מנהרת יוקנעם בתוך הר הכרמל - מגה פרוייקט נדיר בגודלו
ובאיכותו.
כרגע נבנה במרץ קטע מס' 7 בצפון כביש חוצה ישראל, ממחלף עין-תות הקיים ועד מחלף תל-קשיש החדש, כדי לסיימו בסוף שנת 2017.
הקטע החדש כולל ארבעה פרוייקטים ענקיים שמבוצעים כרגע במקביל:
1. הרחבת כביש 70 ממחלף עין תות הקיים ועד למחלף יוקנעם החדש.
לאורך 6 ק"מ בכביש 70, הנוסעים בכביש חוצה ישראל ייסעו ביחד עם הנוסעים בכביש 70, בדומה לקטע המשותף בין כביש 6 לכביש מס' 1 בדרך מ/לירושלים.
2. בניית מחלף יוקנעם.
המחלף החדש יקשר בין כביש 70 המורחב למנהרת יוקנעם. המנהרה תתחיל במחלף החדש ותעבור ממזרח לכביש 70, בתוך ההר.
3. חציבת מנהרת יוקנעם בתוך הר הכרמל.
כביש 6 ייפרד מכביש 70 במחלף יוקנעם החדש וייכנס מזרחה לתוך מנהרה שנחצבת כרגע בשיפולי הר הכרמל. המנהרה החדשה של כביש 6 תהיה באורך של 1.7 ק"מ ותסתיים במחלף תל קשיש החדש.
4. בניית מחלף תל קשיש כמחלף מערכתי ענק, המחלף הכי גדול והכי מורכב בצפון הארץ.
כרגע המחלף נבנה בשטח עצום למרגלות הר הכרמל.
המחלף יכלול חיבור בין כביש 6 במנהרת יוקנעם לכביש 70, לכביש 66, לכביש 77 ולכביש 722. המחלף החדש יקשר בין כביש 6 לבין כל כיווני הנסיעה האפשריים בצפון הארץ.
כדי להבין את מורכבות המחלף ואת גודלו העצום חייבים לצפות באתר העבודות הלא ייאמן שלו למרגלות הכרמל שלקוח היישר מסרט מדע בדיוני.
אין ספק ששר התחבורה פשוט מתעלה על עצמו בכל פעם מחדש. פרוייקטים ששרי תחבורה אחרים היו מבצעים במשך עשרים שנה, הוא מבצע בשנה אחת.
ובאיכותו.
כרגע נבנה במרץ קטע מס' 7 בצפון כביש חוצה ישראל, ממחלף עין-תות הקיים ועד מחלף תל-קשיש החדש, כדי לסיימו בסוף שנת 2017.
הקטע החדש כולל ארבעה פרוייקטים ענקיים שמבוצעים כרגע במקביל:
1. הרחבת כביש 70 ממחלף עין תות הקיים ועד למחלף יוקנעם החדש.
לאורך 6 ק"מ בכביש 70, הנוסעים בכביש חוצה ישראל ייסעו ביחד עם הנוסעים בכביש 70, בדומה לקטע המשותף בין כביש 6 לכביש מס' 1 בדרך מ/לירושלים.
2. בניית מחלף יוקנעם.
המחלף החדש יקשר בין כביש 70 המורחב למנהרת יוקנעם. המנהרה תתחיל במחלף החדש ותעבור ממזרח לכביש 70, בתוך ההר.
3. חציבת מנהרת יוקנעם בתוך הר הכרמל.
כביש 6 ייפרד מכביש 70 במחלף יוקנעם החדש וייכנס מזרחה לתוך מנהרה שנחצבת כרגע בשיפולי הר הכרמל. המנהרה החדשה של כביש 6 תהיה באורך של 1.7 ק"מ ותסתיים במחלף תל קשיש החדש.
4. בניית מחלף תל קשיש כמחלף מערכתי ענק, המחלף הכי גדול והכי מורכב בצפון הארץ.
כרגע המחלף נבנה בשטח עצום למרגלות הר הכרמל.
המחלף יכלול חיבור בין כביש 6 במנהרת יוקנעם לכביש 70, לכביש 66, לכביש 77 ולכביש 722. המחלף החדש יקשר בין כביש 6 לבין כל כיווני הנסיעה האפשריים בצפון הארץ.
כדי להבין את מורכבות המחלף ואת גודלו העצום חייבים לצפות באתר העבודות הלא ייאמן שלו למרגלות הכרמל שלקוח היישר מסרט מדע בדיוני.
אין ספק ששר התחבורה פשוט מתעלה על עצמו בכל פעם מחדש. פרוייקטים ששרי תחבורה אחרים היו מבצעים במשך עשרים שנה, הוא מבצע בשנה אחת.