מכשולים

מכשולים

הוא עוד זוכר את התקופה שבה הבית היה רועש. הוא עוד זוכר שהיה בודק להיכן הוא הולך פעמיים. מוודא שלא מסתתרת שם מכונית צעצוע או ברווז מצפצף שהוגלה מהאמבטיה. אבל עכשיו... עכשיו המצב שונה. הוא הכיר את ביתו מספיק טוב כדי לא להתנגש בקירות, והרהיטים לא זזו ממקומם כבר שנים, כך שלא ציפו לו מכשולים בדרכו הקבועה מחדר השינה לשירותים. המקל, שתמיד היה מוכן ליד מיטתו, שכב חסר שימוש ומעלה אבק מתחת למיטתו של היצור. והבית שתק, שקט מוחלט, תמיד. אשתו הייתה היצור היפה ביותר שהרגיש אי פעם. אנושית, רק שתי עיניים. היא אמרה לו שהן כחולות, כמו העיניים שלו. שיער מתולתל וקפיצי שתמיד כמעט ונוגע בכתפיים, אבל אף פעם לא מגיע, וגוף עגלגל ורך. בפעם הראשונה שנפגשו היא צרחה. היא לא ציפתה שהבחור שמצא לה משרד השידוכים יהיה בעלן הגאה של עשרים ואחת עיניים חסרות תועלת, אבל היא הסכימה לראות אותו שוב. אחרי חודשיים הם התחתנו, אחרי שנה היו ההורים הגאים לשתי בנות, תאומות זהות. שלוש עיניים לכל אחת, שתיים מהן מסוגלות לראות. שש שנים עברו במהירות. הבנות גדלו, כבר בכיתה א'. שני העתקים קטנים שלה. שלוש עיניים גדולות, היא אמרה שהן כחולות, שיער מתולתל וקפיצי שכמעט ונוגע בכתפיים, פנים עגולות וזוג לחיים שמנמנות. הבית היה רועש תמיד. צחוק, בכי, צעקות, החתולים הסמוראים וששטוס בשעה חמש. היצור התרגל לבדוק כל מקום פעמיים, כועס על הבנות שהשאירו את הצעצועים שלהן בכל מקום, אבל מאושר, תמיד מאושר. התאומות חזרו מדי פעם מבית הספר עם בגדים מלוכלכים, אמרו שהן נפלו בדרך. הן היו מסתגרות בחדרן, משחקות יחד שעות, מסרבות לצאת החוצה. הן גידלו פוני שניסה להסתיר עין אחת, אבל אף פעם לא הצליח להגיע. הן היו כל כך שקטות עד שהיצור לא תמיד ידע אם הן לידו או שאולי עוד לא חזרו מבית הספר. והן היו בודדות. השיחה הגיעה בשבוע השלישי ללימודים, מיד אחרי אסיפת ההורים. זה היה מנהל בית הספר, קולו קופץ בין אוקטאבות בכל מילה, כאילו היה נער מתבגר. הוא התנצל, אמר שאין ברירה, שבית הספר הזה הוא מקום רגיל והבנות האלו צריכות מקום יותר מיוחד, מקום שיתאים לצרכים שלהן. הוא אמר שהוא בטוח שהם מבינים . היצור ואשתו לא הבינו, אבל שלחו את הבנות לבית ספר אחר, רחוק. היצור ליווה את הבנות עד בית