מכתב פרידה של מנכ"ל אלעל
ללקוחות הנוסע המתמיד בימים אלה, לאחר שלוש שנים, אני מסיים את תפקידי כמנכ"ל אל על. תמיד ראיתי אתכם שותפים ולכן מצאתי לנכון להודות ולכתוב לכם כמה מילות פרידה. הגעתי לאל על לאחר שנים של ניהול בסקטור העסקי הפרטי. אל על הייתה אז חברה ממשלתית בעיצומו של המשבר הקשה ביותר שידעה בתולדותיה, כשעצם קיומה היה מוטל בספק. יחד עם היו"ר של אל על באותה תקופה מר מיכאל לוי ולאחר מכן מר יאיר שמיר, ויחד עם כל צוות המנהלים והעובדים ראינו בניהול המוביל הלאומי של ישראל שליחות ולא עוד "ג'וב". עתה אני מעביר את החברה כשהיא מסיימת שלוש שנים של שיפור בתוצאות העסקיות ורווח שיא עד כה בשנת 2004. עשינו זאת בשנים הקשות ביותר למשק התעופה בישראל ובעולם, ללא עזרה כלשהי מצד המדינה וכשחברות תעופה רבות בעולם נמצאות בפשיטת רגל. זה לא היה יכול להתבצע ללא האמון שלכם בנו דבר שבא לידי ביטוי בראש ובראשונה בגידול המתמיד. בחלק השוק של אל על. על כך תודתי לכם. במהלך התקופה עשינו מאמץ לשפר את השירות, את לוח הטיסות של החברה ואת אמינותו-לגרום לכם להרגיש איתנו יותר ויותר "הכי בבית בעולם". בחלק מהדברים הצלחנו ובחלק לא. עם רבים מכם היה לי קשר. לפעמים זה היה בבקר מוקדם בשדה התעופה או בחצות הלילה, ולפעמים בשיחת טלפון או במכתב, לעיתים קיבלתי עצה וביקורת ולעיתים גם תודה. על אלה וגם על אלה אני מודה. עשינו צעד משמעותי קדימה בהפיכת אל על לחברה עסקית עם מוצר ושירות תחרותי, אך העבודה עדיין רבה. אין לי ספק שלצוות של אל על בראשות היו"ר פרופ' איזי בורוביץ והמנכ"ל הנכנס חיים רומנו יש את הרצון והיכולת להצעיד את החברה קדימה. אני מאחל להם הצלחה. אני מאחל להם, לכם וגם לי שהשרות אותו אני אקבל בעתיד כנוסע יהיה טוב עוד. יותר מזה שקיבלתם עד כה. מעתה אני מקווה לפגוש אתכם כשכנים נוסעים על מושבי אל על. אני בטוח שגם הלאה בעתיד נמשיך להתרגש, לפחות מעט, בכל פעם שנראה את הזנב של מטוס אל על נוחת וממריא. מכל פינה ומקום בעולם. שלכם בתודה עמוס שפירא
ללקוחות הנוסע המתמיד בימים אלה, לאחר שלוש שנים, אני מסיים את תפקידי כמנכ"ל אל על. תמיד ראיתי אתכם שותפים ולכן מצאתי לנכון להודות ולכתוב לכם כמה מילות פרידה. הגעתי לאל על לאחר שנים של ניהול בסקטור העסקי הפרטי. אל על הייתה אז חברה ממשלתית בעיצומו של המשבר הקשה ביותר שידעה בתולדותיה, כשעצם קיומה היה מוטל בספק. יחד עם היו"ר של אל על באותה תקופה מר מיכאל לוי ולאחר מכן מר יאיר שמיר, ויחד עם כל צוות המנהלים והעובדים ראינו בניהול המוביל הלאומי של ישראל שליחות ולא עוד "ג'וב". עתה אני מעביר את החברה כשהיא מסיימת שלוש שנים של שיפור בתוצאות העסקיות ורווח שיא עד כה בשנת 2004. עשינו זאת בשנים הקשות ביותר למשק התעופה בישראל ובעולם, ללא עזרה כלשהי מצד המדינה וכשחברות תעופה רבות בעולם נמצאות בפשיטת רגל. זה לא היה יכול להתבצע ללא האמון שלכם בנו דבר שבא לידי ביטוי בראש ובראשונה בגידול המתמיד. בחלק השוק של אל על. על כך תודתי לכם. במהלך התקופה עשינו מאמץ לשפר את השירות, את לוח הטיסות של החברה ואת אמינותו-לגרום לכם להרגיש איתנו יותר ויותר "הכי בבית בעולם". בחלק מהדברים הצלחנו ובחלק לא. עם רבים מכם היה לי קשר. לפעמים זה היה בבקר מוקדם בשדה התעופה או בחצות הלילה, ולפעמים בשיחת טלפון או במכתב, לעיתים קיבלתי עצה וביקורת ולעיתים גם תודה. על אלה וגם על אלה אני מודה. עשינו צעד משמעותי קדימה בהפיכת אל על לחברה עסקית עם מוצר ושירות תחרותי, אך העבודה עדיין רבה. אין לי ספק שלצוות של אל על בראשות היו"ר פרופ' איזי בורוביץ והמנכ"ל הנכנס חיים רומנו יש את הרצון והיכולת להצעיד את החברה קדימה. אני מאחל להם הצלחה. אני מאחל להם, לכם וגם לי שהשרות אותו אני אקבל בעתיד כנוסע יהיה טוב עוד. יותר מזה שקיבלתם עד כה. מעתה אני מקווה לפגוש אתכם כשכנים נוסעים על מושבי אל על. אני בטוח שגם הלאה בעתיד נמשיך להתרגש, לפחות מעט, בכל פעם שנראה את הזנב של מטוס אל על נוחת וממריא. מכל פינה ומקום בעולם. שלכם בתודה עמוס שפירא