מכשירים, טייסים ושאר ירקות

מכשירים, טייסים ושאר ירקות

חשבתי שהנושא הזה הסתיים, אבל היום חזרתי מאילת וראיתי שזיו ואחרים ממשיכים לכתוב בנושא. אם כך, אז אני אתחיל שוב מהתחלה.... SORRY GUYS. ראשית, אני לא שומע מטייס "אני טייס מכשירים דו מנועי" ומיד חושב שהוא חרא של טייס. זה מה שניסו כאן לשים לי בפה. לא אמרתי את זה, אני לא חושב את זה, וזהו. שנית, אני לא חושב שכל טייס שלא עושה ארובטיקה או לא טס על אז"מ הוא לא טייס אמיתי, או לא טייס טוב. יצחקי, למשל, טייס מעולה לדעתי, הוא בעל כל ההגדרים האפשריים, הוא לא טס על אז"מ, ולא עשה ארובטיקה. כל נושא הפיטס ודחיפת הארובטיקה לדיון על ידי "מתנגדי" היא מטופשת, ולו רק מהסיבה שיש מעט מאד טייסים ארובטים. שלישית, אני מביע דעה אישית. יש לי זכות מלאה להביע דעה כזאת הן מתוקף הדמוקרטיה הבסיסית, והן מתוקף העובדה שאני לא סיימתי קורס טייס לפני שבוע, יש לי כמה שעות, טיפה של השכלה, וקצת כסף מושקע בתעופה/מטוסים. כל מי שכותב שאני "חסר חינוך/תרבות" בגלל דעתי, כדאי שיבחן את עצמו. רביעית, הטייסים בעלי ההגדרים, הם הם שמפרידים את עצמם מהכלל כ"אליטה", והם שרואים בטייסים בעלי הגדר PPL בלבד טייסים "פשוטים", חסרי ידע ונסיון, ובטח שחסרי יכולת להביע דעה על כל הדברים ה"מתקדמים". לא אני, כמו שאבי ניסה לטעון, מחלק טייסים לקבוצות - בעלי ההגדרים עושים זאת ומנסים להפריד "טייס טוב ורע" על בסיס נסיון והגדרים. הדעה שלי הולכת נגד הזרם. זה ברור, אחרת, אף אחד לא היה טורח לכתוב בתגובה שאני "חסר תרבות", "חסר חינוך", "לא סובלני", ועוד כל מיני התקפות אישיות. כאשר אני רואה כאלו התקפות נגד דעה, אני תמיד נזכר בציטוט של שופנהוזר: "כל אמת עוברת שלושה שלבים לפני שהיא מובנת. ראשית, צוחקים ממנה, שנית, מתנגדים לה בזעם, ושלישית, מקבלים אותה כמובנת מעצמה." כשאני שומע "אני טייס מכשירים דו מנועי" אני כן חושב לעצמי כך: יפה מאד, אז יש לך הרבה הגדרים ושעות. זה לא אומר שאתה טייס טוב, או טייס רע. ואני מייד חושב: "הנה תיכף בא פטרוניזם מצוי של בעל הרבה הגדרים". פטרוניזם שבבסיסו טייסים עם אלפי שעות (והרבה הגדרים) מול טייסים חסרי הגדרים, כאילו שיש אמת אחת, שכולם יודעים ואף אחד לא צריך להסביר, שטיסת מכשירים בדו-מנועי היא היא הטיסה המתקדמת האמיתית שכל טייס צריך לשאוף אליה. כל הדיון הזה מתחיל ונגמר ב"מהי טיסה". ואני חוזר שוב על דעתי, שאמורה להיות אמת פשוטה ומקובלת על כולם, ולצערי זה לא המצב: טיסה זה בראש וראשונה החזקת הסטיק ביד, תפעול בסיסי של הגאים ומצערת, וטיסה בתנאי VFR. כל מה שבא אחר כך, בא בכדי להרחיב את אפשרויות הטיסה הבסיסית הנ"ל - לטוס בתנאים גרועים, לטוס רחוק, מהר, עם הרבה נוסעים, וכו´. כל אלו הן הרחבות של נושא הטיסה. מבחינתי האישית, וכאן התחילה מהומה, כל ההרחבות האלו קשורות יותר לתחבורה מאשר לטיסה. כלומר, כולן נועדו לעשות את הטיסה הבסיסית ליותר מעשית (ככלי תחבורה) **על חשבון ההנאה** (ככלי שמטרתו כיף טהור, יכולת של חופש לנוע בשלושה מימדים, וכו´). בנוסף, אני מחזיק בדעה שרוב(כלומר כ 50 אחוז) מהטייסים אשר עשו הגדרים נוספים, עשו זאת בגלל לחץ חברתי - בגלל שיש מין "אמת ברורה" שלעשות הגדרים זה "להתקדם", ושטייס שיודע לטוס בדו-מנועי עם מכשירים הוא יותר "טייס" ממי שמטיס כל חייו רק 172 או פייפר. הדעה הזאת אומרת, אוטומטית, שטייסים אלו: א. מסוכנים, כי אין להם מספיק יכולת "בסיסית". רובם כמובן לא יתקלו אף פעם בנחיתת אונס, כך שהיכולת הבסיסית, הקריטית לנושא, לא "תבדק". ב. עשו שימוש לא נבון בכספם - הם היו יכולים לקבל יותר ידע/יכולות משימוש בכסף שהוצע ל"הגדרים" לשיפור הרמה הבסיסית ג. מסתובבים עם חזה מנופח ומדברים עם טייסים בעלי הגדר בסיסי "מלמעלה" בפטרונות, לרוב בנסיון לחפות על כך שיכולת ההטסה הבסיסית שלהם אינה טובה. זה משאיר עוד המון טייסים מסחריים בעלי הגדרים שונים שהם טייסים טובים ומקצועיים, בעלי יכולות בסיסיות טובות, ואז נכון לומר שהם "טייסים יותר מקצועיים". ואני מכיר גם הרבה טייסים כאלו ומכבד אותם! זהו. זאת *דעתי*. אתם מוזמנים להתווכח על הדעה הזאת, או להביע דעה אחרת. אני מקווה שהפעם נשמע גם טיעון של ממש, ולא נסתפק בהעלבות אישיות כמו של זיו, שעדין חושב שלומר עלי "חסר חינוך ותרבות" היה בסדר, או טענות ש"אין לי זכות להגדיר מהי תעופה", או טענות ש"אתם מנסים לקבוע מי טייס יותר טוב וזה לא אפשרי".
 
