מלחמת הכוכבים - השלמת ידע חסר

MonicaF

New member
מלחמת הכוכבים - השלמת ידע חסר

לקראת הצפייה מחר במלחמת הכוכבים בקולנוע, אני מנסה להשלים את ידע שחסר לי, ז"א לקרוא ו/או בתקצירים של הסרטים שהיו.
ראיתי את הסרט הראשון שוב, אז הוא טרי בזכרוני.
קראתי תקציר (תקציר די ארוך ומושקע) של הסרט השני (לפי סדר הופעה בקולנוע) ויש לי את הידע, אבל חסרות לי התמונות, חסר לי משהו ויזואלי.
שאר הסרטים לא ראיתי (אולי קטעים פה ושם) ואין מצב שאספיק עד מחר בערב לראות הכל.

צפיתי בתקציר של כמה דקות של כל הסרטים והוא היה מאד מתסכל, מהיר מדי ולא הבנתי כלום. אולי התקציר המתסכל הזה נועד למי שראה כבר את הסרטים וזקוק לריענון.

אשמח להמלצות לתקצירים, עדיף עם תמונות ו/או קליפים.
 

מיכאל ג

New member
לדעתי אין טעם

אם את כבר מכירה באופן כללי את הדמויות - לוק, לאיה, האן, צ'ואי (אני מניח שב"הסרט הראשון" את מתכוונת ל"מלחמת הכוכבים: תקווה חדשה" ולא ל"פרק אחד - אימת הפאנטום)- כמעט כל מה שאת צריכה לדעת זה שבסוף הסרט השלישי הטובים מנצחים את האימפריה. סה"כ עברו שלושים שנה מסוף הטרילוגיה המקורית ועד ימי הסרט החדש, אז הפרטים הספציפיים של מה שקרה אז לא ממש משנים. מעבר לזה יש כמה ספוילרים ספציפיים שצריך לדעת שאת בטח כבר יודעת, אבל ליתר בטחון אזכיר אותם למטה אחרי כוכביות.
אחרי הסרט, תראי את הסרטים הנוספים (האימפריה מכה שנית, שובו של הג'דיי) בנינוחות ובלי לקרוא תקצירים שיהרסו לך את המתח.
*
*
*
*
לוק הוא הבן של דארת' ויידר (דהההה). ויידר עצמו מת, וכנ"ל הקיסר.
הנסיכה לאיה היא אחותו התאומה (לא זהה כמובן) של לוק, וככל הנראה גם לה יש יכולות "כוח" מסוימות.
ליאה והאן סולו מסיימים את הטרילוגיה כזוג רומנטי.
 

MonicaF

New member
תודה

בינתיים קוראת כאן:
http://starwars.wikia.com/
סיכומים של העלילות, לפי סדר הופעה בקולנוע. מדי פעם אני טועמת וידאו קליפים קצרים ביוטיוב.
בקצב הזה, אגיע להקרנה מחר עם ידע לא רע.
אגב, לא ידעתי שהסרט החדש הוא המשך כרונולוגי, ז"א ממשיך את הזמן שהופסק אחרי הסרט השלישי (שובו של הג'דיי).

בהזדמנות זאת אני מגלה כמה הסרטים הללו השפיעו על תעשיית סרטי המד"ב.
Oola מזכירה לי מאד את Maiwenn מהסרט האלמנט החמישי, Jabba כל כך מזכיר חלק מהיצורים בשר הטבעות ואף את החייזרים המשוררים במדריך הטרמפיסט לגלקסיה, ובטח יש עוד שאיני זוכרת עכשיו.
כל כך שמחתי לראות בסרט הראשון (התקווה) את השחקן שגילם את דוקטור הו בסרט שלא מהקאנון, על פלישת הדאלקים, והכוונה לפיטר קושינג.
בקיצור: כייף לעבור על הכל עם טעימות ויזואליות פה ושם.
 

