מנדלסון - חלום ליל קיץ / הרווכה ../images/Emo220.gif
כבכל שנה כמיטב המסורת, חברות התקליטים מוציאות דיסקים מהקטלוג האחורי במהדורה מיוחדת עם קטלוג, במחיר נמוך, וככה שני הצדדים מרוויחים. חברת התקליטים הצליחה לדחוף לנו את קטלוג הדיסקים שלה, ואנחנו קונים דיסק שהיה במקור במחיר מלא, במחיר מוזל. השנה, חברת התקליטים הרמוניה מונדי הוציאה במהדורה כזאת של ת"ק+קטלוג את "חלום ליל קיץ" של מנדלסון בניצוחו של פיליפ הרווכה (Philippe Herreweghe), עם תזמורת שאנס אליזה (Orchestre des Champs-Élysées). למי שלא מכיר, הפתיחה "חלום ליל קיץ" אופוס 21 מאת מנדלסון נכתבה ב-1826, בהיותו בן 17, באותה תקופה שבה כתב גם את אחת מיצירות המופת הראשונות שלו, השמיניה אופוס 20. את הפתיחה כתב מנדלסון בהשראת המחזה בעל אותו שם מאת שייקספיר, וכבר מהתיבות הראשונות אפשר להבחין שמדובר במוזיקה עשירה ומלאת דמיון, ומדובר כיום באחת הפתיחות המפורסמות. בשנות ה-40 של המאה ה-19 כתב מנדלסון בהזמנת מלך פרוסיה פרידריך וילהלם ה-4 מוזיקה שתלווה את המחזה הנ"ל ותנוגן בין מערכות (מה שמכונה באנגלית incidental music, או בעברית "מוזיקת אגב"). בדומה לפתיחה, מדובר גם כאן במוזיקה מלאת דמיון, הומור ואפילו אירוניה (כמו במארש האבל שמנוגן ע"י הקלירנט, הבסון והטימפני). הת"ק אגב כולל גם את הפתיחה המפורסמת "ההברידים (מערת פינגל)" אופוס 26 שנכתבה ב-1829, לאחר ביקור בסקוטלנד, באותה מערה שעל שמה קרויה הפתיחה, ונכתבה בהשראת הביקור בה. התזמורת, שמנגנת בכלי התקופה, מצלצלת נפלא כתמיד, והרווכה מנצח ברוך ובקטיפתיות, בשילוב עם קלילות אופיינית. זמרות הסופרן סנדרין פיו ודלפין קולו עושות מלאכתן נאמנה בשני הקטעים הווקאליים ב"חלום ליל קיץ", וסקציות הנשים של הקולגיום ווקאל והשאפל רויאל (המקהלות הנפלאות של הרווכה), נשמעות מעולה כתמיד. למרות שברוב המקרים אותם ת"קים שמוצאים את מקומם בהוצאה עם קטלוג הם בד"כ לא מהת"קים המובחרים ביותר, אך הפעם אי אפשר לומר זאת. מומלץ בחום!
כבכל שנה כמיטב המסורת, חברות התקליטים מוציאות דיסקים מהקטלוג האחורי במהדורה מיוחדת עם קטלוג, במחיר נמוך, וככה שני הצדדים מרוויחים. חברת התקליטים הצליחה לדחוף לנו את קטלוג הדיסקים שלה, ואנחנו קונים דיסק שהיה במקור במחיר מלא, במחיר מוזל. השנה, חברת התקליטים הרמוניה מונדי הוציאה במהדורה כזאת של ת"ק+קטלוג את "חלום ליל קיץ" של מנדלסון בניצוחו של פיליפ הרווכה (Philippe Herreweghe), עם תזמורת שאנס אליזה (Orchestre des Champs-Élysées). למי שלא מכיר, הפתיחה "חלום ליל קיץ" אופוס 21 מאת מנדלסון נכתבה ב-1826, בהיותו בן 17, באותה תקופה שבה כתב גם את אחת מיצירות המופת הראשונות שלו, השמיניה אופוס 20. את הפתיחה כתב מנדלסון בהשראת המחזה בעל אותו שם מאת שייקספיר, וכבר מהתיבות הראשונות אפשר להבחין שמדובר במוזיקה עשירה ומלאת דמיון, ומדובר כיום באחת הפתיחות המפורסמות. בשנות ה-40 של המאה ה-19 כתב מנדלסון בהזמנת מלך פרוסיה פרידריך וילהלם ה-4 מוזיקה שתלווה את המחזה הנ"ל ותנוגן בין מערכות (מה שמכונה באנגלית incidental music, או בעברית "מוזיקת אגב"). בדומה לפתיחה, מדובר גם כאן במוזיקה מלאת דמיון, הומור ואפילו אירוניה (כמו במארש האבל שמנוגן ע"י הקלירנט, הבסון והטימפני). הת"ק אגב כולל גם את הפתיחה המפורסמת "ההברידים (מערת פינגל)" אופוס 26 שנכתבה ב-1829, לאחר ביקור בסקוטלנד, באותה מערה שעל שמה קרויה הפתיחה, ונכתבה בהשראת הביקור בה. התזמורת, שמנגנת בכלי התקופה, מצלצלת נפלא כתמיד, והרווכה מנצח ברוך ובקטיפתיות, בשילוב עם קלילות אופיינית. זמרות הסופרן סנדרין פיו ודלפין קולו עושות מלאכתן נאמנה בשני הקטעים הווקאליים ב"חלום ליל קיץ", וסקציות הנשים של הקולגיום ווקאל והשאפל רויאל (המקהלות הנפלאות של הרווכה), נשמעות מעולה כתמיד. למרות שברוב המקרים אותם ת"קים שמוצאים את מקומם בהוצאה עם קטלוג הם בד"כ לא מהת"קים המובחרים ביותר, אך הפעם אי אפשר לומר זאת. מומלץ בחום!