מנסה להבין משהו לגבי מספר מעקב

gaya45

New member
מנסה להבין משהו לגבי מספר מעקב

תראו אני מוכרת חדשה באיביי ואני כל הזמן מתלבטת בלשלוח ברשום או לא ברשום.לא רשום זה מחצית המחיר.עכשיו לא כזה חשוב לי הנושא של הביטוח כי אני כרגע בשלב מכירת שטויות-דברים זולים.מה שמעניין אותי זה מספר מעקב,היכולת לעקוב והיכולת לעמוד מול לקוח שטוען שלא קיבל.עכשיו בתור קונה בעלי ובאיביי אני מקבלת דברים שהם לא בדואר רשום,אבל עדיין יש להם מספר מעקב,זה בדרך כלל שורה של ספרות.אז מה שאני מנסה להבין האם יש דרך לשלוח בדואר לא רשום ועדיין לקבל איזשהו מספר מעקב ומה תהיה היכולת האמיתית שלי לעקוב אחרי מוצר זה כשהוא יהיה בחו"ל?האם אוכל לדעת אם קונה קיבל את זה או לא.אם אין לי יכולת מעקב אז באופן חד משמעי אשלח רק ברשום,אבל בכל זאת מנסה להבין מה המשמעות של אותם מספרי מעקב של דואר לא רשום ומה האם מאפשרים למוכר מבחינת מעקב.תודה.
 

Amiram_e

New member
מספר מעקב הוא רק למשלוח רשום

יכול להיות שהסינים סתם מפברקים מספרים בשביל הפסיכולוגיה. לא בדקתי את זה.
בכל מקרה, לחלק מהמדינות , בעיקר לארה"ב גם רשום לא נותן שום אינדיקציה.
לא פעם ולא פעמיים לקוחות התלוננו שלא קיבלו, כשבדקתי את המספר מעקב ראיתי סטאטוס "המוצר יצא ממדינת המקור" ו IN TRANSIT
אז זה לא שתקבלי איזה יתרון משליחה של רשום.
הרשום שעובד טוב ואמין בדואר ישראל הוא "אקו פוסט".
את מציינת בעצמך שאת שולחת שטיוות. באמת שאין צורך לשלם יותר.
כשתגיעי לשלב בו את מנהלת עסק מול ספקים, עם מוצרים שיש להם ערך, תשלחי אקו.
אני כבר ארבע שנים מוכר באיביי ועדיין, יש לי מוצרים זולים שאני שולח רגיל, לא רשום.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הסינים לפעמים מפברקים, אבל במשלוחים זולים יש גם מעקב מקומי

(שיש בו רק הרבה ספרות) כלומר יש להם מספר מעקב שתקף רק בתוך סין (כחלק מהשירות של הדואר הסיני) אבל לא במדינת היעד (למשל ישראל). זה זול יותר, כי לא צריך לשלם עבור המעקב לדואר אחר.

בעבר (עד לפני כשלוש שנים) זה היה כך גם במשלוח הבינ"ל הבסיסי של USPS. משלוח First Class מקומי הוא תמיד עם מספר מעקב (שגם הוא מורכב רק מספרות, ללא אותיות) ; במשלוח הבינ"ל (First Class International) היה אותו מספר מעקב (רק ספרות) והוא היה תקף עד היציאה מהארה"ב, החבילות התקבלו כאן כדואר רגיל כאן (כדי לקבל מעקב היה צריך לשלוח ב-Priority).

יום אחד התחלתי לקבלם כדואר רשום והופתעתי, והפקיד בדואר אמר לי שהאמריקנים החליטו להוסיף כסף עבור השירות כדי שיהיה מעקב גם בישראל (ואולי גם במדינות נוספות, אין לי מושג אם זה גורף) וכך זה מאז ועד עכשיו.
 