סחתיין

הרי אמרו פעם שהחיים והמוות ביד הלשון ואין ספק שהכל מילים מילים מילים. הטיעון שלך טוב לפחות כמו של השאר אבל אתה לקחת צעד אחורה ונתת הסבר עינייני, כל הכבוד. בי. יובל
 

laronpilot

New member
מיקי, ברשותך, אני רוצה להוסיף.../images/Emo108.gif

מהו טייס? או במילים אחרות, איך אני רואה את ה"טייס המושלם". א. אהבה. נשמע בומבסטי להתחיל עם מילה כל כך גדולה... אבל כן. אני בעניין בגלל אהבה. החיידק הזה המצוי ברובנו, שנותן לנו את ההתלהבות הזו... אהבת התחום, לא רק הטיסה. למי מאיתנו לא עושה טוב לטייל בין מטוסים... לראות המראות ונחיתות... לא רק לטוס. אני יכול להעיד שהמון טייסים בכלל ופרטיים בפרט, טובים או טובים יותר אוהבים את התחום - וכשאתה עושה משהו מתוך אהבה... אין כח שיוכל למנוע זאת ממך. ב. כישרון, רגש ונשמה. יש כאלה שמוכשרים לטוס. הם פשוט נולדו עם החיידק הזה. מדובר במשהו פנימי שקיים בתוכך. כל אחד יכול ללמוד לנגן. יש מעט מוכשרים באמת. ואם לקחתי דוגמא מתחום הנגינה... יש נגנים מוכשרים ויש נגנים מוכשרים... מעבר לכישרון, יש את היכולת לרגש אותך בנגינה... גם בטיסה היכולת הזו קיימת. ג. דבר אחרון - ניסיון. אחד הדברים שמוצאים חן בעיני בתחום הטיסה, הוא שהבסיס נקבע לפני זמן רב ומאז נשאר קבוע. כלומר ככל שתתאמן יותר, כך תהפוך לטוב יותר. להבדיל מעולם הרפואה (אולי גם עולם המחשבים) רופא צעיר שולט בכל המידע האקטואלי והדברים החדשים... סבא שלי ז"ל שהיה רופא מצויין ומנוסה מאד, לא היה יכול היום להתמודד עם הצעירים. (אלא אם הוא היה משלים את החומר) כל מה שהוא למד שהיה צעיר, כבר לא רלוונטי היום. בקיצור בעיני, הטייס המושלם... הוא טייס ש: א. אוהב את הטיסה והתחום. ב. מכניס את כל כישרונו, עם המון רגש ואת כל הנשמה בכל טיסה. ג. לומד כל הזמן, משתפר, משתבח, מתנסה ולומד כל הזמן מטעויות (גם של אחרים). אם אתה כזה... מבחינתי אתה טייס מושלם. נחיתות בטוחות יפתח לרון
 

