מכרזים ב- 2025

OtokarKentBRT

New member
מישהו יודע איזה מכרזים אמורים לצאת בשנת 2025? תוכנית התחרות של משרד התחבורה מן הסתם מאחרת בגלל הקורונה והמלחמה.
אני רואה שאמורים היו לצאת חולון עירוני, מטרופולין הנגב, קווים חשמונאים, נתיב אקספרס הגליל והכי חשוב, חיפה עירוני - לגביו, האם זה כולל את מתמ"ז-קריות? או האם מדובר נטו ב2 סניפי אגד בחיפה? כי כתוב שגם ב2029 אמור לצאת חיפה עירוני. מה ההבדל?
 

מנכל אחד

Active member
מישהו יודע איזה מכרזים אמורים לצאת בשנת 2025? תוכנית התחרות של משרד התחבורה מן הסתם מאחרת בגלל הקורונה והמלחמה.
אני רואה שאמורים היו לצאת חולון עירוני, מטרופולין הנגב, קווים חשמונאים, נתיב אקספרס הגליל והכי חשוב, חיפה עירוני - לגביו, האם זה כולל את מתמ"ז-קריות? או האם מדובר נטו ב2 סניפי אגד בחיפה? כי כתוב שגם ב2029 אמור לצאת חיפה עירוני. מה ההבדל?
תוכנית התחרות הושבתה לצורך הסדרה ענפית
במסגרת ההסדרה, המפעילים מתחייבים להסדר תגמולים חדש ומקבלים בתמורה הארכה של הזכיון באשכול לעוד 4 שנים.
שלפי השמועות כוללים שינוי בצורת ההתחשבנות מול המפעילים תוך משקל גדול יותר למספר הנוסעים במסגרת התשלום של משרד התחבורה
המפעיל אף נדרש להציג תוכנית לקיצוץ של 30% מהק"מ שמופעלים על ידו בתמורה לפיצוי כספי נדיב של חצי ש"ח על כל ק"מ שבוטל
ושיטת הקנסות משתנה כך שככל שהליקוי גדול יותר כך הקנס עולה, תוך שהמדידה הינה על בסיס יומי.
לעת עתה ההסדרה הענפית הושהתה לרגל הערות שהציגה חברת מטרופולין, כך שאין ממש צפי למה עתיד להתרחש.
 
תוכנית התחרות הושבתה לצורך הסדרה ענפית
במסגרת ההסדרה, המפעילים מתחייבים להסדר תגמולים חדש ומקבלים בתמורה הארכה של הזכיון באשכול לעוד 4 שנים.
שלפי השמועות כוללים שינוי בצורת ההתחשבנות מול המפעילים תוך משקל גדול יותר למספר הנוסעים במסגרת התשלום של משרד התחבורה
המפעיל אף נדרש להציג תוכנית לקיצוץ של 30% מהק"מ שמופעלים על ידו בתמורה לפיצוי כספי נדיב של חצי ש"ח על כל ק"מ שבוטל
ושיטת הקנסות משתנה כך שככל שהליקוי גדול יותר כך הקנס עולה, תוך שהמדידה הינה על בסיס יומי.
לעת עתה ההסדרה הענפית הושהתה לרגל הערות שהציגה חברת מטרופולין, כך שאין ממש צפי למה עתיד להתרחש.
אכן תוכנית התחרות הושהתה לצורך ההסדרה הענפית.

יחד עם זאת מכרז אחד שכנראה כן יקרה ב-2025 הוא הוצאת מכרז על חלק מהשירות של אשכול חיפה עירוני של אגד, אליו המדינה מחויבת במסגרת ההסכם שלה מול אגד.
 

ohadg09

Active member
אכן תוכנית התחרות הושהתה לצורך ההסדרה הענפית.

