מלתונין וחומצות אמינו

abashelo

New member
מלתונין וחומצות אמינו

היי מישהו יודע היכן ניתן למצוא מלתונין כדי לתת לילד ומהן הכמויות המומלצות? אותה שאלה לגבי חומצות אמינו תודה
 
על סמך מה לתסף בזה?

תיסוף יתר של חומצות אמיניות מסויימות בהחלט עשוי לגרום גם נזק.
 
מלאתונין- דרך מני בניופארם

אני נותנת לך את הטלפון של מני, הרוקח האחראי על הזמנות וייבוא של רשת ניופארם.03- 9235140 אם אינני טועה, הם הראשונים שייבאו לכאן את המלטונין ויש להם לא מעט מידע עליו. מני אומר שמהנסיון והידע שלהם, אין תמיד קשר למשקל הגוף של הילד, וכל אחד מגיב אחרת. אני יודעת שהם מדברים על 3-4-5 מ"ג ליום. הם שולחים לניופארם הקרוב אליכם, את התרופה, לאחר ששלחתם לו בפקס מרשם. אפשר לקחת מרשם מרופאת הילדים. לרוב לוקח כמה ימים, עד שבועיים, כדי לשנות את השעון הביולוגי של הילד. משתמשים במוצר, גם להפרעות שינה באמצע הלילה וגם לקושי בהרדמות. המינון מאד שונה בין ילד לילד וכדאי להתייעץ, אך בכל מקרה, לפעם הראשונה , צריכים מרשם רופא. בהמשך משתמשים באותו המרשם. אצלם גם השגתי את המלח מגנזיום סולפט במינון גבוה- הרלוונטי לילדי PDD עם בעיות תחושה, ספיגה ו/ או פירוק רעלים. גם הוא עוזר להשכבה יעילה יותר ומנמיך את קצב הפעילות של הילדים. ולגבי חומצות אמינו- קיבלתי פרטים על syner protein שהוא מוצר, עשיר בחומצות אמינו, על בסיס סויה, הנמכר בחיפה אצל משה פודר 04-8672893. ביקשתי מתמי ורז מידע נוסף על התוסף הזה- אך טרם קיבלתי שום תשובה. אני נוטה להיזהר יותר לפני שאני קונה. אגב, מה הסיכונים בחומצות אמינו??? אנחנו חיפשנו טריפטופאן, ללא חלב ויש אותו בשפע כאן. תמי, מה תגובתך לסיינר פרוטאין- האם שמעת או קראת עליו? היות והחבר'ה שלי כמעט לא אוכלים חלבון, אנחנו מחפשים מקור נוסף. תודה תודה.
 
תשובה זמנית קצרה

לא שמעתי על סיינר פרוטאין, אשתדל לעשות מחקר כשאוכל. כרגע אנחנו בהכנות תזזיתיות למעבר (את מכירה את זה...) אז סליחה על איטיות התגובה. כללית: לדעתנו, סויה היא רעל. החסרונות בצריכתה מרובים על היתרונות. במגזין mothering לפני כמה חודשים הייתה כתבה שלילית ארוכה, ואמיצה מאוד לדעתי, על סויה (קהל היעד שלהם הוא אימהות מיניקות - שאינן נותנות חיסונים - שעושות חינוך בבית - ושאוכלות הכול צמחוני ואורגני. הם קיבלו על הראש על כתבה הזו...). ספציפית לגבי ילדינו - סויה היא אלרגן חזק, יש בה חומר המחקה הורמונים נשיים ופוגע בפעולת התירואיד, ופרוטאין הסויה דומה מאוד בהרכבו לגלוטן וקסאין ועלול לגרום לאותן תגובות. אני ממליצה יותר על חלב עיזים. אגב, בביקורנו האחרון אצל ד"ר ברדסטריט (אתמול) גם הוא המליץ על חלב עיזים ולימד אותי איך להכין ממנו יוגורט. ידוע לי שיש קרם טריפטופן ווטרינרי, וויליס מזכיר אותו כמקור אפשרי. חיפשתי כרגע בגוגל וראיתי שיש קפסולות טריפטופן למכירה בארה"ב. מעניין, זה חדש לי. תלמה, אם תצייני אילו חומצות אמינו יש במוצרים שאת שוקלת לתת, אוכל להגיב ביתר פירוט. כפי שכבר ציינתי לא כל חומצת אמינו כדאי לתסף.
 