זיו מ

New member
גם אני חשבתי

ואילו היית טורח לקרוא את התאריכים של ההודעות אולי גם היית מבין שאכן הוא הסתיים. אבל.. איך כתבת.. אתה באמת לא יכול להתאפק. ועכשיו לענינו.. אם תטרח לקרוא מה שכתבתי לך מההודעה הראשונה, לקרוא זאת אומרת באמת לקרוא ולנסות להבין, אזי תבחין שההתיחסות היתה לסגנון שלך ואליך בלבד. לא היתה אף מילה הקשורה בפועל לדיעה כזו על טיסה או טייסים. מעבר לזה, עם ההמלצה שלך לבחור הסכמתי. עכשיו ברשותך.. רק מעט ציטוטים "התקדמות = הגדרים זה אווילי" "רוב הטייסים המסחריים לא ממש יודעים לטוס" "אם לא תלמד מלטוס תיהיה ממש מטומטם" ואלו אגב הציטוטים העדינים.... מה לעשות לדעתי.. התנסחות כזה מלמדת על חוסר תרבות.. וכן אני יודע שזכותך לאמר לצעוק לכתוב וכל השאר... זכותך הדמוקרטית לקלל להשמיץ בקיצור זכותך. וזכותי לחשוב שאתה חסר תרבות. וכל זאת אגב... לא קשור כלל לתעופה. מה שכן.. בקשה קטנה לי אליך את שאר השיחות שלנו בוא ננהל בדואל, זה באמת לא עסקם של כלל קוראי הפורום.
 
חצוף

לא רק שצטטת בלי הקשר, צטטת חצאי משפטים בצורה מכוונת ותוך השמטת מילים המשנות מהותית את המשמעות. אתה טוען שכתבתי "רוב הטייסים המסחריים לא ממש יודעים לטוס" אבל באמת כתבתי: רוב הטייסים שיש להם רשיון מסחרי לא ממש יודעים "לטוס" ברמת מה שניתן לעשות עם מטוס הכי בסיסי ורשיון רגיל. ראשית, ה"לטוס" שלי במרכאות, ואתה העתקת בלי, ואם אתה לא מבדיל, חבל מאד. שנית, דברתי על רמת טיסה יחסית, ולא כפי שאתה כתבת, כאילו דיברתי אבסולוטית. שלישית, דיברתי על טייסים עם רשיון מסחרי (יש מאות) ולא על טייסים מסחריים, שהם מיעוט קטן מאד (טייס מסחרי הוא טייס שמרוויח את לחמו מטיסה) אתה טוען שכתבתי: "התקדמות = הגדרים זה אווילי" אבל כתבתי הרעיון של "התקדמות" = "הגדרים" הוא אווילי. ושוב, המילים במרכאות, בצורה שמשנה לטעמי את משמעות המשפט. מה גם שאני מדבר על רעיון אווילי ולא על "זה אווילי" כמו שכתבת. וכן, אני חושב שלדבר על הגדרים ועל התקדמות כאילו אלו דברים זהים זה טפשי. ואחרון חביב - אתה טוען שכתבתי: "אם לא תלמד מלטוס תיהיה ממש מטומטם" כתבתי אם לא תלמד לטוס עכשיו תהיה פשוט מטומטם. היה נחמד לו הוד-תרבותו לא היה עושה שתי שגיאות כתיב בהעתקת משפט אחד, אבל בעיקר המילה "עכשיו" חסרה לי והיא קריטית, כי הדיון הוא לא אם ללמוד טיסה, אלא מתי. אני מסכים שהייתי צריך לכתוב "תרגיש בעתיד מטומטם" ולא כפי שנכתב, מה שהיה יותר ברור, אבל אני עומד מאחורי הדברים. אם זה חוסר תרבות, SO BE IT. אולי כדאי לידידי המכובד לקחת עוד קורס בקריאה, הבנת הנקרא, ואפילו כתיבה, לפני שהוא קורא לאחרים חסרי תרבות וחינוך. וכל עוד אתה ממשיך לקרוא לי חסר תרבות בפורום, תמשיך לקבל תגובה בפורום.
 

זיו מ

New member
עד כאן

זה השלב מר גולן בו אני מרים ידיים. ניצחת יש לך אכן פה גדול. כתוב כל שיעלה ברוחך, תמשיך להשתלח חופשי בכל דבר ואדם, בקיצור שפוך חמתך. כולי תקווה שבעתיד תשקיע אותה אנרגיה בטיסה. אני סיימתי להתיחס להודעותך, כמאמר אדון רשף "נפרד כידידים". והעיקר טוס בזהירות.
 
למעלה