מנסה להבין ולא מצליח

tailan

New member
מנסה להבין ולא מצליח

כן , כנראה שכחתי איך זה הולך בארץ. לא מדובר על סנוביות או משהו כזה , אבל כבר 4-5 שנים שאני לא בארץ. בזמנו שהייתי ילדון ניסיתי להרים פרויקטים חיוביים בארץ , ותמיד נתקלתי בכתף קרה במקרה הטוב ותוקפנות בלתי ברורה במקרה הרע. חבל לי לגלות שכנראה שניסיתי להדחיק את חוסר הפרגון הזה.... ועדיין אני לא מבין? מה הסיפור? איך מישהו שבא להרים פרויקט גדול בארץ , מביא אנשים מחו"ל ומנסה לעשות קצת טוב בתחום נתקל בכל הבלאגן הזה?? ואם אתם לא מכירים את המשתתפים בפרויקט , אני יכול להגיד שגם אני לא הכרתי (על אף אלפי הבדלות) את לואי אנדריסן בזמן שהייתי בארץ כי אף אחד לא ניגן אותו!!! כיף לחזור.......
 

Petrus

New member
לא קשה להבין

מוזיקה בת זמננו זה לא משהו שהולך חזק כל כך בארץ. התמיכה והקידום מצד הרשויות והממשלה בכל נושא המוזיקה בכלל והמוזיקה הקלאסית בפרט הוא לא גדול. מישהו ניסה לחשוב פעם כמה רחובות יש על שם מוזיקאים? למה בבתי ספר לא נלמדת ספרות המוזיקה כמו שלומדים ספרות ותנ"ך? איך אפשר לצפות מאנשים להגיע להתקרב ולהכיר מוזיקה קלאסית, כשאין להם שום דרך לעשות זאת? אף אחד לא מלמד בבית ספר איך להקשיב ליצירות, מי היו באך, מוצרט ובטהובן מה זה סימפוניה וסונטוה, ואיך נשמעת קרן ואיך נשמע חליל. מוזיקה קלאסית זה עולם שלא קל להכנס אליו, והכניסה צריכה להיות בצורה מודרכת. לגבי מוזיקה בת זמננו, על אחת כמה וכמה שלא מדובר בז'אנר הכי פופולרי בארץ. לפני שתתפלא לגבי כתף קרה שקיבלת, נסה לתהות למה אין פסטיבלים של מוזיקה ישראלית, למה לא משמיעים כמעט יצירות של מלחינים ישראליים? למה המדינה לא מציעה מענקים לתזמורות וגופי ביצוע שיבצעו יצירות ישראליות? אז לפני שאתה מתלונן על זה שאף אחד כאן לא התלהב ממלחינה קרואטית אלומת שם, תשאל שאלות הרבה יותר חשובות, שדורשות טיפול הרבה יותר מהיר.
 

tailan

New member
השאלה היא לא

אם מישהו מתלהב ממלחינה קרואטית אלומת שם , וברור שהממסד לא תומך במוסיקה ובאומנות בארץ בכלל. הכתף הקרה שמפתיעה אותי היא מהאנשים שמתעסקים במוזיקה הזאת , אנשים שמתעניינים במוסיקה , כמו אנשים בפורום הזה. ואף יותר מזה ראשי אקדמיות ,מורים , ואנשים שכביכול מוזיקה יקרה לליבם.... אם באמת אנשים היו מתאחדים ביחד לעשות משהו , אפשר היה גם לקבל בסוף תמיכה מהממסד.... ברור שבחיים לא נקבל את זה אם רק נתקוף אחד את השני זאת הצרה האמיתית ועד שזה לא ישתנה המוזיקה הקלאסית ובתוכה המוזיקה המודרנית תשאר לא מוכרת וסגורה בתוך הבועה הקטנה של עצמה. אני לא יודע מה אתכם , אבל אני שונא ללכת לקונצרטים שיש 3 אנשים בקהל, וראיתי מספיק כאלה באקדמיות בארץ.
 

Petrus

New member
אין לי מה לומר

אבל ההאשמה שאנחנו בפורומים מפנים גב ונותנים כתף קרה היא חסרת ביסוס. אי אפשר לכעוס עלינו שאנחנו לא מתעניינים במה שאתה מציע. מוזיקה, ואמנות בכלל, גבוהה ככל שתהיה, היא עדיין מוצר שהקהל צורך ושצריך "לשווק". יש הרבה ז'אנרים בכל סוגי האמנויות שלא התקבלו לקאנון ואינם פופולריים (ואני לא מדבר בקרב הקהל הפשוט, אלא הקהל אנין הטעם). אפשר במקרה כזה להאשים את הקהל, ויש סיכוי שהוא אשם, אבל קיימים מקרים בהם גם היוצר או ה"משווק" אינו חף מאשמה. הנקודה שלי היא שאני רואה את עצמי, ואת שאר חברי הפורום כבעלי ידע ועניין בכל מה שקשור למוזיקה אמנותית, ואם כקבוצה לא הראינו עניין במה שיש לך להציע, אל לך להאשים אותנו.
 
יש אנשים שמגלים עניין - ולא מגיבים...

לא על כל הודעה בפורום חייבת לבוא תגובה. קורה פעמים רבות שהודעה נקראת על ידי אנשים רבים שראו, ואפילו נהנו - ולא הגיבו. אני מגלה עניין רב במוסיקה של מאה השנים האחרונות (על כל גווניה). ראיתי את ההודעה - רשמתי לי את הפרטים - כדי שאחליט מאוחר יותר אם להגיע או לא... כך אני נוהג (ואני מאמין שלא רק אני) בהודעות רבות אחרות. לדעתי - לא כדאי לך לקחת ללב כל כך את את העניין... רעיון: אם אתה כל כך נלהב, אולי תפתח פורום מיחד למוסיקה עכשווית?
 

tailan

New member
הכעס והמרמור שהבעתי , נבעו אולי יותר מתגובות

בפורום המתחרה ../images/Emo4.gif , שם הייתה התקפה רבתי על הנושא. בכל מקרה, אני תמיד לוקח ללב עניינים כאלה , מכיוון שאני באמת נותן את כל כולי לנושא... לגבי הפורום , לצערי אין לי זמן לפתיחת פורום שכזה. כרגע אני קצת יותר פנוי להתעסק בזה , אבל בדרך כלל עולם הניצוח דורש כל שנייה מחיי....... תודה בכל מקרי לכל התומכים , מקווה לראות אותכם באירוח בפורום תרבות יגוסלביה. רועי
 
למעלה