מכשיר נחמד...

מכשיר נחמד...

לאוהבי ה"גדג´דס" שבינינו, הנה מה אפשר לשים במטוס: (עדין לא TSO אבל יבוא יום.... http://www.dynondevelopment.com/ אגב, זוהי דוגמא טובה איך ציוד שהופק עבור "תעשיית" מטוסי - בנה במו ידיך - מובילים את התעשייה הסטנדרטית. כשם שהשימוש בדלק מכוניות אושר ע"י ה-FAA לאחר שנבדק ע"י ה- EAA וכנ"ל נושא השימוש ב- GPS בנתיבים (ואו טו טו בהנמכות מדוייקות...) אריאל אריאלי
 

laronpilot

New member
אריאלי ידידי, השאלה היא...

אם יש לך מכשיר כזה במטוס... האם בכלל צריך טייס???
 
מודרניזציה

לא יפתח, אין לי. אבל שוקל ברצינות - אם יהיה מוכן בזמן, להרכיב, לא אחד, אלא שניים! בחשבון פשוט, יוצא כי עלות שתי מערכות כאלו, זולה מהתקנת כל מכשירי הטיסה שהן מחליפות ושאין להם אפילו גיבוי!!! שלא לדבר על חיסכון בשטח פאנל. ויפתח, צריך גם טייס שידע לקרוא מה מוצג על המערכות הללו :--)) אריאל
 

hanani12

New member
לא הייתי שולף את פנקס השיקים בינתיי

במחירים שעליהם הם מדברים הסנסורים אינם באכות הראויה לתעופה. למשל rate sensors זולים טבעם לייצר סחיפות גדולות עם הזמן והם מאד מושפעים מרעידות (כמובן שגם מדי התאוצה כנ"ל) גם להתיימר לספק צינור פיטו למדידת נתוני אויר אינה רצינית. צינור פיטו ממוקם ובנוי לפי סוג המטוס אחרת נתוניו לא יהיו אמינים, שלא לדבר על צג זול שקשה לקרוא אותו בזויות מסוימות ומושפע מאד מרעידות הפנל.... בקיצור - הרעיון מצוין (ומיושם כבר במערכות מוטסות) אבל כמו שקורה בד"כ, על דברים טובים צריך לשלם (אחרת טובעים)
 
מחירים ריאליים ורגשים

מאחר ואני מכיר את הסנסורים עליהם מדובר - וחלקם אף נבדקו על-ידי, אוכל לומר כי רמת דיוקם אינה נופלת מאלו של הבואינגים ואולי אף טובה יותר. נכון כי אמינותם אולי (כלל לא בטוח) נופלת מאלו של היקרים שעולים אלפי דולרים (ומדי תאוצה - עשרות אלפי דולארים) אבל, במחיר המצחיק של כמה עשרות דולר, אפשר לשים שנים או, אפילו, שלושה לגיבוי. אל נשכח כי מחירם הגבוה של אביזרי תעופה רבים נובע משני גורמים: האחד - היותם מכניים הדורשים טכנולוגיות עיבוד יקרות. והשני - מערכת בקרת האיכות והניירת הכרוכה בכך. היום, חידושי האלקטרוניקה, איפשרו ייצור ציוד מדוייק מאד ואפילו אמין, בסדרות גדולות מה שמוזיל מאד את תהליכי הייצור. ייצור רכיב אלקטרוני נעשה בטכנולוגיות מאד מדוייקות, מה שנותן מוצר מדוייק, ויותר מזה, זהות מאד גבוהה (אפיצות) בין שני רכיבים מאותה סדרת ייצור. כל אלו הביאו לפיתוח של מוצרים רבים המוצאים דרכם לעולם התעופה, כאשר המובילים את השיירה הם בוני המטוסים במו ידיהם אשר אינם מחוייבים להכניס ציוד מרושיין למטוסיהם. בכך, הם משמשים כעין "שפני נסיון" ולאחר תקופת זמן (ולאחר שהם הרוויחו זמן שימוש) גם התעופה המרושיינת תאמץ את המוצרים החדשים. עדות לכך אפשר לראות הפרוייקט של NASA שדנו בו לפני מספר ימים. אריאל
 