Y. Welis

New member
יש היכנשהו קומיקס שמראה את השפעת 'הקיסר האל' של הרברט על

ג'אבה -
http://40.media.tumblr.com/050199d0d1f9b0405f761cd0fac4a5b4/tumblr_mpc876iEJe1rl43rro2_500.jpg
&nbsp
ועוד 15 נקודות -
http://40.media.tumblr.com/554eb080002583bd3aeb7de3c576bad1/tumblr_mpc876iEJe1rl43rro1_1280.png
&nbsp
אגב קושינג - הגיבורה ב'קרימזון פיק' של דל טורו (האחרון שלו) נקראת כך... מחווה לשחקן (מוותיקי סרטי האימה 'האמר'). אפשר לבדוק, אם לא מצפים להרבה.
&nbsp
 

Y. Welis

New member
הביקורת של פישלר (שבד"כ מצויין) מחמיצה את אלמנט האפוס

שבהיסטוריה האנושית תמיד היה לו מקום מרכזי ומשיכה בלתי מוסברת (בכל התרבויות; גילוי של קמפבל ואחרים).
הסרט הראשון היה אפוס נקי ומזוקק, ועל כן הצלחתו הנמשכת והשובל הארוך וכניסתו לתרבות המודרנית כמיתולוגיה חדשה.

********************
הביקורת של רווה (אחד ממבקרי הקולנוע ה'מוסדיים' הבודדים בארץ שמתייחס למד"ב בחיוב) משווה בין 2 הטרילוגיות ותוהה אם התגובה לשניה (החדשה) אינה דומה לתגובת הדור הישן (ה'היפים') לראשונה - 'ופתאום אני מבין שב'אימת הפנטום' הדור שלי התחיל לקלל את לוקאס בדיוק כמו שהדור שקדם לנו קילל אותו כבר ב'מלחמת הכוכבים'.'
וכן - 'אולי זה לא ג'ורג' לוקאס שהשתנה אלא אנחנו שהשתנינו? הרי באנו ל'מלחמת הכוכבים' הראשון בגלל החוויה, לא רק בגלל הסיפור. ומהסרט השני, אנחנו מתמקדים אך ורק בסיפור. במילים אחרות: הבעיה היא בנו.'

ובכן: הסיפור הוא החוויה. ונפלא ממני איך רווה שמתמצא בקולנוע, לא מודע למשוואה הזו (כי היו סרטים ללא אפקטים שהצליחו, בהיסטוריה של הקולנוע, למיטב זיכרוני).

על 'היפים' ששנאו את הטרילוגיה הראשונה - לא שמעתי; רק על אקדמאים ליבראלים שטענו שלוקאס הוא שנתן את הרעיון לנשיא רייגן לפרוייקט ההגנה החללית 'מלחמת הכוכבים'... (זה אמיתי - מודפס וכרוך ועם חותמת של הוצאה אוניברסיטאית, בספריה האוניברסיטאית של קמפוס הר הצופים).

רווה לא קרא די חומרים בנושא (למשל ספריהם של רינצלר וקמינסקי על לוקאס והסרטים; קמינסקי במיוחד הדגים שהבעיות בטרילוגיה החדשה נבעו מאילוצי זמן שמנעו פיתוח סיפורי), אבל יותר מכך לא מודע לסטנדרטים של כתיבת תסריט אפקטיבי, שלוקאס סטה מהם באופן בוטה באותה טרילוגיה (כמו שהדגים יפה 'מיסטר פלינקט' מ-RED MEDIA), כי הם הסיבה העיקרית לחולשתה, אם נתעלם לרגע משאלת הליהוק או הבימוי, שכבדות בפני עצמן.

מה שמתקשר לסיבה שלדעת רווה לוקאס יצר את הטרילוגיה השניה -
'....נדמה אפילו שההערצה העצומה הביכה אותו, ואני מעז לומר, אפילו העליבה אותו. אין דימוי טוב יותר לאל שברא את עולמו, ואז העלים את עצמו ממנו, כשהוא משאיר אותנו לשבור איתו את הראש לבד. לכן, כל תכליתה של הטרילוגיה השנייה הייתה, כפי שאני רואה את זה, להחזיר ללוקאס את השליטה במושכות של העולם שהוא ברא....'

