עלות הסימום המכני יקר לישראלים - בארץ היה חשד ושמועות ...
בטור ערד לפני כשנה בקטע ממצדה לערד גיל קיבץ רוכב בודד שיך לקטגורית מסטר פרו בגיל מעל 40 .
ניצח בצורה משכנעת את המרוץ שהשתתפו בו הרבה רוכבי עלית וגם 4 רוכבים מקבוצת סקלינג אקדמי .
בגלל הישג החסר תקדים בקטע קלסי הררי קשה נוצר חשד שבאופנים שלו שולב מנוע קטן .
בטור ערד גיל קיבץ ניצח עוד קטע קשה מתחרים הרבה יותר טובים ממנו וצעירים ממנו בהרבה .
הסבירות לדעתי שהתאמן נכון והיה מוכן לטור וגם הפתיע.
בארץ לא בודקים בתחרויות האגוד את האופנים , אפילו לא שוקלים אותם לראות את היחס לתקן המותר .
בעתיד נראה עוד בהרבה שכלולים בנושא תוספת כוח וואטים לאופנים והמחירים עוד ירדו למחיר שפוי דבר שיגרום פיתוי לרמות .
כדי למנוע זאת צריך לחייב את היצרנים המקובלים כמו שימנו , סראם , קומפניולו כולל את יצרני הגלגלים המפורסמים לא ליצר חלקים לנ"ל .
כך שכל קרנאק או גלגל שיראה לא שיך לנ"ל יעורר מידית חשד .
אריה סדובניק