מנהל שכזה :
אני מנהל מחלקה. שנים שמנהל האגף שלי והבכירים יותר - ביחד - לא ישבו איתי לבד משך זמן מצטבר של 60 דקות.
אז : שנינו באותה סירה.
א. הם כל כך נהנים מהשקט שאני משרה סביבם, פותר את כל הבעיות ברמה שלי ורמות הממשקים עם הרמות הגבוהות יותר.
בי הם אפילו חרדים מפגישות איתי, שמא יצטרכו לחשוב - אני מנהל מקצועי ולעתים, כדי להתקדם בנושא שנקרה לדרכי, אני צריך מידע שמצוי מעלי בלבד, כיוון, או משהו ממשי - לא עידוד/תמיכה/לגיטימציה. אבל אני בודד, שוקל מחליט ומנהל בבדידותי.
לאחר שהביקורת כתבה שיש לקבוע פ.ע שבועיות/לפחות חודשיות, קבעתי פגישת עבודה עם הממונה עלי , היא נדחתה 6 פעמים. ועם הזמן אני ירדתי מבקשה של שעה אחת לרבע שעה. בפעם השביעית כבר נפגשנו במשרדו (המרוחק ממשרדי).
שלום, מה נשמע וקשקשת מתוקצרת, מה קורה? עניתי : אני באתי אליך להתלונן.
על מה? על מישהו שעובד באירגון.
בחיוך : מה? מי זה? עליך עניתי.
צחוקו התגלגל: עלי להתלונן? על מה? ולמה אצלי? תלונן אצל המנכ"ל. מה יש, מה קרה?
ואז שפכתי : בין השאר : לפעמים אני מגיע לצמתי החלטות בהן אני זקוק למידע עמצוי אצלך. אין לי את המידע החיוני הזה, ואנני לא יודע באיזה כיוון לבחור ללכת.להמשיך. אפילו במקרה כזה אינך זמין.
הוא התמתח במושבו וענה לי : תראה, אני סומך עליך, אתה מנהל מקצועי, עושה את זה על הצד הטוב ביותר.... ועוד קשקשת, אתה כבר תדע באיזה כיוון לבחור ולהמשיך.
עניתי : אני יכול רק לשער, ולכן אני עלול לבחור בכיוון הבלתי רצוי וזה רע!
- נו, אז תתקן.
מה "תקן" ? לפעמים לא ניתן לתקן.
- אני סומך עליך שאתה עם הידע שלך ועם...., תצליח ותסתדר.
- לפעמים זה עלול חס ושלום להסתיפ בכשלון. בכל מקרה אך ורק אני האחראי לתוצאות!!!
אם אם יקרה משהו אני סומך עליך שאתה תדע לתקן..
נוווו?!!!
איך הוא סיכם - הכי מענין :
תראה הוא אמר : יש לי הרבה מנהלים שבאים ומבלבלים לי את המוח. אתה היחידי שיודע להסתדר לבד וממך יש לי שקט ואני סומך עליך... ועוד קשקשת.
סיכום :
קחי את החופש - ותברחי!!!
שבוע טוב !