מנוע רינדור - שאלת סקר קצרה

ofer2003

New member
מנוע רינדור - שאלת סקר קצרה

האם הייתם שוקלים בחיוב לרכוש עותק של fPrime - פלאגאין לרינדור בלייטווייב אם הוא היה יוצא למקס, למאיה או לכל תוכנה אחרת למי שלא מכיר, מוזמן להסתכל באתר של החברה http://worley.com/E/Products/fprime/fprime.html השאלה בעצם היא - האם יש מקום למנוע רינדור שאומנם לא מדויק ורב פיצ'רים כמו vray,MR,Renderman ושות' אבל ממש ממש ממש מהיר ? אני מודע לכך שקיימות כמה אלטרנטיבות לרינדור מהיר - אבל לא ראיתי תוצאות טובות כמו של אפ-פריים מבחינת מהירות ביחס לעוצמת המחשב. (מחשב חלש עם רינדור מהיר) אולי יש מקום למנוע רינדור שכזה רק לנישה מסוימת?
 

d o g b i t e

New member
מאיפה באים לפה אנשים עם ידע בLW

תמיד יש בתפוז אנשים שיורדים על LW, ופתאום אנשים שמכירים.. משהו מוזר קורה פה. ופפרים לא התעדכן כבר כמה שנים, יש בתוכנה החדשה סוג רנדור חדש לVIEWPORT כמו זה. אבל לא נראה לי הפלאגין יעבוד. הוא לא עובד עם כל המטיריאלז החדשים וכך גם לא יעבוד עם כל המטיריאלז של מנטל ריי.
 

professional CG

New member
אוף

כתבתי תגובה ארוכה ואז החלון עשה ריפרש. אני אקצר: אין פה תחרות בכלל. גם FPRIME וגם Lightwave native renderer עדיפים ברמה ניכרת על מנטאל ריי בעיני, אם זה היה יוצא לXSI, הייתי הראשון שקונה אותו וזורק את מנטאל ריי מהחלון. הרבה אנשים מזלזלים בלייטוייב, מבלי לדעת שבגרסא 9 שלה, יש את המנוע רייטרייס מבוסס CPU, *אולי* המהיר ביותר בעולם. הידע שלי באופטימיזציה הרבה יותר גבוהבמנטאל ריי, ועדיין אל הצלחתי לדגדג את זמני הרינדור של LIGHTWAVE. מנטאל ריי הזה, עד שהוא טוען את ה FG MAP, הלייטוייב כבר מסיים את סצנה. שלא נדבר על AREA LIGHTS, שם בכלל הזמני רינדור של מנטאל ריי מול לייטוייב \ Fprime זה כבר בכפולות של 3,4,5... האלטרנטיבות לFPRIME אלו מנועי stand - alone כמו octane, שמרנדר על GPU בעזרת CUDA שבכרטיסי NVIDIA. (בניגוד ל FPRIME שמרנדר רק על CPU) אני מאמין שהוא מהיר יותר ברמה ניכרת מFPRIME אבל לא בדקתי את זה, ככה שאל תתפוס אותי במילה : ) בכל מקרה אם אתה חזק באדריכלות, אולי שווה לך לבדוק גם את Kray render, למרות שהמנוע בלייטוייב כל כך מדהים שלא יכול למצוא סיבה למה מישהוא ירצה להוסיף משו באגף הזה.
 

professional CG

New member
ועוד משו

להתייחס למשפט שלך, לגבי מנוע דל פיצ'רים: דבר ראשון Fprime מאוד מדוייק, לא יודע למה אתה חושב שלא. ופוטוריאליזם זה רק איזור אחד בתלת מימד, יש גם את תחומי האנימציה למינייהם ששם את אף אחד לא מעניין phisycal accurate.
 
אני אגיד לך למה הוא צודק שלא. fPrime נבנה על

מערכת אילוצים מטורפת של באגים שהיו בלייטווייב באותה תקופה. על מנת שהוא יוכל לעשות חישובים פיזקליים אמיתיים הוא היה צריך לתקן באגים בליטוייב, והוא אפילו הציע פתרונות חינמיים לניוטייק שלא לקחו אותו כל כך ברצינות, ואמרו שבגרסה הבאה הם יעשו שכתוב מחדש של הקקוד ולכן זה לא רלוונטי. זה אילץ אותו לזייף בהרבה מקומות, הוא כתב ובכה על זה כמה פעמים בפומבי. שהמנוע היה יכול להיות יותר מהיר יותר מדויק ויותר אמין אם רק היו עושים את השינויים שהוא רוצה. יצא לי לדבר איתו בסיגרף לפני כמה שנים טובות והתיאור הכללי שלו היה נשמע כמו אוהד שהתאכזב מאוד מהקבוצה שלו אבל לא יעזוב אותה כי קבוצה זה משהו שבוחר אותך. אני יושב על arion ועל octane תקופה קצרה למדי (חודש ומשהו) ואני חייב לומר שיש להם עקומת לימוד לא קלה בכלל (השיידרים שלהם בנויים מאוד שונה) ועל מנת להפיק תוצאות כמו שצריך מהמנוע הכאילו מהיר הזה (הם רק חצי רילטיים ולא יודעים עדיין לנצל SLI או קרוספייר ועדיין מהירים מהFPRIME) אתה צריך ללמוד מאוד לאט. יוצאי הדופן הם machstudio pro ולמקס היה את rtre2 שהפיק תוצאות מעולות בזמן אמת תוך שימוש ב CPU לבד. זאת פחות או יותר גם התשובה שלי לפותח השרשור, לדעתי יש היום מנועי רנדר מהירים מFPRIME עם פחות בעיות תאימות במערכת. ויש תחרות מטורפת. עניין של זמן עד שכולם ישתמשו ב GPU ולכולם יהיה RT. ו fprime נשאר במקום שבו NT מגבילה אותו.
 

