מנהל התעופה הורה לסגירת מנחת ראשון

מנהל התעופה הורה לסגירת מנחת ראשון

עקב אי דיווח על תאונה בשדה התעופה של ראשון, מנהל התעופה הורה לסגור אותו. נקווה שימצאו פשרה. http://news.walla.co.il/?w=//660197 אגב, למישהו יש פרטים על התאונה ?
 

Matan103

New member
אם אני לא טועה

זה הטיסן שפגע באולטרה לייט קראתי על זה כאן לפני כמה ימים מישהו יודע אם אני צודק?
 
ליצנות

אני מניח שהעיתונאי לא מדייק, מה שקורה לרוב ... ואז הוא הליצן. אם ראש המנהל החליט באמת "לסגור" את מנחת ראשון, אז הוא הליצן... מה זה, עונש קולקטיווי? היתה תאונה? הטייס חייב דיווח. לא דיווח? שיטפל בו אישית, במידת האפשר... מה קשורים כל יתר בעלי המטוסים במקום? ובכלל, מה זאת אומרת לסגור מנחת אז"מ? כמעט כל אחד יכול להמריא שם בתור "מנחת חד פעמי" ...
 

SaRgE

New member
טיסן התנגש בג'טפוקס.. הבעיה היא שזו

לא פעם ראשונה..
 

roy gabay

New member
אז מה אני לא רואה צורך שצרכים לסגור

את המנחת. אגב מסוקים ומטוסים יכולים נחות שם?
 

eagle701

New member
תקראו לי דפוק בשכל או איך שבא לכם

אבל למה אתם כל הזמן אומרים טיסן התנגש באולטרא ליט ולא ההפך? טייסי האולטרא ליט לא שמים זין(סליחה על המילה* על הטיסנאים אז אני ממש לא יתפלא עם טייס האולטרא ליט הוא זה שפגע בטיסן אני גם חושב שזה מעשה קיצוני לסגור את המנחת אבל אני לא מבין באיזה זכות הם מתלוננים על הטיסנאים שנמצאים שם הרבה הרבה זמן לפניהם
 
כך אומרים מכיון שזה מה שקרה

הטיסן פגע במטוס בצידו הימני כשהוא מגיע אלכסונית לציר הטיסה של המטוס ממולו, הטייסים משתדלים לשמור מרחק ככל האפשר מהטיסנים וזאת כדי לשמור על בריאותם יותר מאשר על שלמות הטיסנים, הטיסנאים צריכים להבין שלטייס קשה לראות טיסן באויר במיוחד בזמן הפיינל שבו כל החושים צריכים להיות מרוכזים במסלול הנחיתה, לטיסנאי, לעומת זאת, אין כל בעיה לראות מטוס מגיע לנחיתה, בדרך כלל משתדלים הטייסים בראשון להמריא ולנחות מדרום לצפון כדי להמנע מפגישה עם הטיסנים, את זה עושים אפילו אם יש רוח דרומית מספיק קלה כדי לא להאריך את ריצת ההמראה והנחיתה ורק אם הרוח לא מאפשרת את זה נוחתים מצפון לדרום. ועניין נוסף, למינחת הקיים הגיעו המטוסים והטיסנים יחד אחרי שהמינחת הקודם נחצה על ידי כביש נתיבי איילון כך שלאף אחד אין כאן זכות ראשונים.
 
לא נראה לי שאז"מ התנגש בכוונה...

קצת מוגזם לא? וכפי שמישהו כתב בפורם השני, הטיסנאים רואים את האזמ"ים הרבה לפני שהאזמ"ים רואים את הטיסנים...פשוט ענין של גודל מטרה. ההגיון אומר שטינסנאי רואה אז"מ מן הראוי שירד בגובה או יזוז הצידה. הטענה מי היה שם קודם לא ממש רצינית,תראה מה כל מיני אנשים טוענים על מי היה קודם בחולות ראשון (או בארץ הזו).
 
