מניעים לבחירת מקצוע:חינוך מיוחד

מניעים לבחירת מקצוע:חינוך מיוחד

אני עורך עבודה על המניעים לבחירת המקצוע: הוראה בחינוך המיוחד. אם מישהו יוכל להפנות אותי למאמרים בנושא, אשמח. אם תוכלו לענות לשאלה מדוע בחרתם במקצוע, גם יעזור לי. תודה
 
אני

אני, אישית, רציתי להיות מורה בחינוך המיוחד מאז גיל 10. אני לא זוכר שרציתי להיות משהו אחר. למה? אני גדלתי במשפחה שהיתה מאד פעילה בתנועות לזכויות אזרח בארה"ב בשנות ה-60 וה-70; כך שחינוך המיוחד עבורי הוא משורש בתנועה זו שבבסיסה עומד המושג של נגישות וחלוקת משאבים. נגישות לחברה כולה וחלוקת משאבים צודקת לכל. כפי שסמואל ג'ונסון כתב (1764): "הטיפול ההולם בעניים [או אנשים עם מוגבלויות] הוא המבחן האמיתי של כל חברה."
 

Diana M

New member
חינוך מיוחד

לא בחרתי ללמוד חינוך מיוחד ולא חשבתי כי אגיע לעסוק בחינוך המיוחד. למדתי פסיכולוגיה ויעוץ חינוכי לתואר הראשון והמשכתי ללמוד יעוץ חינוכי גם לתואר השני. כיועצת חינוכית מצאתי את עצמי יותר ויותר בעבודה מול תלמידים ליקויי למידה, הוריהם ומוריהם כך שהיה לי טבעי ונכון לבחור במסלול חדש שנפתח דה'אז באוניברסיטת חיפה במסגרת לימודי תואר שני ביעוץ חינוכי , לקויות קריאה. לאחר סיום לימודי חשתי שחסר לי החלק המעשי והשלמתי אותו במסגרת לימודי תעודה בתחום האיבחון הדידקטי. לכך ניתן להוסיף גם את הפן האישי, שנים רבות כתבתי בשגיאות כתיב די משמעותיות, מעולם לא אובחנתי אך בדיעבד אין לי ספק כי מדובר בלקות למידה. לסיכום ניתן לומר כי הגעתי לחינוך המיוחד כי הרגשתי שאקבל משם כלים חיוניים לעבודתי וללא ספק הוסיף לכך גם ההיבט האישי. דיאנה
 
למה בחרתי חינוך מיוחד

תמיד כשראיתי מורות בחינוך מיוחד, התפעלתי מהקשר שהן יוצרות עם הילדים, מהמעורבות העמוקה שלהן שהיא לאין שיעור גדולה מאשר של מורים רגילים (בלי לזלזל באף אחד) ורציתי להיות חלק מהדבר הנפלא הזה. היום אני יודעת שיש גם הרבה תסכולים בצידו של המקצוע, אבל לא מתחרטת לרגע, ואוהבת מאד את מה שאני עושה.
 
למעלה