ההערצה לא 'העליבה' את לוקאס: אין אדם שיעלב מהערצה, אלא אם הוא פסיכופט.
הערצה יוצרת זחיחות (כמו שניתן לראות מדוגמאות רבות בכל תחום), או כמו שנהוג לומר - האיש מתחיל להאמין במה שכותבים עליו.
וכאשר כותבים שהוא גאון, הוא אכן מאמין בזה ומשכתב את העבר (למשל כשהוא טוען שהוא כתב טרילוגיה מוכנה מראש - מה שרינצלר הפריך עוד ב-2004) וחושב שהוא לבדו יהיה מסוגל לעשות הכל, בלי צוות מסייע כמו שהיה לו בטרילוגיה הראשונה, כמו תסריטאי גאון (קאסדן, שמצער שרווה לא מודע ליכולות שלו ב'ג'די', שנראה לו החלש שבסרטי הטרילוגיה המקורית), או במאי מוכשר (קירשנר) ואנשי אפקטים יצירתיים (אדלונד ושות'), שעובדים באופן עצמאי כמעט, כמו שהיה בטרילוגיה המקורית (אפילו הבמאי של ה'ג'די', מרקנד, היה אחראי על העריכה הראשונית של הסרט, לפני שלוקאס קבע סופית מה ישאר).

חייב לומר שמרווה ציפיתי ליותר היכרות... אבל לפחות חלק מתחושותיו האינטואטיביות היו נכונות -
'המשכנו בין סרט לסרט לספר לעצמנו את הסיפור בראש. המצאנו לנו נרטיבים על האופן שבו לוק וליה הופרדו, ועל מה שדחף את אנאקין סקייווקר להפוך לדארת ויידר; וכשלוקאס בא וסיפר לנו את גרסתו, כולנו פלטנו אנחת אכזבה קולקטיבית'.

טולקין קרא לזה 'מגדלים רחוקים באופק על רקע השקיעה', או בשפה פחות יפה - אומנות טובה מגייסת את הדמיון להשלים את החסר; וכאשר לוקאס בא להסביר את מה שהדמיון השלים טוב יותר, הוא כשל - וזה היה כישלון ידוע מראש.
 

Y. Welis

New member
גיגול פשוט - שם הסרט + watch online. לא חסרים היום מקורות

ויש גם הבדלי גירסאות...
&nbsp
אבל מצער שאת הסרט השני (האימפריה) לא ראית יותר - הטוב שבסידרה.
 

Y. Welis

New member
אגב הסרט שרווה הזכיר - גם קיים ברשת

The People vs. George Lucas. לגגל עם WATCH.
יהיה גם המשך - מתישהו בשנה הקרובה.

+ הבמאי מתארח אצל 'רד לטרז מדיה' שהזכרתי - https://www.youtube.com/watch?v=JU30obwiqvA

די מזכיר לי סרט מ-05' על מעריצי שרה"ט - Ringers: Lord of the Fans.
אבל הוא נעשה לפני ה'הוביט'... מן הסתם נדרש רימייק.

+ היה גם ספר - Star Wars on Trial, שבו דיוויד ברין ועוד כמה התווכחו על החשיבות של הסרטים (וה-EU) ואם הם באמת מד"ב. לא הכל שם ברמה, אבל יש קטעים טובים.
 

Y. Welis

New member
+ ברין מתראיין בסרט הנ"ל, אבל לא נשמע ביקורתי במיוחד...

וזה מוזר.
&nbsp
אבחנה אחת טובה - מדוע לוקאס הכניס את השינויים ביציאה מחדש של הטרילוגיה המקורית ב-97'? כי הוא היה יכול לדרוש הסכמי תשלום חדשים וזיכיונות עליהם, בתנאים נוחים יותר לו. הכל כסף...
&nbsp
כמה וכמה מהמרואיינים אומרים דברים דומים למה שכתבתי לעיל: שלוקאס הסתחרר מההצלחה, שכח את רוח שיתוף-הפעולה שהיתה מאחורי הצלחת הטרילוגיה המקורית, והחליט לעשות הכל בעצמו.
&nbsp
יש כמה אבחנות נאות, כולל פאשלות קונטיניואיטי שגם מליון דולר לא תיקנו... (ודבר מאוד מרכזי שהזכרתי בראש הרשימה בפורום SW זצ"ל - היעדר השתקפות אורות הלייטסייברים ממשטחי המתכת או אפילו הבגדים והעור של הלוחמים: זה תוקן ובגדול בסרט החדש, ה-7. הצבעים מאירים כמו לדים זוהרים. JJ קלט אותי).
 
למעלה