ממצאים ארכיאולוגים

דוד1000

New member
ממצאים ארכיאולוגים

בס"ד ממצאים ארכיאולוגים הוצאת:ידיעות אחרונות ספרי חמד לרכישת הספר מאת:אדם זרטל עם נולד - מזבח הר עיבל וראשית ישראל מהו ישראל? כיצד נולד העם הזה לפני יותר משלושת אלפים שנה? מי היו משה ויהושע? היכן אירעו הרגעים הגדולים של הולדת העם? אמינותו של התנ"ך וראשית ישראל עומדים במרכזו של פולמוס מתסיס ומסעיר בארץ ובעולם. המחבר, אדם זרטל ואנשי צוותו, יצאו לפני יותר מעשרים שנה אל אזור בלתי ידוע-השומרון. בסקר הארכיאולוגי שערכו נתגלה אתר קטן ומזבח במרכזו, שחולל מהפכה בתפיסת ההיסטוריה של התנ"ך. כיצד קשור המזבח לראשית ישראל? איזו מהפכה הוא חולל? מדוע עוררה התגלית התנגדות בקרב חוקרים ואנשי מקרא רבים? בספרו עם נולד חושף המחבר את הסיפור כולו ומוליך אותנו בשבילי התגלית והדראמה המרתקת. בלשון ברורה, שאינה סוטה מן העובדות, בונה החוקר סיפור הרפתקאות אישי ומסכת חדשה של קשר בין המקרא לארכיאולוגיה. מאחר והתורה נוגעת בעמים, אישים ומקומות ידועים ומוכרים, חייבים היו להיות לה אסמכתאות ארכיאולוגיות. לצערנו, גיבורינו נולדו כמה חודשים לפני עידן הקולנוע, כך שלא נשאר שום סרט מהתקופה וחוץ מזה גם סרט ניתן להכחיש שהרי ישנם מאות סרטים מתקופת השואה ולמרות זאת מגמת ההכחשה נמשכת (מי שמתעקש תמיד יכול לשאול מספריית הוידאו את הסרט "עשרת הדברות" בכיכובו של צרלס הסטון). ובכל זאת הרי שבידינו אסמכתאות לכל תקופה המצוינת בתורה בין אם ממצאים התואמים את המסגרת הארכיאולוגית והתרבותית כללית של המזרח התיכון דרך שמות המופיעים בתנ''ך וכמו כן ממצאים התואמים בדיוק את המסורת היהודית. פשוטה של היסטוריה לפי אגדות שונות, הן במקורותינו והן במקורות זרים משתמע, כי אברהם אבינו היה הגאון האנושי שבכל הדורות. לפי חז"ל הוא חקר בענייני אלוהות כבר בגיל שלוש (נדרים ל"ב, ב: רמב"ם ע"ז פ"א,ה"ג: רמב"ן בראשית יא, כח') כל מלכי מזרח ומערב היו משכימים לפתחו לשמוע ממנו דברי חכמה (בבא בתרא ט"ז, ב': יומא כ"ח, ב') ובעיקר בענייני אסטרונומיה. ואמנם מספר פלביוס, כי אברהם אבינו לימד את חכמי מצרים את חכמת החשבון, המדידה ותכונות השמים. לפי עדותו בשם הקטאיוס (חי בתקופת אלכסנדר הגדול, היה היסטוריון וסופר נודע, כתב על ההיסטוריה המצרית, על שירי הומרוס וחיבר ספר "על היהודים" שנודע בשם "על אברהם". יש אומרים שכתב שני ספרים "על היהודים" ו"על אברהם"). הוא היה משכמו ומעלה. הוא הרבה לשבח את היהודים בכלל ואת אברהם בפרט. הקטאיוס אינו היחיד שכתב על אברהם אבינו. גם ההיסטוריון והתוכן הבבלי ברוסוס (חי במחצית הראשונה של המאה ה - 3 לפנה"ס), כותב עליו מבלי להזכיר את שמו: "ובדור העשירי אחרי המבול היה אצל הכשדים איש אחד צדיק וגדול ובקי בעניני שמים...". באותו נוסח כותב גם אבסביוס: "ובדור העשירי... וכדברי אחדים בדור השלושה עשר, נולד אברהם, שעלה על כל בני אדם באצילותו ובחכמתו והמציא גם את חכמת האסטרולוגיה וחכמת הכשדים" (אברהם שליט "קדמוניות היהודים" ח"ב. הערות לספר ראשון הערה 198). אמנם, ברוסוס שימש ככוהן לאליל בל (מראדך) בבבל, אך סיפוריו - פרט לאגדות אליליות כמובן - הם יותר אמיתיים משל כל סופר אחר שבתקופה העתיקה. הוא לא נמשך אחר סיפורים דמיוניים. דבריו מתאמתים מדי פעם על ידי מקורות אחרים המתגלים.
 

