כמה הערות והארות על כרטיסי ביקור
בתור מעצבת אני יכולה לתת לך כמה עיצות כלליות (כיוון שלא פירטת מהו סוג העסק שלך). במידה והחלטת ללכת לאדם מקצועי שייעצב עבורך כרטיס - השתמשי בנקודות הבאות כדי להסביר מה את רוצה. מראה הכרטיס צריך להיות מותאם לאופי העסק. למשל - אם את עורכת דין, צריך הכרטיס להיות בעל מראה נקי, פשוט ומכובד. לחלופין - אם את למשל מעצבת אופנה צריך הכרטיס להעביר תחושת "שיק", עכשוויות ודינמיות. הכל בהתאם לאיך את רואה את העסק שלך. איך משיגים מראה כרטיס כזה? יש כמה אלמנטיםשרצוי לזכור: 1. פונט (או בעברית - גופן) - צריך להיות מאד קריא ופשוט. אל תשכחי שאם את מוסיפה פונטים באנגלית בשביל האתר או האימייל שלך, צריך שהפונטים יהיו תואמים במראה שלהם. פונטים "מכובדים" הם כאלו המזכירים לנו פונטים הקיימים בספרי קריאה (כמו נרקיסים אן TIMES). פונטים צעירים יותר הם כאלו המופיעים הרבה באינטרנט כמו TAHOMA, אריאל וכו'. העיקר הוא לבחור סוג ולדבוק בו. לא רצוי להעמיס את הכרטיס בסוגים רבים ושונים של פונטים. 2. צבע - רוב בתי הדפוס ייגבו ממך מחיר לפי כמות הצבעים בכרטיס. ניתן להגיע לתוצאות יפות גם עם צבע אחד או שניים. לא חייבים להעמיס בצבע (ובכסף)! בחירת הצבע צריכה להתאים ללוגו של העסק, ולהעביר גם היא מסר תואם. למשל: ירוק נעים לעיניים, מעביר מסר של ניקיון, רעננות וחדשנות. כחול הוא צבע קלאסי לעסקים מכובדים בתחומי כלכלה ומנע"ס, וכולי. אל תשכחי שבאפשרותך לבחור גם נייר בצבע מסויים - לבן הוא לא חובה. אבל על כך בסעיף הבא. 3. נייר - גם הוא, כמו הצבע מעביר מסר. אפשר נייר בעל מראה ממוחזר, נייר לבן נקי ואפילו פלסטיק שקוף! העיקר להעביר מסר נכון. רצוי לבחור נייר עבה ולא בעל מראה זול ודק שנוטה להתקפל ולהתקמט בקלות. כמו כן רצוי לזכור שהרבה אנשים כותבים על גב הכרטיס שלך פרטים נוספים. לכן, במידה ובחרת נייר מאד כהה או חומר פלסטי - את לא מאפשרת להם לעשות זאת. 4. כיוון הכרטיס - אנכי או אופקי. בתי עסק השייכים לתחומים "כבדים" יותר כמו ניהול חשבונות, משפטים ואקדמיה רצוי שיבחרו בסטנדרט האופקי. כרטיסים המודפסים אנכית מותאמים יותר לעסקים הרוצים להעביר מסר דינמי. 5. גודל - כרטיסי ביקור באים בגודל סטנדרטי. רצוי לא לחרוג מגודל זה. 6. קצת השקעה = רווח גדול - רצוי להשקיע מעט וללכת לאשת מקצוע שתעצב עבורך כרטיס שיתאים לצרכיך. הכרטיס בסופו של דבר הוא מה שהולך עם הלקוח הפוטנציאלי הביתה. זהו אחד מכלי השיווק הזמינים שלך. זה מה שהוא יראה כאשר הוא ירצה לדבר איתך וזה המסר שלך. היעזרי במישהו מיקצועי כדי להגיע לתוצאה טובה. זה לא מאד יקר ושווה את המחיר. מקווה שעזרתי מעט. בהצלחה.