה או אחר של חנויות לא מקצועיות. לא כל האצבעות שוות.
גם יבואני הרכב אינם מפרסמים את כל מפרטי הרכב ועוצמות של חלקים מסוימים ברכב וגם אינם מחויבים לכך.
אגב, במאמר מוסגר, הרכבה ורכיבה עם קיט מורכב או ערכה חשמלית שלא עברה תקינה אסורה בנסיעה על כביש.
כל תאונה או נזק שיגרם למישהו אתה חשוף לתביעות אזרחיות ופליליות.
הרכבה של תאי סוללה מסוג 18650 מחייבת הלחמה קרה במכונה מיוחדת שאני לא מאמין שיש שרשותך. הרכבה של תאי "פלטה" פחות מסובך אך פחות איכותי.

לעניין המיסוי- מע"מ במדינת ישראל הוא 17% ולכן לא רשום שם.
המכס לא פרייר ואל תחשוב ש75$ יספק אותו כי בכלל לא מעניין בכמה קנית אלא יחשב לך לפי ראות עיניו והכרותו הקודמת עם סחורות מסוג זה.
המס הוא 12% ,מעמ" 17% מס קניה על כל יחידה 80 שח.
זה קרוב למה שאמרת כ-30% ועוד מס קניה.
אגב כל זה יש להוסיף כי המיסוי הוא גם על ההובלה שלך באוויר ולכן יש להצהיר כמה עלתה ההובלה באוויר.
בעניין ההובלה בים- אתחייס לדבריך בכבוד ואומר שחסר לך ידע. במקום פרות וכבשים יש הובלה במכולה ( מכניסים את כל הדברים הקטנים למכולות מרוכזות) שם הטמפרטורה מגיעה ל 70-90 מעלות במקרה הטוב. לחות מגיעה מהים במשך חודש ולכן קורוזיה זה עניין של זמן ...
בכל מקרה מקווה שעזרתי
 

Thunder Storm1

New member
תגובה

גם לי צר, אבל זה הרושם שקיבלתי מכל חנות/אתר בארץ שניסיתי לדבר איתם.
אני יודע שאתה לא מפרסם בפומבי המלצות על חנויות/אתרים, אבל אשמח אם תשלח לי באופן פרטי את המקומות האלו שדיברת עליהם...
אדגיש - גם ברשתות האופניים הגדולות - לא קיבלתי מענה לשאלות טכניות בסיסיות לגבי המפרט הטכני של המנוע/סוללה וכו', והרגשתי שזה בדיוק כמו לקנות מוצר מאתר סיני טיפוסי. לא רק חוסר במידע - אלא גם בורות של המוכרים בחנות, כולל בשירות הלקוחות בטלפון - אם בכלל היה מישהו שהיה ניתן לדבר איתו. לכן השוויתי את זה לאתר סיני - כי גם שם הסיני לא ממש ידע/ירצה לענות לך.

ואם נדבר על ה"תקינה" - אז אפילו אופניים חשמליים "תקניים" שנמכרים בארץ, מאפשרים הספק של מעל המותר - ברגע שאתה קונה אותם, פותח את הקרביים ומביט על המאפיינים של הבקר...
כל העניין של התקינה היא בולשיט אחד גדול, ולא נתקלתי בשום אופניים חוקיים בארץ. למה? כי התקן שאימצנו מאירופה המישורית (בריסל היא מישורית) לא מתאים כלל לעליות, ולכן אופניים שבאמת יעמדו בתקן לא יתפקדו בשום עיר הררית בארץ.
אופניים החשמליים שנקנו באחת הרשתות (עם תו תקן ישראלי מלא), מספקים הספק מירבי של 540 וואט, לזמן בלתי מוגבל. (עד תום הסוללה)
תאונות?
אם רכב יפגע בי, אז האשמה היא בו (אלא אם התפרצתי או נסעתי בניגוד לחוקי התנועה). כל עוד אני שומר על חוקי התנועה, מהירות מותרת (בירידות בחיפה ניתן להגיע גם למהירות של 80 קמ"ש, אם לא לוחצים על הבלמים), ומכבד את שאר משתמשי הדרך, אני לא רואה סיבה למה אני אמור לפגוע במישהו.
וכמו שאמרתי - גם האופניים "התקניים" הם בעצם לא תקניים, ולכן חברות הביטוח (במידה ושלא נזדקק) ישמחו לזרוק אותך מכל המדרגות - כי הבקר מאפשר הרבה יותר מ-250W ולמשך זמן בלתי מוגבל כפי שרשמתי.

ולגבי רכבים?
תתפלא - אבל בגלל/בזכות שאנחנו מדינה שמכורה לרכב פרטי (כמו שבהולנד מכורים לאופניים), אז בכל מוסך רשמי ומוכר (לא מוסך חאפרי כלשהו) ניתן לקבל את מלוא המידע, המפרט, וכל מה שתרצה - רשימות חלקים, קטלוגים..

ולגבי מה שאמרת לגבי המכס - זה נשמע כאילו אתה מניח שאתה בא לתחמן אותם. ממש לא!
כששאלתי לגבי 75$, שאלתי מה הדין אם אני -משלם- על מוצר עד 75$ (כולל המשלוח). לא כשהסיני מצהיר 75$ על מוצר שעלה 1000$. מה הדין לגבי סוללה (כולל קבלה מלאה והכל) שעלתה+משלוח פחות מ- 75$?
 

Thunder Storm1

New member
תיקון*

התכוונתי, שנשמע מדבריך שחשבת ש-אני- מתכוון לתחמן את המכס. לא אתה, כפי שרשמתי בטעות.
 
למעלה