הספר כל יום. קם איתן בשעה שש, הלך לתחנת האוטובוס, משאיל את ידיו לתאומות ומחזיק את המקל רק על אצבע אחת. הילדות כיוונו אותו הרבה יותר טוב. עברו כמה חודשים לפני שהמנהלת התקשרה. היא מלמלה משהו על צרכים מיוחדים ומקום אחר וניתקה לפני שהיצור הספיק להגיב. והיצור ואשתו חיפשו מקום אחר. התאומות לא חיכו. הן וויתרו על בית הספר, על חוגים, על מגרש המשחקים. הבית היה מקום הרבה יותר קסום. הן העדיפו בניית מסלולי מכשולים לאבא על ביקור יומי בבית הספר. הן שנאו את בית הספר. שנאו אותו כמעט כמו שבית הספר שנא אותן. חודש עבר לפני שהגיע מכתב ממשרד החינוך שהודיע על קבלתן לבית ספר מיוחד לילדים בעלי פוטנציאל. בית-ספר שונה, כזה שנשארים בו גם אחרי הלימודים, גם בסופי שבוע וגם בחופשות. זה קרה כמה ימים לפני הנסיעה. היצור ואשתו אספו את הצעצועים, התאומות הלכו אחריהם ופיזרו אותם. הן אמרו שהן מריחות ריח מוזר. היצור אמר לאשתו שהעוגה נשרפת. אשתו אמרה שהיא בכלל לא אופה עוגה. הוא המשיך לאסוף את הצעצועים עד שהרגיש משהו בוער בתוך כף ידו. המקל החל לעלות באש. היצור הפיל אותו והתרחק, צורח בכל הכוח את שמותיהן של שלוש הנשים שלו, שלוש ההעתקים המושלמים שלו. רק אחת ענתה. יד רכה אחזה בידו ומשכה אותו החוצה, הרחק מהלהבות. זו הייתה אשתו. הוא ניסה לשאול אותה מה קרה אבל לפני שפתח את פיו, היא כבר חזרה אל האש. היצור צעק, הוא התחנן לעזרה, אבל בתגובה זכה רק לקללות וצחוק. הוא ניסה ללכת אבל משהו חיכה לו בדרך, מכשול, והוא נפל. הוא חיכה לשלושת הבנות שלו, חיכה שעות, אבל הן לא יצאו. היצור בנה בית במקום אחר, מבודד. גילף רהיטים חדשים, קנה מקל הנחייה חדש, עשוי מתכת, מיטת קומתיים לבנות והמון צעצועים, אבל הם לא עזבו את הקופסא. בשעה שמונה חיכה לצבי הנינג'ה, אבל הטלוויזיה נשארה כבויה. הוא בדק שהשטח פנוי בכל צעד, ואף פעם לא נאלץ לפנות את דרכו. לבסוף היצור התייאש, הוא ידע ששום מכשול לא יחכה לו, וזרק את המקל החדש רחוק ממנו, בכל הכוח. הוא לא רצה לזכור למה היה זקוק לו. המקל נפל והתגלגל, עד שלבסוף נעצר מתחת למיטתו של היצור. הוא חיכה ליד שתבוא לבקש הנחיה, אבל היא לא הגיעה. והוא נשאר שם, חסר תנועה ומעלה אבק, בודד. ________________ זו הפעם הראשונה שאני כותבת בפורום הזה. היי.
 