Kfiram

New member
יש כאן הרבה אי דיוקים

בתור משתמש ותיק ב-FPRIME (זהו למעשה מנוע הרינדור המרכזי שלי מזה כמה שנים) ובתור מי שעוקב מאוד מאוד מקרוב אחרי הנושא הזה - לאפריים אף פעם לא היו בעיות עם חישובים פיזיקליים, והוא אף פעם לא היה צריך לזייף. הבעיות שלו התחלקו לשלוש: 1. היו דברים שה-SDK של LW לא חשף לפלאגינים, ולכן לא יכלו לעבוד בתוך אפריים. למשל VOLUMETRICS ו-MATERIAL NODES, שבגרסאות הראשונות לא רונדרו בכלל. 2. היו דברים שלא עודכנו באפריים באופן מיידי. למשל פרמטרים ספציפיים בהגדרות של מנורה. היית צריך ללחוץ REFRESH כדי שזה יתעדכן בתוך אפריים (לא כזאת בעיה, אבל קצת מציק). 3. בגלל ש-LW לא היתה בנויה למצב שבו מנוע רינדור חיצוני מקבל אינפורמציה בזמן אמיתי (בעיקר כי פשוט לא היה דבר כזה לפני אפריים), היו פעולות (די נדירות) שהיו יכולות להפיל את התוכנה אם החלון של אפריים נשאר אקטיבי. אלו הדברים שגרמו ל-WORLEY, התכנת של אפריים, "לבכות" בפומבי. כל הבעיות הללו נפתרו בגרסאות העדכון של LW. ה-SDK שופר בצורה מאוד מאוד משמעותית, ספציפית על-פי בקשות של WORLEY. אין היום כמעט שום דבר שיכול להפיל את אפריים, ואין כמעט שום נתון שלא מתעדכן מיידית ברנדר. כל גרירה של עכבר או שינוי של ערך, בכל חלון בתוכנה, גורמים לרנדר להתעדכן באופן מיידי. אפשר כבר אפילו לראות VOLUMETRIC PLUGINS בזמן אמיתי. זה די מגניב לשחק עם פרמטרים של אש או עשן למשל ולראות את התוצאה לגמרי ברילטיים. המגבלות היחידות של אפריים נכון להיות הם חוסר יכולת לרנדר VOLUMETRIC LIGHTS (שבכל מקרה עדיף לרנדר ב-PASS נפרד, כך שזה לא ממש עקרוני) ומספר NODES ספציפיים מאוד (אם אני זוכר נכון, מדובר בסה"כ בשישה NODES) שמבצעים פעולה של PRE-PROCESS, שלא יכולה לעבוד בתוך אפריים. אבל לכל ה-NODES האלא יש גרסאות ללא PRE-PROCESS, שעובדות מצויין גם באפריים, כך שגם זו לא ממש בעיה. אגב, על פי הערכות, נמכרו עד היום מעל 10000 עותקים של אפריים, ב-$300 לעותק. WORLEY עובד לבדו, בחברה של איש אחד, כך שהוא יושב על לפחות 3 מיליון דולר בזכות הפלאגין הבודד הזה (שלא לדבר על עשרות הפלאגינים האחרים שלו, שגם הם מאוד מאוד פופולריים). בשנים האחרונות אפריים זוכה לעדכונים לא מאוד משמעותיים (בעיקר תיקוני באגים ואופטימיזציות קטנות, פה ושם כמה פיצ'רים לא מאוד משמעותיים), ו-WORLEY לא פיתח אף פלאגין חדש (לאחר שהוא הרגיל אותנו לקצב של כמה וכמה פלאגינים משמעותיים מדי שנה). אני יכול להבין למה: אם היו לי 3 מיליון דולר בבנק, אני לא בטוח שהייתי ממשיך להקדיש את חיי לתכנות פלאגינים... בכל מקרה, נכון להיום (ולפחות בשלוש שנים האחרונות), ממש אי אפשר להאשים את NEWTEK בכך שהיא מגבילה את אפריים. להפך.
 

professional CG

New member
אני בכלל אוהב את הארכיטקטואל שיידר

כל כך מהיר גם שיש הרבה ממנו עם טשטוש השתקפויות ו AREA, לפיינאל רנדר אין בעיה לתת זמני רינדור ממש מהירים. תענוג של תוכנה.
 
למעלה