מכשיר באחריות

עומר TT

New member
גם לי רונלייט שתו את הדם

ואני אוהב את המכשירים של LG, אז אני מקפיד לקנות מיבוא מקביל, גם יותר זול וגם לא רונלייט.
וגם אני לא רואה סיבה לתקן ב 900 שקל.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תגדיר "עמיד למים". יש הבדל גדול

בין מים שנשפכים על הטלפון לבין טלפון שנופל למים.
&nbsp
כמו כן טלפון שעמיד לרטיבות לא בהכרח עמיד ללחות רבה (למשל בחדר אמבטיה). אדי מים שחודרים למכשיר יכולים להתעבות בו. לכן צריך לבדוק מה בדיוק כלול בהבטחת היצרן ובאחריות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
לזה בדיוק התכוונתי – לבדוק למה מתחייב היצרן.

מעבר לכך אנחנו גם לא יודעים באיזה דגם בדיוק מדובר, מה מצב הטלפון ומה קרה לו... כפי שכתבת לו, אם הוא רוצה לתבוע הוא צריך להוכיח שהצדק איתו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מובן שכדאי לוודא שאכן יש קורוזיה, כך כתבתי לו גם אני...

 

doss39

New member
האני מתלבט על תביעה קטנה כנגדם.

פשוט לא רוצים לממש אחריות על המכשיר
 

doss39

New member
מכשיר באחריות

שלום רב,

רכשתי לבת שלי מכשיר שאיומי לפני מספר חודשים במחסני סלולאר
לאחרונה התחיל לעשות בעיות שונות. נגשתי ושלחתי אותו לתיקון תחת אחריות . חזרו אלי עם סיפור של קוראוזיה ומבקשים 900 שח על תיקון.
החלפת המסך והחלפת לוח האם . מה אני יכול לעשות בנידון?
מדובר ברונלייט להבנתי לא היבואן המורשה .
 

SicTransit

Active member
תלוי מה קרה למכשיר

אני מבין שלטענת היבואן המכשיר ניזוק בגלל חשיפה למים, כלומר שימוש לא הולם. אם זה כך אין לך מה לעשות, אבל אם לא אתה יכול להתווכח איתם ולדרוש תיקון או החלפה, תוך ערוב המועצה לצרכנות. אם כלום לא יועיל, ואם אתה יכול לקבל מטכנאי נייטרלי חוו"ד לפיה אותה קורוזיה לא נובעת משימוש לא תקין (אני לא מכיר את הבת שלך, אבל אם הטלפון נפל לה לאסלה או שהגיעה איזו שיחה נורא חשובה בדיוק כשהיא התקלחה, לא בטוח שהיא מספרת לך את כל האמת), תמיד אפשר להגיש תביעה קטנה.
&nbsp
לעניין האחריות אין שום חשיבות לכך שמדובר ביבוא מקביל - חלות עליו כל החובות בקשר לאחריות.
 

ladybug4NLP

Active member
קורוזיה זה בדרך כלל כסת"ח להוצאת כסף מלקוחות

אלא אם נפל לשירותים או למי ים אחרי כמה חודשים לא צריך להיות קורוזיה
ובמיוחד לא בשיומי

אי לכך רצוי שמישהו מוסמך יפתח את המכשיר וייתן לך בכתב שאין קורוזיה.

אם אין אפשרות אחרת ממליצה לקנות מכשיר אחר. להשקיע 900 ש"ח בהחלפות זה טירוף
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ממש לא... קורוזיה (שיתוך/חלודה) היא תהליך אמיתי לגמרי

ומי ים מאיצים אותו במיוחד.
&nbsp
אם לא מרוצים משירות המעבדה אפשר לקחת למעבדה אחרת.
 

עומר TT

New member
נו באמת

הרי ברור שהיא לא טענה שהתהליך הכימי מומצא, אלא שהסיפור לפיו במכשיר טלפון שלא נחשף לתנאים חריגים פתאום נוצרה קורוזיה שניתן להאשים בה את הצרכן ובכך להתחמק מאחריות, זה הסיפור המומצא.
&nbsp
אפילו יצרני המכשירים התחילו לייצר אותם עם תקני IP שונים (עמידות לחדירת אבק ולחות, כולל בתנאי טבילה), אבל במדינת ישראל אפילו מכשיר מוקשח ברמה צבאית יכול לפתח קורוזיה אם הסיפור הזה נוח ליבואן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
נו באמת, מנין לך שהמכשיר לא נחשף לתנאים רלוונטיים?

הם לא צריכים להיות מי-יודע-מה "חריגים", והעמידות של המכשירים די מוגבלת בסופו של דבר.
&nbsp
אם הוא טוען שלא היה ולא נברא הוא יכול לבקש מהמעבדה להראות לו את הקורוזיה או לקחת למעבדה פרטית ושיבדקו לו שם אם היבואן משקר או לא.
&nbsp
אני זוכרת הנחיה לטכנאים בחברת סלולר מסוימת להראות את הקורוזיה לכל לקוח ספקן. גם לא היה להם אינטרס שלא לתקן מכשיר שאפשר לתקן וסתם לעצבן את הלקוח ולגרום לו לנטוש את החברה.
 

SicTransit

Active member
סובב סובב לו המעגל

מאחר וככל הנראה השאלה היא לא אם יש קורוזיה אלא האם היא נובעת משימוש לא נאות במכשיר, הזכרון שלך בדבר "הנחיה לטכנאים בחברת סלולר מסוימת להראות את הקורוזיה לכל לקוח ספקן" לא מעלה ולא מוריד (מה עוד שלא מדובר באותה חברה בכלל).

לגבי האינטרס של היבואן לתקן כדי להשאיר לקוח מרוצה את צודקת במאה אחוז. רק ספרי לנו בבבקשה, באיזו ארץ את מתגוררת?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בשביל מה אתה טורח להגיב סתם? הרי ענית לו בעצמך תשובה דומה

 
למעלה