יחד עם זאת מכרז אחד שכנראה כן יקרה ב-2025 הוא הוצאת מכרז על חלק מהשירות של אשכול חיפה עירוני של אגד, אליו המדינה מחויבת במסגרת ההסכם שלה מול אגד.
ידוע על איזה חלק? סניף חוף הכרמל/נו"ש?
כמו כן המכרזים של דרום גוש דן ומטה בנימין לא נעצרו נכון? (מהסיבות האלה לפחות)
 
אכן תוכנית התחרות הושהתה לצורך ההסדרה הענפית.

יחד עם זאת מכרז אחד שכנראה כן יקרה ב-2025 הוא הוצאת מכרז על חלק מהשירות של אשכול חיפה עירוני של אגד, אליו המדינה מחויבת במסגרת ההסכם שלה מול אגד.
חבל שדווקא אחד האשכולות היותר מוצלחים של אגד יצא למכרז. לערבב כמה מפעילים בעיר גדולה זה תמיד בלאגן. אפשר לקחת לדוגמה את השירות של סופרבוס בקווים שהם מפעילים באזור חיפה, שירות גרוע ביותר.
 

ohadg09

Active member
חבל שדווקא אחד האשכולות היותר מוצלחים של אגד יצא למכרז. לערבב כמה מפעילים בעיר גדולה זה תמיד בלאגן. אפשר לקחת לדוגמה את השירות של סופרבוס בקווים שהם מפעילים באזור חיפה, שירות גרוע ביותר.
אם כבר אז יותר נכון להשוות לירושלים, יש הבדל בין מקבץ קווים עירוני ל2 קווים איזוריים שגם מבצעים שירות עירוני
(וקווי מטרונית אבל הם פחות רלוונטים)
זה כמו להשוות את סופרבוס בירושלים לאלקטרה אפיקים בתל אביב
 
אם כבר אז יותר נכון להשוות לירושלים, יש הבדל בין מקבץ קווים עירוני ל2 קווים איזוריים שגם מבצעים שירות עירוני
(וקווי מטרונית אבל הם פחות רלוונטים)
זה כמו להשוות את סופרבוס בירושלים לאלקטרה אפיקים בתל אביב
אם הבנתי אותך נכון, אתה מתכוון שנכון להשוות את אגד חיפה לאגד ירושלים? ברמת ביצועי אשכול אתה צודק אבל אני מדבר על חווית נסיעה כנוסע שלא תמיד קשורה לגודל האשכול. להיפך אם סופרבוס לא מצליחים לעשות סדר עם מעט נהגים באשכול קטן אז באשכול גדול הבעיה תהיה פי 10. אני מדבר על שירות לקוחות מזלזל, תשובות סתומות לפניות, נהגים שמחליטים במכוון לסתות ממסלול הקו על דעת עצמם, כל זה לדעתי לא קשור לגודל האשכול שחברה מפעילה.
 
לפני 3 שנים הייתי בעוספיא בשבת.ביקשתי לחנות בתחנת אוטובוס לאחר שווידאתי שהקווים מושבים בשבת.מדובר בקווים פנימיים !!!!
שלחתי שאילתא לסופרבוס בנדון וקיבלתי תשובה מוזרה שזה רצון העירייה משום שהם רוצים להיות שווים ליהודים בכל בחובות ובזכויות
 

ohadg09

Active member
אם הבנתי אותך נכון, אתה מתכוון שנכון להשוות את אגד חיפה לאגד ירושלים? ברמת ביצועי אשכול אתה צודק אבל אני מדבר על חווית נסיעה כנוסע שלא תמיד קשורה לגודל האשכול. להיפך אם סופרבוס לא מצליחים לעשות סדר עם מעט נהגים באשכול קטן אז באשכול גדול הבעיה תהיה פי 10. אני מדבר על שירות לקוחות מזלזל, תשובות סתומות לפניות, נהגים שמחליטים במכוון לסתות ממסלול הקו על דעת עצמם, כל זה לדעתי לא קשור לגודל האשכול שחברה מפעילה.
הכוונה שלי היא לפיצול השירות העירוני בירושלים כמו בחיפה
 
למעלה