murmur

New member
יפה מאוד

אני ממש נסייתי לראות את מה שקורה מסביב דרך ה21 עיניים הלא רואות שלו... ולא הצלחתי... כי הוא עיוור, מעביר את החושה בצורה נהדרת... דבר אחד קטנטן הפריע לי "היצור"... לא יכולת לתת לו שם יותר סימפטי?
 

Rivendell

New member
ברוכה הבאה ../images/Emo13.gif

הסיפור מאוד יפה. הכתיבה שלך נקייה ומדוייקת, ולסיפור יש קצב פנימי טוב והוא ממוקד מאוד. רק הערה קטן - מקל נחייה, לא הנחייה
ולגבי עיוורים - בד"כ במקום חדש הם סופרים צעדים ("4 צעדים מהספה לחלון" וכו') עד שהם כבר מתמצאים לבד בלי בעיה, ולכן בבית בד"כ הם ממש לא זקוקים למקל או עזרה.
 

murmur

New member
אבל כל העניין זה

שהילדות שמות לו מכשולים בדרך...
 

Rivendell

New member
ועדיין אין לו סיבה ללכת עם המקל

בתוך הבית. סביר להניח שזה רק יגרום יותר נזק.
 

murmur

New member
קרה לך פעם שמעדת על צעצוע של ילד?

אם הוא לא רואה והילדות בכוונה שמות לו מכשולים בדרך הוא צריך את המקל... בעקיר כדי להרביץ לילדות המטומטמות
 

Rivendell

New member
הן הבנות שלו. אני לא חושבת שהוא

חושב שהן מטומטות במיוחד. ומעבר לזה, מקל בבית זה רעיון רע. הוא פשוט יפיל רהיטים בקצב.
 

murmur

New member
אבל זה חלק מהסיפור...

"התאומות לא חיכו. הן וויתרו על בית הספר, על חוגים, על מגרש המשחקים. הבית היה מקום הרבה יותר קסום. הן העדיפו בניית מסלולי מכשולים לאבא על ביקור יומי בבית הספר. הן שנאו את בית הספר. שנאו אותו כמעט כמו שבית הספר שנא אותן." אם זה ככה אז כבר הערה על העלילה וללא הקטע הזה גם הפאנץ' חסר תועלת...
 

Rivendell

New member
זו פרשנות אישית שלך

אני רואה את זה אחרת - לדעתי הוא אהב אותן, ושמח לשחק איתן אפילו במסלול מכשולים. הורה, אפילו כשהוא זועם, עדיין אוהב את הילדים שלו, ולהכות ילדים זה משהו שהיום כבר ברור מאוד שהוא לא אפקטיבי, שלא לדבר על לא חוקי.
 

mishel s

New member
לא הבנתי

מה קרה שם? שריפה? באמת שלא כל כך הבנתי מה קרה ולמה קיללו אותו וצחקו עליו. אפשר הסבר או שזה חלק מהקטע, שאני לא ממש אמור להבין? פלוס, באופן מפתיע היו לי בדיוק את אותן הערות כמו שכבר נאמרו. * מקל נחייה. (ולא בבית, בהחלט לא בבית, למרות שגם אם היה הולך עם מקל נחייה בבית הוא לא היה מפזר שום רהיטים, ריו). * היצור. מצד אחד אנחנו אמורים להזדהות איתו, מצד שני את קוראת לנו יצורים, זה גורם לי בתור קורא להתקרב ולהתרחק ממנו כל הזמן. זה קצת צורם לי. הוא לא יצור, הוא נפש. הוא יצור רק כלפי חוץ ולכן אחרים ודאי יכולים לקרוא לו יצור, אבל המספרת? נראה לי שהמספרת מספרת את הסיפור מנקודת המבט שלו, ולכן זה לא בסדר שהיא קוראת לו יצור. זהו :)
 

Rivendell

New member
מקל בבית שובר דברים ../images/Emo13.gif

כל חפץ קטן או עדין שעל הרצפה, למשל. אבל בלי קשר לזה בכלל, עיוורים לא הולכים עם מקל בבית. למה להסתרבל ככה, זה מיותר. לגבי היצור - אני חושבת שזו הייתה הכוונה שלה. ליצור ריחוק ממנו, אבל לנסות בכל זאת ליצור אמפתיה כלפיו. זה מסופר מנקודת מבט חיצונית, ולא בגוף ראשון, ולכן לא ראיתי את הבעיה.
 

smulak

New member
שונאות אותו על המוזרות שקיבלו ממנו

זה ברור - הבנות שונאות אותו כי הן לא מקובלות בחברה בגללו וכנראה שהוא גם טיפש או משהו כזה. אז הן שיכנעו את אמא שלהם שהוא באמת מוזר ודפוק והן הפיקו תוכנית: לשרוף לו את המקל (עוד תעלול מרושע כמו המכשולים) ולבסוף שילחו אותו מהבית
 
