ממתקים לילדים - באיזו תדירות?

Annnie

New member
ממתקים לילדים - באיזו תדירות?

שלום, רציתי לשאול ככה: לילדים בסביבות כיתה א'-ח', כמה זמן מומלץ שיעבור בין לבין, כשהם אוכלים דברים כמו: שוקולד, במבה, מנה חמה, קרמבו וכו'.. כלומר, האם זה מומלץ לילדים לאכול דברים כאלה כל יום, מבחינה בריאותית? הרי מנה חמה ברור שלא בריא לאכול דבר כזה כל יום, ובמיוחד לילדים. אז לכמה פעמים בשבוע/חודש צריך להגביל מאכלים מהסוג שציינתי?
 

Malcolm X

New member
רצוי מאוד להגביל

עדיף לנסות ולהרגיל אותם לשניצלים, מוצרי בשר, לחם מחיטה מלאה ואפילו פיצות פעם-פעמיים בשבוע בשביל הכיף שלהם. לנסות לדחוף לילדים שלך שוקולד מריר. כמה קוביות על בסיס יומי אפילו יכול להיות בריא. יש ויכוח גדול סביב נושא החלב, אבל חלב רגיל/סויה בצורה של שייקים (שייק פירות למשל), זה טוב. אפילו שוקו. גם היוגורטים הבריאים רצוי שיהיה בתפריט שלהם - יש הרבה טעמים לבחירה. הכי חשוב לסנן את החטיפים (כולל במבה) והג'אנק פוד (כולל משקאות מוגזים) בקניות. ילדים היום יושבים על המחשב שעות וזוללים את כל השטויות האלה עם קולה. מאוד לא בריא.
 

סלע 1

New member
תראה

ברור שרוב החטיפים, הממתקים והמנות החמות הן לא מזון בריא ועדיף להימנע מהם. מצד שני לגבי השאלה "לכמה פעמים בשבוע צריך להגביל" אי אפשר לתת תשובה רצינית ומוחלטת. יתכן שיהיו דיאטנים שיגידו לך ש"מותר לאכול ממתקים X פעמים בשבוע", אבל זו תהיה תשובה קצת שרירותית על מנת לרצות אותך. אחרי הכל, הדילמה כאן היא חינוכית יותר מאשר תזונתית. מצד אחד ברור שהחטיפים והממתקים למיניהם הם מיותרים ולא בריאים ורצוי לוותר עליהם. מצד שני, מניעה חמורה מידי של כל אלו תיצור תסביך פיצוי יתר ורק תגרום לילדים לחשוב על החטיפים כמשהו נחשק יותר וכך תושג התוצאה ההפוכה מכוונתך. לדעתי, כל עוד דואגים שהחלק העיקרי של התזונה של הילדים תהיה מורכבת מתזונה בריאה ומאוזנת, לא צריך לספור בדיוק כמה קרמבואים הם אוכלים בשבוע. רק צריך להקפיד שהחטיפים לא יהפכו לתחליף לאוכל.
 

tzuker15

New member
לפעמים צריך לדעת גם להנות

העניין של אכילת מאכלים בעלי מרכיבים לא בריאים צריכה להיות פרופורציונלית כאימא לילדים בגיל צעיר , אני מקפידה שיאכלו ארוחות בשריות ויימנעו מחטיפים באופן קבוע. למשל פעם בשבוע אנחנו עושים יום כיף וקופצים למקדונלד'ס האוכל טעים לילדים ואני יודעת שהמרכיבים במקדונלד'ס בכל זאת מגיעים ממפיצים מוכרים, חזה העוף לדוגמא מכיל רק 1% שומן וההמבורגר מגיע רק מבשר בקר . זה עושה אותי רגועה ביחס למתירנות שאני מקנה לילדים לא נאכל בחוץ כל הזמן , אך פעם בשבוע אנחנו נהנים כשאני יודעת שזה אחראי לאכול בצורה שכזו
 

Annnie

New member
תודה לכם..../images/Emo13.gif

לא שאלתי בשביל הילדים שלי, אין לי ילדים, אני מאוד צעירה...חחח.. זה בשביל אמא שלי. היא מורה והיא מעבירה תוכנית מיוחדת כזאת בבית הספר שהיא מלמדת בו, והייתה צריכה להביא כמה עובדות. תודה לכם
 
למעלה