מלונדון זה באמת נראהאחרת?

  • פותח הנושא ai27
  • פורסם בתאריך
התח"ץ תמיד נראה טוב יותר למי שמתגורר במלון במכרז העיר, ומקבל שירותי אוטובוסים ורכבות ענפים למוקדי העניין הראשיים בעיר. המצב שונה למי שבוחר לגור בפרברי שינה מנותקים מרשת הכבישים העירונית, נאלץ להשתמש בשירותים של מספר מצומצם של קווים (אם בכלל), שהתחנה נמצאת במרחק גדול מביתו, על כביש עורקי לא ידידותי להולכי רגל, והקווים עצמם לא תדירים ולא אמינים.
 
דווקא בעיר יבנה (הבת שלי מתגוררת שם) יש כיום רשת ענפה של תחבצ -שני תחנות רכבת,תחנה מרכזית צמודה,חניון ענק,רשת קווים פנימיים ובינעירוניים
הצרה היא ששנים היתה תחבצ זוועה והתושבים התרגלו לרכב הפרטי.כיום קשה לשנות הרגלים
 
כתיירים תמיד מסתכלים על דברים בצורה חיובית יותר. יש גם הטעיה מובנת כי כתייר מראש בוחרים את המקומות שיש בהם נגישות טובה לאמצעי תחבורה.
גם לתזמון של הביקור יש חשיבות, תייר שיגיע לארץ בשנה רגילה, בשבועיים האחרונים של אוגוסט לא יחווה עומסים גדולים כי חצי מדינה נמצאת בחו''ל. בנסיעות לצורכי פניי תמיד לוקחים בחשבון לו''ז פחות עמוס ולא רואים את הבעיות הקטנות שנוסעים קבועים שצריכים להגיע בזמן לעבודה או לימודים שמים לב אליהן.

ובכל זאת אם לדבר על החיובי, מספר דברים שלדעתי בארץ באמת יותר טובים מהרבה מקומות אחרים
אוטובוסים
הדגמים שנמצאים בשימוש כמעט בכל החברות הם חדשים, לא נדיר לראות באירופה, כולל במדינות המפותחות מאוד אוטובוסים שכבר מזמן יצאו משירות בארץ (אם כי לרב הן במצב תחזוקה טוב מאוד)
שימוש נרחב בטכנולוגיה, בין אם זה נתוני זמן אמת בתחנות או אפליקציות וגם אמצעי תשלום. בהרבה מקומות באירופה לא יודעים מה זה נתוני זמן אמת להגעת אוטובוס.
רכבות
עבור התייר הרשת מאוד קלה להבנה כי היא מבוססת על מספר קווים עורקיים ומהם יש מספר קטן של הסתעפויות אז קל לקבל תמונת מצב ויזואלית של הרשת
הקרונות כולם חדשים עם ישיבה נוחה ביחס לזמן הנסיעה, אבל יש מה לשפר בניקיון החלונות
 
למעלה