liranmelzer

New member
אי אפשר לעקוב בלי מספר מעקב

יותר מזה... בחלק מהמקרים אי אפשר לעקוב גם כשיש מספר מעקב... מוזר נכון? אבל ככה זה, בדואר רשום רגיל המעקב הוא עד היציאה מהארץ, ורק בחלק מהמדינות יש מעקב גם בארץ היעד.
השאלה אם לשלוח רשום או לא צריכה להיות בעיניי כלכלית בלבד, כלומר האם בתוחלת הרווח שלך יהיה גדול יותר אם תשלמי על מעקב ותימנעי מהחזרים ללקוחות על משלוח שיטענו שלא הגיע (בצדק או שלא), או אם תחסכי את הכסף של המעקב ומדי פעם תחזירי כסף ללקוחות.
מניסיון, אחוז הפריטים אצלי שלא מגיעים הוא בסביבות שני אחוז, אולי אפילו פחות. אז אם למשל כל מה שאני שולח מכרתי ב-10 דולר כולל משלוח לא רשום, הרי שמכל 100 משלוחים אחזיר כסף על שניים שזה 20 דולר, אבל מהצד השני חסכתי עלות של 2 דולר (עלות של רשום) לכל משלוח כלומר 200 דולר. אז כנראה שבסכומים האלה שווה לי לשלוח רגיל.
ככל שמחיר המכירה גבוה יותר, הכדאיות לרשום עולה, גם מפני שההפסד על החזר גדול יותר, וגם כי יש יותר סיכוי להונאות ולכן אחוז ההחזרים עלול להיות גבוה יותר. אז תעשי לעצמך את החישוב מאיזה סכום כדאי לשלוח רשום (או אקופוסט).
 

gaya45

New member
חברים תודה על התשובות

יש לי עוד שאלה בליסטינגים שלי אני מגדירה את המשלוח שלי -ECONOMY INTRENATIONAL SHIPPING וזה נותן לי עד 23 יום,אני מעריכה שזה זמן מספק לקבלת דואר מישראל לכלל העולם ,אבל עדיין ,הנה שלחתי בדואר רשום,ואני רואה שחבילות שלי תקועות במרכז הדואר בניו יורק כבר כמה ימים למרות שאחת מהן בכלל צריכה להגיע לסוונה בארה"ב וזה לא זז מניו יורק,אז סתם עלה בי החשש שזה זמן לא מספק -23 יום ,ראיתי בהגדרות של המשלוח שהמשלוח שאיביי מגדירים הכי ארוך מבחינת ימים זה משלוח חיצוני מסין ומהונג קונג לא זוכרת איך זה בדיוק מוגדר,אז השאלה שלי האם כדאי לי לנסות "לעבוד" על המערכת ,זאת אומרת להגדיר בליסטינגים שלי את סוג המשלוח מסין כדי להבטיח לעצמי עוד כמה ימים,למרות שבפועל אני שולחת מישראל.זה משהו שאפשר לעשות או לא כדאי ואם אעשה את זה אסתבך עם איביי והכללים שלהם?
 

liranmelzer

New member
לא לעבוד על המערכת

קודם כל אם תנסי את זה המערכת לדעתי תתריע לך שיש סתירה בין מיקום הפריט לדרך המשלוח שבחרת.
מעבר לזה, 23 ימי עבודה הם חודש קלנדרי פחות או יותר, וזה מספיק בדר"כ. לפעמים יש עיכובים , אין מה לעשות, אם הלקוח פונה מתנצלים ומבקשים להמתין עוד שבוע, הרבה פעמים זה עוזר. ואם לא, מזכים, זה חלק מהעניין.
 

Amiram_e

New member
איביי זה לא משחק

את מחוייבת להצהיר את המיקום המדוייק של המוצרים שלך.
הלקוחות לא מטומטמים.
את הרי תזיני מספר מעקב של חברת השילוח באמצעותו שלחת.
מעבר לעובדה שאם תצהירי שהמוצרים נשלחים מסין לכאורה על מנת להרוויח ימים, הרבה פחות קונים יקנו ממך.
אין מה לעשות. בתור מוכרים מישראל, אנחנו בנחיתות לעומת מוכרים ששולחים מתוך ארה"ב והמוצר מגיע תוך יומיים.
הרבה פעמים משלוחים מאחרים. סטאטוסים לא מתעדכנים בחברת השילוח, גם במשלוח רשום.
הסברתי את זה אתמול.
רק משלוח של אקו פוסט מתעדכן בצרוה מדוייקת וגם מגיע תוך פחות מעשרה ימים לארה"ב אבל הוא יקר. יתאים כשתשלחי מוצרים בעלי ערך.
בעתיד, תמצאי לך ספקים ואולי יתמזל מזלך לעבוד מול אחד בתוך ארה"ב.
בלי קשר שקהל הלקוחות הוא בכל העולם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אקו פוסט מגיע ל*ארה"ב* תוך עשרה ימים אבל לאו דווקא ליעד...

כפי שכבר כתבתי כאן בעבר, ב-USPS הוא נחשב לדואר רגיל (לא מועדף, Priority) ולכן יכול להיתקע לא מעט בתוך ארה"ב עד שיחולק, כפי שקרה לחבילה שנתקעה בניו יורק. כבר חיכיתי שבועיים+ עד שהחבילה התקבלה ביעד (באקו) ולפני שנה היא פשוט לא חולקה ומעולם לא הגיעה ליעדה, הם הצילחו לאבד/להשחית אותה.
 
למעלה