Go vern or

New member
האם כל החרדים נוכלים כמוך, ש.ב.?

מחקת ואני מציב מחדש: הספורים על אברהם הן שטויות. אין שום אשוש חוץ-מקראי לספור מקראי כלשהו שקדם למאה ה-10 לפנה"ס. בזאת מודים ארכאולוגים מקצועיים. פרופר´ זרטל עצמו מודה "אין לי הוכחה ליציאת מצרים" (קראו המאמר "הרצוג הוא כמעט קונצנזוס - מגיבים מרבית עמיתיו"). בצטוט אחר אשר נמחק ממאמר זה, טען "כל התפישה הזאת (התפישה המינימליסטית) נשענת לא על היש הארכיאולוגי אלא על האין, כלומר על העובדה שלא נמצאה שום הוכחה ארכיאולוגית לסיפור יציאת מצרים והכניסה לארץ, ושאין בכלל שום הוכחה ארכיאולוגית לסיפורי התנ"ך עד למסע המלך המצרי שישק לארץ-ישראל" האם אתה מבין מה פרוש מלים אלה "_אין_ לי הוכחה ליציאת מצרים" ? _אין_ הוא מתכוון לספר לנו כי אך הבוקר החזיק בהוכחה, אולם הניחה בהסח-דעת במקום כלשהו ואינו זוכר היכן. _אין_ הוא מתכוון לספר לנו שאין בכיס-מעילו, או במגרת שולחנו הוכחה, אולם ההוכחה (ממצא או תעודה התומכת בגרסת "שמות") מונחת למשמרת במחלקה לאגיפטולוגיה ב- British Museum וניתן לצפות בה בשעות הבקור לכל דכפין המשלשל לידי הקופאי(ת) את דמי הכניסה הנקובים. כארכיאולוג _מקצועי_ _המעודכן_ בנעשה בעולם בתחומי מקצועו, הוא אומר לנו ש_לא_ מוכר לחוקרים בענף שום ממצא או תעודה התומכים בגרסת "שמות". בנוסף, מסתבר כי זרטל, נוסף על היותו לא-מומחה למזבחות (ה"מזבח" שלו בעל חתך מלבני 7 על 9 מטרים, בתבנית מסופוטמית בעוד התאור המקראי מדבר על מזבח בעל חתך רבועי), הינו גם לא-מומחה לחרסים. "נתיב" התנועה ש"זיהה" אינו מוכר אף לאחד. הנה מה שאומר מאמר באתר הטכנולוגיה החנוכית, אשר רק הודות לך, נהיינו מודעים לעושר האינפורמציה שבו: "החדירה בצפון בקעת הירדן ושלושת השלבים של ההתנחלות הישראלית בכנען - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - על-פי הסיפור המקראי, נכנסו הישראלים לארץ המובטחת מול יריחו ושם החלו את מסע הכיבוש. כבר ראינו, שבתל יריחו לא נמצאה כלל עיר כנענית, שחומותיה היו עשויות ליפול מול חילות בני ישראל. הדבר מעלה מיד את השאלה, האם לא צריך לחפש גם מקומות אחרים, שדרכם יכלו הישראלים להיכנס