מטוס וטיסן - זכות קדימה

איגל701 היקר, טיסן אינו מוכר ככלי טיס בחוק הישראלי. לפיכך הפעלתו נופלת לתחום "משחק" או "צעצוע" בלבד. ככזה אין לו שום זכויות באויר, לפיכך, ברור שהטיסן אשם, בכל תאונה. תמיד. טיסן באויר = מפגע בטיחות לכל מטוס, וחובה על מטיס הטיסן להמנע מכל תאונה. לחלופין, אתה יכול לטעון שטיסן כן מוכר בחוק (החוק בעייתי) - ואז אסור לטיסן להיות באזור שדה תעופה ו/או מעל גובה 500 רגל ו/או בקרבת כלי טייס - ושוב ברור מי האשם. לשם השוואה, תאר לעצמך שמישהו יסיע על הכביש הציבורי מכונית עם שלט, וכתוצאה מכך יתנגש באופניים ויפיל את הרוחב. איך תקרא לזה? אופניים התנגשו במכונית עם שלט? או "ילד חסר אחריות הפעיל מכונית עם שלט על הכביש ופגע באופניים?" וכדאי שבכל הדיון הזה תזכור: טיסן שהולך TOTAL LOSS הוא רק בכי וכמה מאות שקלים. מטוס שנפגע באויר הוא תמיד חירום ועשוי בהחלט לגרום למוות ופגיעה בנפש. וכל מטיסי הטיסנים שבחוצפתם חושבים שהם "צודקים" וה"טייסים לא שמים עלינו" - כנסו לפרופורציה!!! אין שום צורך או סיבה להטיס טיסן בכל מקום בו יש מטוסים. וזה שאתם "הייתם שם קודם" ו/או שכל מנחת האולטרלייטים בראשון חוקי/לא חוקי - אינו משנה דבר. שוב - ראו מקרה הכביש - האם העובדה שכביש שנועד למכונית עם שלט, ועכשיו רוכבי אופניים חצופים נוסעים בו, נותנת לכם זכות לפעול עד כדי פגיעה בנפש ברוכבים?!
 

SaRgE

New member
../images/Emo45.gif וגם בתור טיסנאי..

כדי להסיט את הטיסן מהאולטראלייט(או כל דבר אחר) לא דרוש תואר, צריך מושג בסיסי בהטסה. מי שלא מסוגל לעשות כזה דבר, אסור לו להטיס לבד! ובמיוחד כשיש "קהל" מסביב.
 

eagle701

New member
שמעו אתם צודקים אבל

במנחת שאני מטיס בו אנחנו לא רואים את האולטרא ליטים מגיעים הם מגיעים מאחורינו מה שאומר שהם רואים את המנחת הרבה לפני שהם עוברים מעל הראשים שלנו ושאנחנו רואים אותם ובכל זאת יש טייסים שמחליטים לעבור כמה מטרים מהמנחת לא תמיד אפשר להטיל את האשמה על הטיסנאים כשאני מטיס את הטיסן שלי ועושה צלע מתה מעל למסלול ופתאום מגיח אולטרא ליט מאחורי וחס וחלילה שלא יקרה כזה דבר הטיסן פגע באולטרא ליט אני די בטוח שיאשימו את הטיסנאי כשהאשם הוא טייס האולטרא ליט שראה את המנחת ובכל זאת בחר לעבור מעליו היתי פעם במנחת בראשון וראיתי שגם שם האולטרא ליטים עוברים מעל למנחת למרות שהם צרכים לעבור בצד
 
אני לא יודע באיזה מינחת אתה מטיס

אבל את מינחת ראשון אני מכיר היטב, ברוב המקרים ההמראות והנחיתות מתבצעות מדרום לצפון ואז אין כל מפגש עם הטיסנים כי המסלול מספיק ארוך כדי שאחרי ההמראה יהיה זמן לפנות מערבה הרבה לפני שמגיעים לטיסנים, במקרים הבודדים שהרוח מאלצת לנחות מצפון לדרום (המראה דרומה לא מפריעה לטיסנים) צלע הבסיס מתבצעת צפונית למסלול הטיסנים כך שכל מטיס טיסנים יכול לראות את האז"מ המגיע לנחיתה ולהסיט ממנו את הטיסן.
 
ועוד משהו

כאשר מינחת ראשון היה עדיין במקומו הקודם היה בו רק מסלול אחד שהיה משותף לאז"מים ולטיסנים, חלקו היה סלול באספלס (150 מטר) ושאר המסלול היה קצת דשא והרבה אדמה מהודקת ואז היה הסכם לגבי ימי השימוש במסלול כדי למנוע תאונות, סוכם אז גם, שבימי שישי ושבת, לא יתבצעו הקפות ואז"מים יוכלו רק להמריא כדי לצאת לטיסה ולנחות כשחוזרים מהטיסה וזה עבד יפה למרות שלא תמיד היה אצל הטיסנאים מכשיר קשר, די היה שהאז"מ הרוצה לנחות יעבור מאחורי הטיסנאים כדי להפנות את תשומת ליבם ואז היו כולם נוחתים וממתינים לנחיתת האז"מ. מה שמראה שכשיש רצון טוב, אפשר להסתדר. היום כמובן הרבה יותר נוח כשיש שני מסלולים נפרדים ב-90 מעלות האחד כלפי השני.
 
למעלה