ממשיך את הדיון ומגיב לכותבים ../images/Emo30.gif
כפי שכבר ציינתי בהודעתי הקודמת, לא העלתי את הקטעים מתוך מחשבה שזוהי הפקה מושלמת מכל בחינה שהיא מעבר להשקעה הכספית ולגודל. אני מאמין שתגובותיי הבאות לאילן, פיולה ואבישג יבהירו ויחדדו עוד קצת את דעתי על ההפקה ובכלל... אילן - באופן כללי, אלי מפעילים שמשחקים ורוקדים על הבמה דווקא מדבר מאוד אבל...לא במקרה הנוכחי וזאת בגלל התחושה הראשונית והמיידית בעת הצפייה שבמקרה זה אין חיבור מלא ואמיתי בין כל המרכיבים הנ"ל והבובות ולעיתים קרובות מדי נראה בבירור שהשחקנים אפילו מנסים להתבלט על חשבון הבובות ולגנוב להם את הפוקוס!!!!! לי אפילו הרגיש כאילו עוברת במוחם המחשבה: רואים אותי?, רואים אותי??? כפי שכתבתי בהודעה מתחתיך לגלית ויהבק, הפעלת הבובות נראתה לי בינונית מינוס ואני בהחלט יכול להסכים עם הגדרתך: מנופפים בבובות ( אם כי ראיתי הפעלה\ ניפנוף בבובות גרוע מזה בלא אחת מההפקות בארץ שנחשבו להפקות טובות ומשובחות ) אני מתאר לעצמי שהסיבה לכך היא שלמרות מספר האומנים המגוונים הגדול בארה"ב לא הצליחו למצוא בוולט דיסני בובנאים שיהיו גם שחקנים, זמרים ורקדנים ובשל כך בחרו בשחקנים שיוכלו לשחק, לרקוד ולשיר חי בצורה מספיק טובה על חשבון ההפעלה. ע"פ החומר על ההפקה שנחשפתי אליו, אלו שחקנים שלרובם אין ולא היה ניסיון קודם עם בובות ואפילו לא חיבה או נגיעה לתחום והתוצאות בהתאם!!!!!! מניסיון אני יודע היטב מה קורה לשחקנים שמעלים 4-5 הצגות ביום ומאבדים את ההתלהבות והחשק עד שהדבר פוגע בהצגה ובקהל...האמן לי שלצערי התוצאות חמורות בהרבה ממה שנראה פה
מסכים איתך גם לגבי הפקת " מלך האריות " הנפלאה ( שגם בה נצפה ונדון בהמשך ) אם כי אני חייב לומר לך שגם שם הורגש הבדל העצום בין הרקדנים שהפעילו את הבובות והאנישו אותן בצורה מדהימה לעומת השחקנים שהפעילו את הדמויות המרכזיות של טימון ופומבה שגם איתם התגנבה ללבי אותה תחושה של התבלטות על חשבון הבובה והפעלה חלשה. וכן, בהחלט יש לקחת בחשבון את זה שאנחנו צופים בוידאו ( ולא איכותי במיוחד ) ולא חשים את התחושות שחשים אלו שצופים בזה על הבמה. פיולה\ חמוטל - ראשית, אין בעד מה וכמו שציינת הרצון לחשוף אותנו להצגות בובות מסוגים שונים ובמקרה הזה מסוג שטרם צפינו בו בארצנו הקטנטונת, הוא שהוביל אותי להעלאת הקטעים ובהחלט גם כדי לעורר מחשבה ועל הדרך דיון. זיכרונך אינו מטעה אותך ו " מלך האריות " היה גם הוא מבוסס על הסרט כפי ששאר הסרטים של וולט דיסני שכמעט כולם זכו לעיבוד בימתי כמחזמר התבססו על הסרטים שלהם. לשאלתך - אם לא היה עניין זכויות היוצרים או אם היה מתאפשר לי להעלות הפקה מסוג זה בדיסני
( מותר לחלום לא?! )בהחלט הייתי עושה את הדברים מעט אחרת מתוך מחשבה והבנה שלא כל מה שעובר ועובד יפה ומוצלח בסרט ובטח כסרט אנימצייה, יכול לעבוד על הבמה. מצד שני, אני מבין ומקבל את הרצון של וולט דיסני להפיק מוצר שיהיה דומה ככל האפשר למקור וזה גם מה שהקהל מצפה מהם וולט דיסני הפיקו סרט ועכשיו אותו גוף מפיק מחזמר והקהל מצפה לקבל את אותו המוצר מאחר שזה אותו היוצר והמפיק. אני מוכרח לספר לך ולכם שלא פעם כשאני משתתף בהצגה המבוססת על סיפור שלא נכתב ונוצר במקור ע"י דיסני אלא שדיסני יצרו ע"פ סרט, אנחנו שומעים המון תגובות בסיגנון: ההצגה בת הים הקטנה מאוד יפה ואהבנו אבל... אנחנו והילדים התאכזבנו שלא היה סבסטיאן הסרטן או כל דמות אחרת כמו בסרט, חכינו לזה! אפילו את שמה של בת הים שבמחזמר שאני משתתף נקראה בשם אחר נאלצנו להחליף ולקרוא לה: אריאל כמו בסרט בגלל מטח תלונות
