"מלמעלה למטה" בזיכרון

chepupu

New member
"מלמעלה למטה" בזיכרון

מישהו יכול להזכיר לי את משמעות המונח כי מדברים עליו בספר כאילו הסבירו אותו כבר אבל אני לא מצליחה למצוא איפה בפרק זה מוסבר...
 

leMon sQueezer

New member
יכול להיות

הסבר של עיבוד טופ-דאון (מלמעלה למטה) שמופיעה בפרק על למידה: "התופס משלב את אמונותיו הקודמות בנוגע לקשר האסוציאטיבי עם הקלט האוביקטיבי ויוצר הערכה סופית של קשר זה." לפי מה שאני הבנתי הכוונה היא לעיבוד משולב של טופ=קוגניציות עם הדאון=מציאות. תקנו אותי אם אני טועה.
 

leiti7

New member
top down and bottom up

תהליכי bottom up - הינם תהליכי עיבוד שבהם האדם מקבל קלט מהסביבה, ולאחר קבלת הקלט מעבד אותו לכדי דבר בעל משמעות. למשל, האדם רואה שלושה קווים המחוברים בקצוותיהם, בזווית של 60 מעלות, ולאחר קליטת המידע מהסביבה, המידע מועבר לעיבוד קוגניטיבי גבוה שבו נוצרת ההבנה כי מדובר במשולש (שווה צלעות, במקרה זה). לעומת זאת, תהליכי top-down- הינם תהליכים שבהם האדם משלב את תפיסותיו, זיכרונותיו, אמונותיו וכדומה בתפיסת המידע הסביבתי. למשל, אדם הרואה ממרחק כתם קטן שחור על הקיר ומיישם על כתם זה את תפיסותיו כך שחושב שמדובר על זבוב שתלוי על הקיר. כשיתקרב לכתם, יבין כי מדובר במסמר על הקיר. הטעייה זו נוצרה עקב החלת התפיסות של האדם על המידע שקיים מבחוץ, מבלי שמידע זה אכן נקלט בחושים באופן מלא. דוגמא אחרת היא מצב שבו האדם רואה ממרחק משהו זז בבית, מבלי שיכול לראות את האובייקט. עם זאת, מאחר והאדם יודע שיש לו חתול בבית, הוא מזהה את האובייקט הזז כחתול, למרות שאינו יכול באמת לקלוט את המידע הזה בחושיו בשל המרחק הרב בינו לבין החתול. איתמר
 
אם אני לא טועה...

אם אני לא טועה- ההפניה בספר היא לפרק אחר שלא נמצא בחומר למבחן. לפי זה- לא צריך את המונח הזה.
 
למעלה