לכנען. ואמנם, בתהליך הסקר בהר מנשה הוברר, כי אחד ממקומות הכניסה הראשיים של הישראלים היה דווקא בצפון בקעת הירדן - ולא בדרומה" (סוף צטוט) משמע, הקבוצות האתניות הללו חצו את הירדן בסביבות בית שאן, התישבו באזור גבעות ג´נין, ומשם משך הזמן נעו דרומה על גב ההר. לא תנועה ממזרח למערב כמו ש"זיהה" זרטל לבדו בבדידות, אלא חדירה ממזרח בצפון הבקעה, ותנועה איטית דרומה. לסכום זרטל הפגין כשרון שווה בזהוי מזבחות ובזהוי pottery trail. כשרון לא מוגזם... אה, ובל נשכח: הידעת כי אין שום אישוש למעשיות שקדמו למאה ה- 9/10 לפנה"ס? הידעת כי אף אחד ממלכי האזור לא שמע על שלמה, למרות שלטענת התנ"כ, נשא את בנותיהם לנשים? הידעת כי לא נמצא מעולם אבק זנב פסיק שריד מבית ראשון? הדבר היחיד שמנסים לשייך לבית ראשון הוא קשוט בצורת רמון בגבה 43 מ"מ ובקטר 21 מ"מ(!), נזוק, שנמצא בדוכן בשוק ולא בחפירות הר-הבית, וכתוב עליו "לבי. ...ה קדש כהנמ", אשר פוענח כ- "לבית יהוה קדש כהנמ" (אין בטחון בי מדובר במקדש בירושלים. אולי הכוונה למקדש מקומי של הידוע בצבור של אשרה). אפילו כתובית יהואש, אשר אילו אומתה, היתה האזכור החוץ-מקראי הראשון לבית ראשון, מסתמנת כמזויפת. קראו גם כאן: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/archive/viewmsg.asp?id=129&msgid=12272299 הידעת כי בעצם המאה ה- 8 לפנה"ס יוצרו בירושלים כדים עם כתוביות הקדשה לאשרה ולידוע בצבור שלה, יהוה? (לחפש the large pithoi came all from Jerusalem) הידעת כי ב- Susa (שושן) לא נמצאה אף תעודה המתארת את ארועי מגילת אסתר, והשמות אסתר ומרדכי דומים להחשיד לשמות האלילים הפרסיים אישתאר ומרדוך? ואנו מדברים על המאה ה- 5 לפנה"ס!!! אני יודע שאני שובר את לבכם, פאגאנים/עכו"מים/מסיונרים שלי, אולם, האמינו לי, ככל שתתפכחו מהר יותר - ייטב לכם. - - ג' העיקרים של הרמ"ג (ר' מוישל גובערנער): (א) ההזיה הנוירופסיכואלקטרוכימית לה משועבדים המאמינים לא נראתה מעולם מחוץ לספוג שבין אזניהם. (ב) אין שום אשוש חוץ-מקראי למעשיה מקראית כלשהי שקדמה למאה ה-10 לפנה"ס. (ג) ההזיה הנזכרת בסעיף (א), גם אם לטענת מאמיניה יודעת-כל - אינה מסבירה להם דבר...
 

