מכשירי שמיעה לשני האוזניים בעקבות טנטון

barakmihshuv

New member
מכשירי שמיעה לשני האוזניים בעקבות טנטון

שלום, אני חדש בפורום זה. אני בן 35 וסובל מטנטון כבר מספר שנים הצלצולים באוזניים מאוד חזקים עד כדי נפילה, קושי בשינה, ממש קושי בתפקוד ובהבנת מילים. לפני כשנתיים עשיתי בדיקת שמיעה במכון פרטי והראו ירידה, עשיתי בדיקה לפני שנה ושוב ירידה, עשיתי גם השנה בדיקה ושוב ירידה. קניתי מכשיר שמיעה ב EBAY משהו זול עלה כמה גרושים והרגשתי שיש שיפור אבל אין אטימה טובה לאוזן, אז החלטתי לפנות לרופא א.א.ג ולבקש ממנו מכשיר. הרופא הסכים ושלח אותי לעשות בדיקה במאיר והקלינאית כתבה שם שאני צריך "לטענתי" מכשיר.
עכשיו השאלות:
האם כשקלינאית תקשורת כותבת "לטענתו" האם יאשרו לי מכשיר שמיעה ל 2 האוזניים, והיא כתבה שם לאחר ה"טענתו" שהיא ממליצה על 2 מכשירי שמיעה לשני האוזניים.

שאלה יותר חשובה - האם יש מכשיר שמיעה שהוא מיוחד לטנטון מוצר שאני לא אצטרך להוסיף כסף כמובן עליו ואם צריך להוסיף אז כמה עשרות שקלים בודדים? אם יש אשמח לדעת אילו מכשירים יעודיים יש לטיניטוס.

האם יש הבדלים מהותיים בנושא מכשיר שמיעה "בסיסי, בינוני, מתקדם"?

מקווה שתענו לי לא יודע את מי לשאול
תודה
ברק
 

barakmihshuv

New member
בנוסף לזה

הדברים שאני סובל מהם כתוצאה מהטנטון הם:
שיש חשיפה לרעש חזק כמו: רעש של כביש רגיל או ראשי כלומר רעש של מכוניות, רעשים חזקים, ללכת לסופר מרקט דבר שקשה מאוד לעשות כי יש הרבה רעש רקע, כל הרעש הזה גורם לי לאבד שיווי משקל ופשוט ליפול תרתי משמע. לעומת זאת במקומות שקטים הטנטון מתחזק מאוד. דבר נוסף זה שאין לי בעיה עם צלילים לשמוע אותם, יש לי בעיה עם צלילים גבוהים אני ממש לאבד תהכרה בצלילים גבוהים מאוד, מילים גם קשה לי בפענוח שלהם בגלל שהאוזניים פשוט אטומות, וכל המצב הנוכחי גם מקשה עלי להתרכז בדברים כתוצאה מהצפצופים ששומע באוזניים.
 
מכשירי שמיעה לשתי האוזניים וטנטון

שלום ברק,
ראשית, קופת החולים היא זו המחליטה האם הינך זכאי למכשירי שמיעה. בהחלטתם הם לוקחים בחשבון את המלצתה של הקלינאית, את ירידת השמיעה והאם הינך זכאי להשתתפות הקופה.
שנית, קיימים היום מכשירים בחברות שונות בהם אופציה מובנית להקלת הטנטון באמצעות אפשרויות שונות של מיסוך הצליל (השמעת רעש המכסה על צליל הטנטון). חשוב לציין, כי ישנם אנשים שדיווחו על הטבה בטנטון מעצם הרכבת מכשירי השמיעה וישנם אנשים שדיווחו על הרעה בטנטון. לכן, אני ממליצה לך לנסות מכשירי שמיעה שונים ולראות כיצד הם משפיעים על תופעת הטנטון אצלך. רק לאחר ניסיון תוכל לדעת מה יסייע לך גם בשיפור השמיעה והתפקודים השמיעתיים וכן בהקלה בתופעת הטנטון.
מכיוון שאתה מתאר תופעה משמעותית של טנטון המשפיעה על כל תפקודיך אני ממליצה לך לגשת לרופא א.א.ג. ולבצע בירור מעמיק בתחום.
אציין כי ישנן דרכי טיפול נוספות מלבד מכשירי שמיעה שבהן ניתן לנסות ולהקל על הטנטון. המחקרים אינם חד משמעיים בתחום זה אך אם התופעה מפריעה לך כפי שאתה מתאר כדאי לנסות מגוון של אופציות.
לבסוף, אכן קיימים הבדלים מהותיים בין רמות מכשירי השמיעה. מכשיר מסווג לקטגורית בסיס, ביניים או מתקדם לפי היכולות הטכנולוגיות שלו. למשל, רמת סינון הרעש שיש לו ועוד מגוון של מאפיינים טכנולוגיים כמו היכולת להשתנות בהתאם לסביבה בה האדם נמצא, מספר הערוצים במכשיר ועוד. על מנת לייעץ לך באופן מקצועי איזו רמה של מכשיר תהיה מיטבית עבורך אצטרך לדעת מהי ירידת השמיעה שלך, אחוזי הדיסקרימינציה (הבנה) שלך, מהו אורח החיים שלך, היכולות המוטוריות שלך ועוד.
אני ממליצה לך להגיע לפגישת ייעוץ ללא עלות עם קלינאי תקשורת מקצועי שיוכל לתת לך מענה מדויק ומקיף יותר לכל שאלותיך בנוגע למכשירי שמיעה ולטנטון.
רק בריאות,
דורין
 
למעלה