ממ"ג עם מנוע םובארו

ממ"ג עם מנוע םובארו

הכלי טס יפה מאוד במנחת רונית ונראה מאוד מבטיח!! יש למישהו נתונים על המנוע חוץ מהעובדה שהוא 1600 סמ"ק? 1-דגם המנוע 2-כוחות סוס 3-מומנט 4-כמה ישקול ממ"ג עם מנוע כזה יותר מאשר עם רומקס 582 עם סטרטר?5 -צריכת דלק בטיסה 6-TBO זמן משוער בין אוברול תודה, אבי
 
מנוע סובארו,

אבי שלום רב, המנוע שראיתה זה מנוע שיצא ישר מחנות המנועים המשומשים ללא שום שיפור שיפצור, קרבורטורים נוספים ומשחקים להעלאת הכח. משקל הכלי גם יוכל להשתנות כי עמי בנה כלי בריון עם עודפי חומר. בגדול לפי דעתינו יהי בסוף משקל עודף של כ 20 ק"ג מעל משקל כלי עם מנוע 582. דגם המנוע- EA-71 צריכת דלק- טרם נמדדה באופן מוחלט אבל היא אמורה להיות חסכונית הרבה יותר. מנוע 4 פעימות חסכוני יותר לפי הגדרתו. זמן משוער לפני אוברול- איך אפשר לדעת ? אם נגיד שמנוע סובארו יכול לחיות לפחות 200000 ק"מ לפני אוברול אז במהירות 100 קמ"ש זה 2000 שעות . אפשר לרשום הזמנה ? אהרון.
 
חישוב אורך חיים

אני לא בטוח שהחישוב של ה-2000 שעות נכון. פרופיל הפעלה של מנוע של מטוס (או ממ"ג לצורך העניין) שונה לחלוטין ממנוע של מכונית. מצד אחד מנוע מוטס עובד כמעט כל החיים שלו בהספק גבוה (65%-75%, אני לא יודע איך זה בממ"ג), מצד שני הוא עובד בסל"ד די קבוע, בלי שינויים מהירים ומחזורי התחממות/התקררות מהירים. אני לא בטוח שמנוע של סובארו היה מחזיק מעמד 200000 ק"מ בנסיעה רצופה של 100 קמ"ש. מישהו יודע?
 
אורך חיים של מנוע סוברו

לפני מספר שנים, במהלך בדיקת התאמה לשימוש במנוע סוברו לתעופה קלה, ניסו מכונית סובארו (כמדומני שהיתה זו Legacy אך, איני בטוח) בעלת מנוע של 2000 סמ"ק והסיעו אותה במשך 36 ימים ברציפות במהירות של מאה ועשרים קמ"ש. עצירות היו רק לתדלוק, הוספת/החלפת שמנים ולהחלפת נהגים. מטרת הבדיקה היתה לראות כיצד המנוע מתנהג במשטר עבודה דומה למשטר העבודה של המטוס. לאחר הניסוי, המנוע פורק ונבדק בדיקת מעבדה לבחינת הבלאי. מסקנות הנסוי העלו כי למעשה, המנוע מסוגל לעבוד זמן כפול כמעט ללא כל בלאי!! 36 יום X 24 שעות = 864 שעות עבודה X 120 קמ"ש = 103 אלף ק"מ. אריאל אריאלי
 
למעלה