ולא רק בענייו וולט דיסני,אפילו בפינוקיו כעסו שלא היתה בלה הברווזה ושלחתול ולשועל לא קראו שימשון ויובב כמו בסידרת הטלוויזיה המיתולוגית!!!! להגיד לך שזה טוב או רע? נכון או לא נכון? אני לא יכול להגיד לך אבל נתתי את זה כדוגמא לסיבה נוספת שדיסני נשארים נאמנים ליצירתם ולא מתחילים לעשות סדר חדש. שאלת איזה מחזמר הייתי יוצר מסרטי וולט דיסני עם בובות??? אני הייתי הולך דווקא על " צעצוע של סיפור " שככול הידוע לי עדיין לא זכה לעיבוד אבל מבחינה ויז'ואלית ובשל העובדה שכמעט כל דמויותיו הן בובות וצעצועים יש אפשרות לחגיגה מבחינה בימתית. שאלת האם יש הבדל בין פה שנפתח באמצעות כף היד או באמצעות מנגנון? את צודקת שזה אותו עיקרון של חלוקת הברות אבל לי באופן אישי היתה תחושה שעם לחיצות ומנגנון הדבר הופך טכני יותר ושבפה הנפתח ע"י הפעלת כף היד יש הרבה יותר חיבור אמיתי....אני מניח שזה מאוד אישי אבל ככה אני לפחות הרגשתי.
לאחותך על ההבחנה!!!!!!!!!! אבישג - אני בהחלט מקבל את רוב דברייך אבל אני מדגיש את
רוב זה באמת מרשים, גדווווול וגרנדיוזי ובכל זאת לא כל הפקה מושקעת וגרנדיוזית מצליחה להרשים ( כמו שציינת אפילו אותך ) ולראייה אני אזכיר את המחזמר " שרק " שהועלה לאחרונה בארץ ,צפיתי בו והוא גרם לי אכזבה עמוקה, מפח נפש ואפילו שיעמום כבד...בהזדמנות אחלוק איתכם את רשמי ודעתי עליו כך שיש לכבד את העובדה שעם כל הדיסניות וההשקעה במחפשים את נמו הצליחו לעשות את זה בצורה מכובדת ומעניינת יותר ולא הסתפקו בהשקענו הרבה כסף אז תשתקו ותהנו ובכל זאת יש חשיבה ואכפתיות מאחורי הדברים. זה בסדר גמור לא לרצות להיות חלק מהפקה כזו, אני גאה לומר שהייתי שמח להיות חלק וזה עוד יותר מבסדר שלא היית לוקחת את ילדותייך מרצון לצפות בזה ( ברור שאם הן היו מבקשות מאוד היית נכנעת וגם על בקשת הילדים יש לתת את הדעת ולא לקחת לעצמנו את הזכות הבילעדית להחליט מה טוב ויפה בעינהם של הילדים ואם אנחנו תמיד טוענים בדיונים בפורום שאנחנו תמיד מתייחסים לילדים בכבוד ולא ככאלה שאינם יודעים על מה הם מדברים ולא כטיפשים ,קצת קשה לקבל את הסתירה בגישה במקרה כזה.... ) למה שאת קוראת הטרפת חושים הילדים של היום מתייחסים כמה שהם רגילים ורוצים לקבל ולצפות ואני דווקא הייתי קורא לזה גירויים רבים ובעייני אין כל רע בגירויים!!!! מסכים איתך שהלוואי שנראה דברים כאלה בארץ וכמוך גם אני חושב שטוב ורצוי שיהיה גם וגם וגם מהכל ושדיסני מביא איכות גם בבידור!!! את כותבת שזהי תרבות של בידור במיטבו וגם על זה אנחנו לא חלוקים אבל שורה מתחת את סותרת את דבריך וטוענת שאת לא בטוחה שזו תרבות ( ואולי התבלבלת והתכוונת תרבותיות.. כפי שעשית הפרדה בינה לבין תרבות ) בעייני משהו שהוא תרבותי יש בו גם מן התרבותיות ומעל לכל בעייני בידור טוב גם הוא תרבות טובה, חשובה ורצוייה!!!!!!!!!! לנו במיוחד, ככאלה שתחום עיסוקם מעלה אסוציאצייה של תרבות " נחותה", "שולית" ," לא חשובה " או " אומנותית " בעייני אנשים רבים בארץ ובעולם חייבת להיות הרגישות והזהירות להכליל מה תרבותי ומה לא רק בגלל זה בידורי... מאחר וקראתי שאת מתלבטת עדיין אני מעלה דברים אלה בפנייך על מנת שיהיה לך עוד חומר למחשבה שניה ונוספת. החלמה מהירה וים
לנעמי אהובתי, נו בסדר...גם לך