מניפולציית משחק אוף-פליי, כן או לא?
יש סוג מסויים של דמויות שחלק ניכר מהמהות שלהן הוא מניפולציה של עולם המשחק, העלילה ודמויות אחרות. בעולם טבעי ורגיל, אותן דמויות היו משתמשות במניפולציה הקלאסית ביותר. אבל כשזה נעשה במשחק תפקידים (לצורך העניין משחק תפקידים חי), השיטות הסטנדרטיות לא בהכרח עובדות. כשדמות מסויימת נמצאת תחת מניפולציה, אין לה מושג בקשר לכך. זה תנאי הכרחי למניפולציה. בלארפ, אותה דמות משוחקת על-ידי שחקן, שלרוב הרבה יותר חכם ממנה (קשה לי לדמיין מישהו שמשחק דמות יותר חכמה מהוא עצמו). לכן, אותו השחקן הרבה פעמים שם לב לאותה מניפולציה ומסיבות שונות מוצא תירוץ שדמותו תשים גם היא לב (כולנו עושים את זה, גם אם אנחנו לא רוצים או לא שמים לב). בגלל זה, שחקנים שבוחרים לשחק דמויות מניפולטיביות צריכים להשתמש הרבה פעמים במניפולציה חוץ-משחקית כדי להשיג את המטרות שלהם. הכוונה היא למשל: בכמה השעות לפני המשחק, להסתובב בין השחקנים ולפזר שמועות (בצורה דיסקרטית יחסית, ורק עם שחקנים מסויימים שאותו אדם מכיר ויודע שזה ישפיע עליהם) על עלילה מסויימת שעומדת להתרחש במשחק (למשל... המלך עומד להכריז שכל מי שיש לו נשק יהיה חייב לעבוד בשביל משמר העיר... אז תוך-כדי המשחק, אותם שחקנים שלא מעוניינים לעבוד בשביל משמר העיר, אבל עדיין מעוניינים לשמור את חרבם יארגנו מרד... שהיא המטרה שאותו שחקן\דמות רצה להשיג מלכתחילה). זו סתם דוגמה בנאלית שספק תעבוד ספק לא, אבל העיקרון הוא אותו עיקרון. הרבה פעמים אותה מניפולציה תהיה הרבה יותר עדינה. מה דעתכם על הדרך הזו? מצד אחד, היא דופקת את האין-פליי... אבל מצד שני, היא באה כפיתרון לבעיית אין-פליי אחרת. מעניין אותי לשמוע מה אתם חושבים. ארם.
יש סוג מסויים של דמויות שחלק ניכר מהמהות שלהן הוא מניפולציה של עולם המשחק, העלילה ודמויות אחרות. בעולם טבעי ורגיל, אותן דמויות היו משתמשות במניפולציה הקלאסית ביותר. אבל כשזה נעשה במשחק תפקידים (לצורך העניין משחק תפקידים חי), השיטות הסטנדרטיות לא בהכרח עובדות. כשדמות מסויימת נמצאת תחת מניפולציה, אין לה מושג בקשר לכך. זה תנאי הכרחי למניפולציה. בלארפ, אותה דמות משוחקת על-ידי שחקן, שלרוב הרבה יותר חכם ממנה (קשה לי לדמיין מישהו שמשחק דמות יותר חכמה מהוא עצמו). לכן, אותו השחקן הרבה פעמים שם לב לאותה מניפולציה ומסיבות שונות מוצא תירוץ שדמותו תשים גם היא לב (כולנו עושים את זה, גם אם אנחנו לא רוצים או לא שמים לב). בגלל זה, שחקנים שבוחרים לשחק דמויות מניפולטיביות צריכים להשתמש הרבה פעמים במניפולציה חוץ-משחקית כדי להשיג את המטרות שלהם. הכוונה היא למשל: בכמה השעות לפני המשחק, להסתובב בין השחקנים ולפזר שמועות (בצורה דיסקרטית יחסית, ורק עם שחקנים מסויימים שאותו אדם מכיר ויודע שזה ישפיע עליהם) על עלילה מסויימת שעומדת להתרחש במשחק (למשל... המלך עומד להכריז שכל מי שיש לו נשק יהיה חייב לעבוד בשביל משמר העיר... אז תוך-כדי המשחק, אותם שחקנים שלא מעוניינים לעבוד בשביל משמר העיר, אבל עדיין מעוניינים לשמור את חרבם יארגנו מרד... שהיא המטרה שאותו שחקן\דמות רצה להשיג מלכתחילה). זו סתם דוגמה בנאלית שספק תעבוד ספק לא, אבל העיקרון הוא אותו עיקרון. הרבה פעמים אותה מניפולציה תהיה הרבה יותר עדינה. מה דעתכם על הדרך הזו? מצד אחד, היא דופקת את האין-פליי... אבל מצד שני, היא באה כפיתרון לבעיית אין-פליי אחרת. מעניין אותי לשמוע מה אתם חושבים. ארם.