מנהרת יוקנעם בתוך הר הכרמל - מגה פרוייקט נדיר בגודלו

משה12333

New member
מנהרת יוקנעם בתוך הר הכרמל - מגה פרוייקט נדיר בגודלו

ובאיכותו.

כרגע נבנה במרץ קטע מס' 7 בצפון כביש חוצה ישראל, ממחלף עין-תות הקיים ועד מחלף תל-קשיש החדש, כדי לסיימו בסוף שנת 2017.

הקטע החדש כולל ארבעה פרוייקטים ענקיים שמבוצעים כרגע במקביל:

1. הרחבת כביש 70 ממחלף עין תות הקיים ועד למחלף יוקנעם החדש.
לאורך 6 ק"מ בכביש 70, הנוסעים בכביש חוצה ישראל ייסעו ביחד עם הנוסעים בכביש 70, בדומה לקטע המשותף בין כביש 6 לכביש מס' 1 בדרך מ/לירושלים.

2. בניית מחלף יוקנעם.
המחלף החדש יקשר בין כביש 70 המורחב למנהרת יוקנעם. המנהרה תתחיל במחלף החדש ותעבור ממזרח לכביש 70, בתוך ההר.

3. חציבת מנהרת יוקנעם בתוך הר הכרמל.
כביש 6 ייפרד מכביש 70 במחלף יוקנעם החדש וייכנס מזרחה לתוך מנהרה שנחצבת כרגע בשיפולי הר הכרמל. המנהרה החדשה של כביש 6 תהיה באורך של 1.7 ק"מ ותסתיים במחלף תל קשיש החדש.

4. בניית מחלף תל קשיש כמחלף מערכתי ענק, המחלף הכי גדול והכי מורכב בצפון הארץ.
כרגע המחלף נבנה בשטח עצום למרגלות הר הכרמל.
המחלף יכלול חיבור בין כביש 6 במנהרת יוקנעם לכביש 70, לכביש 66, לכביש 77 ולכביש 722. המחלף החדש יקשר בין כביש 6 לבין כל כיווני הנסיעה האפשריים בצפון הארץ.

כדי להבין את מורכבות המחלף ואת גודלו העצום חייבים לצפות באתר העבודות הלא ייאמן שלו למרגלות הכרמל שלקוח היישר מסרט מדע בדיוני.


אין ספק ששר התחבורה פשוט מתעלה על עצמו בכל פעם מחדש. פרוייקטים ששרי תחבורה אחרים היו מבצעים במשך עשרים שנה, הוא מבצע בשנה אחת.





 

איתמר ש

New member
אכן מתעלה על עצמו

בשפיכת עשרות מיליארדי שקלים על עוד אספלט ועוד כבישים, בלי להבין שגם המחלפים החדשים האלה יהיו פקוקים עוד 10 שנים.
 

משה12333

New member
האם אתה מסוגל לדמיין היום את מדינת ישראל ללא כביש 6? כביש

6 הביא ברכה למדינת ישראל כפי שאף כביש שנסלל מקום המדינה לא הביא לה.

במרכז הארץ, הכביש כולל 4 נתיבי נסיעה לכל כיוון, במרכז-צפון וברכז-דרום הוא כולל 3 נתיבי נסיעה לכל כיוון, בצפון ובדרום הוא כולל 2 נתיבי נסיעה עם הכנה בצד הכביש לסלילת נתיב שלישי בעתיד.

בדרום, הנסיעה בו חופשית ללא תשלום.

הכביש חיסל במכה אחת מאות פקקי תנועה שהיו במדינת ישראל בכל הארץ לפני סלילתו.

צריך לזכור איך התנהלה תנועת כלי הרכב לצפון ולדרום לפני סלילתו, עם עשרות צמתי ענק מרומזרים שגרמו לפקקים אדירים.

הארכת הכביש לצפון כרגע מביאה ברכה לכל צפון הארץ ותכנון החלק הצפוני של הכביש הוא ממש יצירת אמנות בשל תוואי השטח הגלילי שמצריך חפירת מנהרות בתוך הרי הגליל ובניית מחלפי ענק עם גשרים ארוכים.

ערים בצפון ובדרום ממש התחילו לפרוח ולשגשג בזכות הכביש הזה.

עד לסלילתו, הן נחשבו כערים בסוף העולם וכעת הן נחשבות למרכז העולם.

 

משה12333

New member
כביש 6 הוא כביש בטוח. הבטיחות שלו הונצחה בשמו של כלב שנקלע

במקרה למדרכה של אחת ממנהרות חדיד וניצל ע"י רכבי הסיור והבטיחות של כביש 6 שחסמו את המנהרה וחילצו אותו לאחר שמרכז הבקרה של הכביש זיהה אותו במצלמות שמפוזרות בכל מקום בכביש.

הכלב שחולץ נמסר למושב והמושבניק נתן לו את השם: שש.











 

luckydude

Active member
מהיכן התאריך של 2017?

עפ״י חברת חוצה ישראל הפרוייקט ייסתיים ב2019.
 

משה12333

New member
קודם כל אתה חייב לנסוע ולהסתכל על אתר העבודות של מחלף

תל קשיש למרגלות הכרמל כי דבר כזה לא ראית בחיים שלך. לא תאמין שאתה נמצא במדינת ישראל.
כשתסתכל שם, שים לב לקצב העבודה, לכמות הכלים ההנדסיים, לכמות הפועלים ולעבודה במקביל גם על כביש 70 שמורחב כעת, גם על מנהרת יוקנעם שנחצבת כעת וגם על מחלף יוקנעם שגם מוקם כעת.

דבר שני, יש לך פה פרסום רשמי של משרד התחבורה. זו לא הפעם הראשונה שמשרד התחבורה בתקופתו של השר כץ מסיים מגה-פרוייקטים לפני הזמן.

בסוף 2017 כבר תוכל לנסוע שם (בתשלום כמובן. בחינם זה רק בדרום בכביש 6) כי טקס גזירת הסרט לפרוייקט הזה מתוכנן לשנת 2017.

(שים לב גם למפה מאתר OpenStreetMap שהוא אתר כמו ויקיפדיה, רק שהוא עוסק אך ורק במפות ובצילומי לווין ולא בערכים אינציקלופדיים).



 

shaulb123

New member
האתר של משרד התחבורה לא מעודכן - ראה בפנים

רשום שם:
הסדרת כביש מס' 4, בין מחלף גהה ומחלף בר אילן - צפי סיום ביצוע רבעון שני, 2015. בכלל לא בוצע ולא בעבודה
כביש 531 - צפי לסיום ברבעון רביעי, 2016. יקח עוד שנה לפי אתר מעצ

בקיצור אתר לא רציני
 
למעלה