מכתב לנוער הישראלי

tamarhp

New member
מכתב לנוער הישראלי

ראיתי את זה באחד הפורומים ואני חושבת שזה חשוב... לבני הנוער בישראל שלום המכתב הזה נכתב ע"י בני נוער למען בני נוער על מנת לנסות לעצור את התדרדרות ערכיה של החברה הישראלית. אנחנו רוצים לנסות ולהקים מאבק ארוך וחשוב שבו לכל אחד מכם יהיה חלק. אנא קראו את תוכן המכתב בלי דעות קדומות, ובסופו החליטו מה אתם עומדים לעשות. לאחרונה היינו עדים להקצנה חריפה באמצעי השיווק בערוצי התקשורת בארץ (פרסומות, תוכניות טלוויזיה וכד'). אנחנו עדים לשימוש בצורות שיווק בוטות שפוגעות ומזלזלות בנו, אך אף אחד לא עושה דבר על מנת לעצור אותם. ערוצי תקשורת אלו פונים לבני נוער, אפילו לילדים. הם פוגעים בהם, מחנכים אותם להאמין במציאות שלא קיימת, מציאות שובניסטית וסקסואלית שעלולה לגרום לנזקים לכל מי שנחשף אליה, והדבר נוגע לכולנו. בכל שנה שעוברת אפשר להרגיש את ההקצנה גדלה. יותר מין, יותר אלימות, וגיל היעד של תכנים אלה ממשיך לרדת. ההקצנה הזאת נמצאת בכל מקום, תוכניות טלוויזיה לילדים, פרסומות, עיתוני ילדים, ולאחרונה היא נחזתה באופיה הקיצוני ביותר כאשר חנות בגדים עודדה ילדות וילדים להתפשט בפומבי. לא יתכן שחברה תדחוף קונדומים לבגדי ילדים בגיל 10 ודבר כזה יעבור בשתיקה. לא יתכן שתפרסם קטלוג ובו תציג בני נוער ביחסים סוטים, ועוד תנסה לשכנע אותנו שזאת האמת. זאת לא האמת, וזה לא יעבור בשתיקה. אנחנו צריכים להבין דבר אחד – אנחנו הצרכנים שלהם, ולכן יש בידנו את כל הכוח להשפיע. אנחנו צורכים, והם מקבלים את הכסף. לא נצרוך – הם יצטרכו לחפש שיטות שיווק אחרות. צעירים, הכוח בידיכם. הגיע הזמן לקחת אחריות ולצאת מהאדישות. הגיע הזמן לנצל את כוחנו כצרכנים ולהחליט מה מותר ומה לא. הגיע הזמן לקבוע סטנדרטים חדשים בתחום השיווק ולהגיד לפרסומאים ולחברות השונות איפה הגבול. עלינו להפריד את אותם פרסומאים, מעצבים ומנהלים מעמדות הכוח שלהם וההשפעה על ערכינו ותרבותנו. כוחם התחזק בשנים האחרונות עד כדי כך שהם יכולים לקבוע לנו מה יפה ומה מכוער, מי "קול" ומי "חננה". הם קובעים לנו מה ללבוש, איך להראות, מה לקנות, מה לאהוב, והגרוע מכל – איך להתנהג. הם צו האופנה. הם מחליטים מה תהיה האופנה הבאה ומה יהיה "מרד הצעירים" הבא, המחשבה שהנוער הוא זה שקובע את האופנה זאת שטות גמורה ועובדה זו לא חדשה כלל. אנחנו מממנים אותם. אנחנו מממנים את הפרסומות השובניטיות שלהם ואת היחס שלהם אלינו כאובייקט מיני זול. אנחנו מממנים את כלי השליטה שלהם בנו – אנחנו כמו כלי משחק בידיהם, כמו מוצרים שנוצרו במפעליהם – הם מעצבים אותנו והם מנצלים אותנו. הגיע הזמן להפוך לחברה צרכנית מתקדמת, שבה החברה מחרימה ומגנה כל צעד שפוגע בלקוח. יש לנקוט בצעדים הקיצוניים ביותר כדי להראות "להם" – כל אותם אנשי שיווק ואופנה, אותם חולי מין פדופיליים - מי כאן הבוס. אנחנו קוראים לכל אחד מכם לקחת צעד ראשון במאבק. זהו צעד לא קשה כל כך: להפסיק לרכוש מוצרים של כל חברה שאתם מרגישים שהיא פגעה בכם או בערכי החברה שלנו בכל דרך. אם אתם מרגישים שזלזלו בכם, ניצלו אתכם או הפלו אתכם לרעה - אל תעלימו עין. צאו כנגד התופעה וסחפו את כולם יחד איתכם. אנחנו לא פונים רק לנערים – הורים ומחנכים, שמרו על ילדיכם, שמרו על זמן חשיפתם לטלווזיה, לאינטרנט ולשאר המדיה. למדו אותם מה נכון ומה לא. למדו אותם את ערכי החיים ושמרו עליהם ב-7 עיניים. הם לא רחוקים מלהיות אותם ילדים עירומים בשינקין. כשלתם כהורים בעבר, והתוצאות נראות לנגד עינינו היום. אל תכשלו בשנית. ולאלו מביניכם שלא יבינו, שנמצאים עמוק תחת השפעת התאגידים, אלו שיגידו "יש לי את הזכות על הגוף שלי לעשות בו מה שאני רוצה, גם אם זה להתפשט מול כל העולם" אנחנו רוצים רק להגיד דבר אחד – אלה הם הפרסומאים, חברות האופנה והמדיה שלקחו בעלות על הגוף שלכם ומנצלים אתכם למטרותיהם הכלכליות. תנו כבוד לגוף שלכם, אל תהפכו אותו לכלי שיווקי. אנא, חיתמו על מכתב זה והבטיחו לעצמכם כי אתם תעשו חלקכם על מנת למגר את התופעה. לחתימה: http://www.atzuma.up.co.il נכתב ע"י: תאי פינצ'בסקי [email protected] השתתפו בהכנה: רון אהרוני וירדן בן צור "Ahsante sana, squashed banana!"
 
אני מסכים

אני לא כל כך נחשף לפרסומות האילו, ולא מכיר לפרטים את כל האירועים/פרסומות שמתוארים במכתב. אני מסכים עם תוכן המכתב. ברור שהשפעת התאגידים על חיינו היא הרבה מעבר לרצוי.
 

Levos

New member
אני חושב שאני נכנס לקטגוריה של

בני נוער ישראלים. ואף על פי כן לא תמצאי במלתחתי אף פריט של חברה מוכרת או תאגיד(טוב, אולי ליוויס מזוייפים). אני חושב שאנשים לא מטומטמים, ואינם מנסים לחקות פרסומות. רוב הסיכויים שהפרסומות מעתיקים דווקא את המציאות תוך כדי שהיא משתנה. בכל מקרה, מידת החשיפה הגופנית היא באמת עניינם הפרטי של אנשים. מדוע שלמדיה יהיה אינטרס להפוך בגדים חושפניים לאופנתיים?
 
למעלה