מינון מלטונין, חומצות אמינו וסטייק

3-6 מיליגרם היא כמות גדולה יחסית. אנחנו נתנו כבר כמויות כאלה, אבל בפירוש אפשר להתחיל עם פחות. אני הייתי מתחילה עם מיליגרם אחד ומגדילה בהתאם לצורך. השמרנים אומרים עד 3 מ"ג, הפחות שמרנים מתירים עד 6 מ"ג. רז איש גדול, ו-3 מ"ג מטשטשים אותו לשבוע ימים. צריך לזכור שיש אנשים המפתחים סיבולת למלטונין והוא מפסיק להשפיע עליהם. לכן מומלץ לתת חמישה ימים ולהפסיק יומיים, ולחלופין לתת שבועיים ואז להפסיק לשבוע (האמת, האלטרנטיבה הראשונה נראית לי טובה יותר, אבל מעולם לא ניסיתי אותה). אנחנו ראינו תופעות שונות עם מלטונין בתקופות שונות. יחסי הגומלין בין מלטונים לנוירוטרנסמיטורים אחרים אינם לגמרי ברורים, אבל מה שידוע הוא שזה האנטי אוקסידנט הכי חזק בגוף, מעל ומעבר לכל דבר אחר. בתקופות שונות ראינו תוצאות טובות שכללו גם שיפור אדיר בקשר עין ושינה לאורך הלילה, ולחלופין תוצאות גרועות (ישנוני, עצבני מאוד, מגיב פחות). הערה אחרונה: המלטונין לא יעבוד או יעבוד הרבה פחות טוב אם משאירים את האור בבית או בחדר של הילד. חשוב מאוד לא רק שהחדר יהיה כמה שיותר חשוך, אלא גם שלא יסתנן אליו אור במשך הלילה (במידת האפשר). לילדים שאספקת המלטונין שלהם בעייתית, גם חמש דקות של אור עלולות להוריד את אספקת המלטונין במידה שתספיק להעיר את הילד, והופ החגיגה מתחילה... לגבי חומצות אמינו: זה שם כללי לקבוצה ענקית. יש רשימה ארוכה שלהן, ולא כולן מומלצות... אתה יכול לפרט לאילו הכוונה? רז מוסיף: הדרך הכי טובה לקבל חומצות אמינו היא סטייק עסיסי. אם לילד יש בעיות עיכול (ולרוב הילדים שלנו יש), תן לו אנזימים.
 

ריקי 04

New member
הי תמי, בתור אישתו של abashelo

אין לנו מושג אילו חומצות אמינו חסרות לבן שלנו. היינו איתו לפני כמה ימים אצל רופא/רב בבני ברק שדני רון לקח אותנו אליו. הרעיון היה לבדוק תרופות הומאופטיות לא על הילד (כי כשאנחנו טועים - אנחנו כל פעם דופקים לו תקופה...). בכל מקרה לאותו רופא/רב יש מכשיר ביו-טק (אבוי לבושה - אני בטח טועה בשם, פשוט לא מצליחה לזכור) והוא עשה לו גם איזו סריקה על הכל (עם אלקטרודות, תוכנת מחשב, לא מבינה את העניין אבל לא מדובר בעבודת אלילים זה בטוח). בכל מקרה הוא אמר לנו שחסר לו מלטונין, אני לא החשבתי את הילד כעם בעיות שינה, כי הוא אומנם מתעורר איזה 5-8 פעמים בלילה, אבל אנחנו מחזירים לו את השמיכה והוא נרדם מיד. מצד שני - חוסר במלטונין/שינה לא מסודרת גורמים לבעיות קשב וריכוז ואלו הן הבעיות שעליהן אנחנו מנסים להתגבר - אז ננסה. לטענת אותו רב בארה"ב מוכרים מלטונים בסופר, בעלי על המטוס (ענייני עבודה וסתם צירוף מקרים בעיתוי) אז הוא ינסה לקנות. כנ"ל חומצות אמינו - זו היתה הטענה, כך שאנחנו לא יודעים אילו. זה הגיוני כי הילד מסכים לאכול רק שניצל (רופאת הילדים שלנו טוענת שזה לא נחשב בשר. אמא צמחונית - כנראה שכשלתי בתחום), וגם על החביתות הולכים פה קרבות (ואני זוכה להצלחה מאד חלקית - לפעמים). בכל מקרה, נתתי לאותו רב הרבה מההיסטוריה הרפואית של הבן שלנו, ומגוון הבעיות... אנחנו גם אסמטיים (ככה גילינו שבריקלין עושה פלאות לתקשורת...). דבר אחד שכחתי - את בעיות העור ברגליים (עור יבש: אטופיק דרמטיטיס ומדי תקופה יש לנו פטריות... כתמים אדומים מהקרסול עד התוסיק) והוא שאל אותנו בסריקה, אם יש לנו בעיות עם העור. ככה שבהחלט יש בבדיקה הזו משהו (לבש מכנסיים ארוכים - איאפשר היה לראות). שורה תחתונה, מכירים איזה חומצות אמינו שבכל זאת יהיו טובות, למכירה בארה"ב לקהל הרחב? תודה, אישתו.
 

ריקי 04

New member
וכמובן - המון ברכות למעבר

שיהיה המון בהצלחה
 
תשובה קצרה

יש מוצר שנקרא "Platinum Plus". ניתן להזמינו ב-www.supernutrient.com . הורים מקבוצת הסביבה ואוטיזם שהשתמשו בו דיווחו על תוצאות טובות עד מופלאות. המוצר מכיל יותר מעשר חומצות אמינו שונות ואמור לתמוך בפעולת הכבד, שהיא כידוע בעייתית אצל ילדינו. באופן אישי, אני לא משתגעת על מולטי-תוספים. קנינו את המוצר אבל מעולם לא השתמשנו בו. יש בהחלט אפשרות שהילד מגיב לא טוב לאחד החומרים הכלולים שם, ואז אין מושג מה עזר ומה הזיק. יותם, למשל, מגיב רע ל-taurine, שמומלץ לכל ילד אוטיסט (ד"ר ברגר המליץ עליו לבעיות שינה). Methionin עוזר לכמחצית מהילדים. לגבי l-Phenylalanine יש דעות לכאן ולכאן, וגם לגבי l-glutamin. כשיהיה לי יותר זמן אני אעשה קצת יותר מחקר בנושא, אבל זה עלול לקחת כמה שבועות.
 
למעלה