דוד1000

New member
מי שרוצה לדעת מה שבאמת אומר

בס"ד פרופסור זרטל שהתקשר אליו טלפונית. הוא מוכן להסביר את הממצאים שמצא. אני דיברתי עם פרופסור זרטל . באופן כללי כל מי שרוצה לדעת תשובות לשאלות שלך בנושא המזבח יכול לקרוא על כך בספרו. [1] בספרו עם נולד (תל אביב 2000) מתואר בהרחבה כל תהליך הממצא על המכשלות המדעיות שהוצבו בפניו, וכן על המשמעויות האמוניות המתבקשות בעקבות הזיהוי. הוצאת:ידיעות אחרונות ספרי חמד לרכישת הספר מאת:אדם זרטל עם נולד - מזבח הר עיבל וראשית ישראל מהו ישראל? כיצד נולד העם הזה לפני יותר משלושת אלפים שנה? מי היו משה ויהושע? היכן אירעו הרגעים הגדולים של הולדת העם? אמינותו של התנ"ך וראשית ישראל עומדים במרכזו של פולמוס מתסיס ומסעיר בארץ ובעולם. המחבר, אדם זרטל ואנשי צוותו, יצאו לפני יותר מעשרים שנה אל אזור בלתי ידוע-השומרון. בסקר הארכיאולוגי שערכו נתגלה אתר קטן ומזבח במרכזו, שחולל מהפכה בתפיסת ההיסטוריה של התנ"ך. כיצד קשור המזבח לראשית ישראל? איזו מהפכה הוא חולל? מדוע עוררה התגלית התנגדות בקרב חוקרים ואנשי מקרא רבים? בספרו עם נולד חושף המחבר את הסיפור כולו ומוליך אותנו בשבילי התגלית והדראמה המרתקת. בלשון ברורה, שאינה סוטה מן העובדות, בונה החוקר סיפור הרפתקאות אישי ומסכת חדשה של קשר בין המקרא לארכיאולוגיה. טלפון של אדם זרטל 04-6374240 http://www.yediothsfarim.co.il/catalog1.asp?bID=3621378 http://www.biu.ac.il/JH/Parasha/kitabo/ben.html http://www.biu.ac.il/JH/Parasha/kitabo/pri.html#2
 

דוד1000

New member
גם אני מצטט אותו

גם אני מצטט אותו. מאת:אדם זרטל עם נולד - מזבח הר עיבל וראשית ישראל מהו ישראל? כיצד נולד העם הזה לפני יותר משלושת אלפים שנה? מי היו משה ויהושע? היכן אירעו הרגעים הגדולים של הולדת העם? אמינותו של התנ"ך וראשית ישראל עומדים במרכזו של פולמוס מתסיס ומסעיר בארץ ובעולם. המחבר, אדם זרטל ואנשי צוותו, יצאו לפני יותר מעשרים שנה אל אזור בלתי ידוע-השומרון. בסקר הארכיאולוגי שערכו נתגלה אתר קטן ומזבח במרכזו, שחולל מהפכה בתפיסת ההיסטוריה של התנ"ך. כיצד קשור המזבח לראשית ישראל? איזו מהפכה הוא חולל? מדוע עוררה התגלית התנגדות בקרב חוקרים ואנשי מקרא רבים? בספרו עם נולד חושף המחבר את הסיפור כולו ומוליך אותנו בשבילי התגלית והדראמה המרתקת. בלשון ברורה, שאינה סוטה מן העובדות, בונה החוקר סיפור הרפתקאות אישי ומסכת חדשה של קשר בין המקרא לארכיאולוגיה.
 

G overnor

New member
ממש הוצאת מלים

מפי. אגב, הוא מצוי במחלוקת עם כל עולם הארכאולוגיה המקצועי בקשר למזבח... 28439203129
 

דוד1000

New member
בהתחלה אמרת שאין לו ראיות ליציאת

מצרים ולאחר מכן אתה טוען שהוא במחלוקת ואתה מקבל את דעת עמיתיו.
 
הסכמתי עמו שאין ראיות ליציאת מצרים.

אני מסכים עם עמיתיו החולקים עליו בענין זהוי המזבח ונתיב חדירת ה"שבטים"... 28439211
 

דוד1000

New member
ההבדל ביני לבינך שאני דיברתי איתו ו

ואתה לא. לכן כולם מבינים שאתה לא מחפש את האמת.
 

amirjak

New member
כן אהה

בסוף מתברר שכל הסטריוטיפים האנטישמים נכונים...
 
למעלה