תודה רבה לכל המבקרים

מקל הנחייה- אופס. בדקתי כמה פעמים וגם נתתי לאחרים לעבור, וה-ה הזאת בכל זאת החליקה, מצטערת. יצור- חלק מהמטרה שלי היא לגרום לקורא להתרחק ולתהתקרב אליו בו זמנית, ולכן ההערה שלך היא בדרך מסוימת מחמאה בשבילי, יצרתי את האפקט שרציתי ליצור. המקל בבית- הפרט המסוים הזה דווקא מבוסס על סיפור אמיתי, אבל אם זה לא נראה אמין בכלל הייתי מעדיפה לוותר עליו. הבעיה היא שאני לא מצליחה לחשוב איך אני יכולה לחתוך את זה החוצה, אם למישהו יש רעיון אני אשמח לשמוע. ובקשר לסוף- רציתי לתת לקורא את אותו המידע שיש לגיבור. הקללות והצחוק יכולים לבוא מהמאנשים סביבו שלא אהבו את היצור שנחת להם בחצר וביקש עזרה וחשבו שהמצב שלו די משעשע, למשל. אתה חושב שכדאי להוסיף עוד פרטים ולהפוך את הסוף לברור יותר?
 

mishel s

New member
אז ככה

הפסקה הזאת: יד רכה אחזה בידו ומשכה אותו החוצה, הרחק מהלהבות. זו הייתה אשתו. הוא ניסה לשאול אותה מה קרה אבל לפני שפתח את פיו, היא כבר חזרה אל האש. היצור צעק, הוא התחנן לעזרה, אבל בתגובה זכה רק לקללות וצחוק. הוא ניסה ללכת אבל משהו חיכה לו בדרך, מכשול, והוא נפל. הסוף בכלל לא ברור לי, ונראה לי שזה בגלל הפסקה הזאת. מצד אחד אישתו עוזרת לו (יד רכה - זה נשמע כאילו היא בצד שלו). מצד שני אנשים אומרים שהאישה והילדים נטשו אותו. אבל זה נראה לי מוזר. הוא בסך הכל הלך כמה צעדים הרחק מהאש. כשאת כותבת שהאישה חזרה לאש אני חשבתי שהיא חזרה כדי להציל את שתי הבנות. אז בגדול הפסקה הזאת גרמה לי לחשוב שהייתה שריפה, האישה הצילה אותו קודם ואחר כך הלכה להציל את הבנות. זה שאף אחד לא מגיע חזרה רק מראה לי שהאישה והבנות יחדיו נשרפו בשריפה. זה לא מסתדר לי עם הצחוק והקללות בכלל. יש שריפה, ואנשים מקללים וצוחקים עליו? מוזר. אבל אנשים הבינו, אז אולי זה רק אני. נ.ב. אני לא אוהב לקרוא סיפורים, אני לא קורא הרבה. יותר נכון, כמעט ולא קורא. לכן עצם העובדה שקראתי את הסיפור שלך אומר שהוא מושך. התחלתי לקרוא אותו וזה פשוט זרם לי עד הסוף. אז אולי לא ממש הבנתי את הסוף, אבל כל הכבוד בכל זאת!
 
אתה הבנת את הסוף שעליו חשבתי.

זה לא אומר שזה הסוף הנכון, אבל זה היה הכיוון שלי כשכתבתי את הסיפור. אנשים יכולים להיות מאוד מאוד רעים, והם מסוגלים לצחוק על בן אדם שזקוק נואשות לעזרה שלהם רק כי הוא לא מוצא חן בעיניהם.
 

mishel s

New member
מצויין אם כך!

התגובה של smulak בלבלה אותי. אם כך, כל מה שנותר לך לעשות כדי שהסוף לא יהיה מבולבל (עבורי) זה לציין שהצחוקים והקללות לא הגיעו מהילדות ומאישתו אלא מאנשים אחרים. כי זה לא היה ברור.
 
למעלה