hanani12

New member
דוגמאות

אתן לך מספר דוגמאות מעולם המל"טים שניתן להשליך מהן על עסקינן. כשנושא המל"טים/מזל"טים החל לתפוס נפח, היתה מגמה לצייד אותם במכשור קל ובמיוחד זול. יצאו לשוק מכשירים שכדוגמא אביא מדי גבה ומהירות ומכשיר ג´ירו אופק. מדובר ביחידת מד גבה/מהירות בכ-200 דולר וג´ירו אופק (אלקטרומכני עדיין)בכ 1000 דולר. מהר מאד התברר לכל יצרני ומשתמשי המל"טים שה"זול" יוצא מאד מאד יקר. אמינות המכשירים היתה מאד נמוכה וגרמה להתרסקות כלים ולאיבודי משימה תכופים. זה לא שהיתה איזשהיא בעיה בדיוק של המכשירים. הבעיה היא בטיב החמרים, בתהליכי היצור והבקורת ובמבנה שיעמוד בתנאי הסביבה בא "חי" המטוס. דוגמא עוד יותר בולטת אולי היא המנועים. המנועים בהם השתמשו בהתחלה היו מנועים של מסורי יערות!!!! מצוינים למטרתם אבל הרבה פחות מזה לתעופה. המכשור שמשתמשים בו היום הוא הרבה יותר אמין וכמובן יותר יקר (אם כי עדיין לא בסדר גודל עלות של מכשור למטוסי נוסעים או מטוסי קרב). גם איני מוצא טעם בקניית 2-3 מכשירים לצורך גיבוי. זה לא מקובל ולא כלכלי מהטעם הפשוט שכדי לממש גיבוי יש לבנות לוגיקה שתשפוט בין הקריאות השונות וזה יותר יקר מעשרים מכשירים. הלוואי שהיו פתרונות זולים
 
רגשים זולים

חנן, לא מכיר את הרגשים שאימצתם. מהכרותי את צורת החשיבה של התעשייה הצבאית על שלוחותיה השונות, אני יכול לומר לך בוודאות כמעט מוחלטת כי הבחירה לא הייתה על הרגשים המתאימים כי הם היו זולים מידי! אני יכול לומר לך גם, כי היום ישנם רגשי לחץ המדוייקים לפחות כמו אלו של הבואינגים שעולים ששה דולר ליחידה!!!!! כן נכון, שישה דולר! כנ"ל. לגבי רגשי התאוצה. ישנם רגשי תאוצה בשלושה מישורים העולים פחות ממאתים דולר ומדוייקים לפחות כמו, אם לא יותר, מאשר הג´ירו המכני שיש היום במטוסים מרושיינים. יש רגשי מצפן מגנטי המדוייקים לפחות בסדר גודל יותק מאשר המצפן המגנטי שיש במטוסים מרושיינים! מחירם כמה עשרת דולרים. המחשבים שפעם עלו אלםי דולר היום עולי עשרות. אם נסכם את כל שאמרתי, ניתן היום, לקבל מערכת EFIS מושלמת מדוייקת כמו מערכת הקיימת במטוסי נוסעים במחיר של אלפי דולר בודדים. ולענין הגיבוי. נכון שבמטוסים גדולים ישנה מערכת לוגית ל"שפיטה" בי המערכות הכפולות. אבל התקנת שתי מערכות זהות במטוס, ללא שימוש במערכת "שפיטה" אפשרית בצורה מאד פשוטה כאשר במקום אחד הרגשים מחברים מקור סיגנל ידוע ואשר המערכת דוגמת אותו בכל "סיבוב" סריקה. ניתן לזהות הנקל את המערכת שלא תציג את הערך הידוע והחל מאותו רגע להתעלם מקריאותיה. בכל אופן, אני ממליץ שלא לפסול על הסף את הטכנולוגיות החדישות משום שאלו הן העתיד של התעופה.
 

hanani12

New member
שלא אובן לא נכון

ברור שהעתיד הוא בטכנולוגיות החדשות. אבל, זולות ככל שתהינה כאשר נכנסים אלמנטים של זיווד, תהליכי יצור ובקורת המחירים מרקיעים. אין ולא יהיה לעולם זול בתעופה. זה מהבסיס.
 
זול בתעופה - המכשיר הלוהט

זה המכשיר הכי לוהט שהיה ב SUN N FUN. הביתן היה מוצף מבקרים, והבחור מכר כ 1500 מערכות. רק 1500 דולר + IPAQ שכבר יש לך וקבלת חצי EFIS דיגיטלי מלא. עוד 600 דולר ויש מערכת מלאה כולל מכשירי מנוע, פיטו וכו´. מאחר ומדובר במערכות דיגיטליות, לדעתי לא תהיה בעיית אמינות. כמובן נכון לעכשיו ואולי נכון לתמיד, זה טוב רק לאז"מ או מטוסי בבניה עצמית. הרגשים מדויקים ל 90 מעלות/שניה, וכל המכשירים מכילים סוללת עבודה כך שאחרי ניתוק החשמל הם עדין עובדים מספר שעות. יש אפשרות גם להשתמש ב IPAQ בו זמנית למנוע/EFIS/מפה נעה, ואפשרות לחבר צג LCD חיצוני גדול ויפה. בכל אופן מערכת מרשימה, קטנה, וחמודה. מקווה שיהיה לי כזה באז"מ הבא שלי P96...
 

רן בג

New member
מה זה "רגשים"? אתה לא מתכוון ...

במקרה ל"גששים" שהם הסיומת של כל מכשיר בדיקה בסביבת העבודה שלו??
 
יש אפילו יותר זול..

לא שאני מתיימר להבין בזה יותר מדיי (ת,אמת, אני לא מבין בזה כלום) אבל הינה עוד חברה שעושה מכשור תעופה אלקטרוני - בעלות מגוחכת $1000-$350
 
למעלה